کشتی آرای: آغاز تخلیه حباب انواع سکه؛ دلار ارزان تر می شود

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزجاری، اظهار داشت: طی هفته های گذشته قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش نرخ بهره و تورم آمریکا، سیر نزولی پیدا کرده بود و در هفته گذشته حدود ۴۰ دلار و در هفته جاری نیز با ۱۳ دلار کاهش همراه بوده است. امروز قیمت هر

کد خبر : 221578
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کشتی آرای: آغاز تخلیه حباب انواع سکه؛ دلار ارزان تر می شود



محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزجاری، اظهار داشت: طی هفته های گذشته قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش نرخ بهره و تورم آمریکا، سیر نزولی پیدا کرده بود و در هفته گذشته حدود ۴۰ دلار و در هفته جاری نیز با ۱۳ دلار کاهش همراه بوده است. امروز قیمت هر اونس طلا به ۱۸۲۷ دلار رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت قیمت ها در بازار داخلی طلا، گفت: باتوجه به اقدامات بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز و همچنین بخشنامه های ابلاغی مبنی بر واگذاری ارزهای صادراتی به متقاضیان، از روز شنبه هفته قبل تا کنون قیمت ها در بازار سیر نزولی داشته و تا امروز همچنان قیمت ارز نزولی بوده و نسبت به هفته های قبل با کاهش همراه شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش ۴۵۰ هزار تومانی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز گذشته، تصریح کرد: قیمت دلار نیز در بازار آزاد تا این لحظه حدوداً ۵۵۰ تومان کاهش قیمت داشته است. این روزها با توجه به رفت و امدهای سیاسی و احیای برجام قیمت ارز تحت تاثیر قرار گرفته و همچنان سیر نزولی را طی می کند.

کشتی آرای ضمن تأکید بر آرامش در بازار طلا و سکه، گفت: کاهش قیمت ها در بازار باعث آرامش شده و همین امر نیز به برقراری دادو ستدها طبق روال عادی قبل، کمک کرده است. این شرایط درحالی است که افزایش قیمت ارز و طلا و سکه در هفته های گذشته باعث افزایش تقاضا در بازار شده بود؛ ضمن اینکه همین امر موجب شد تا حباب سکه به بالاترین سطح خود یعنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: اما بعد از اقدامات اخیر بانک مرکزی، سیر نزولی قیمت ها در بازار آغاز شد و حباب سکه نیز روزانه با کاهش همراه شد تا جایی که دیروز در اخرین معاملات هر قطعه سکه یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان حباب داشت اما امروز حدود ۳۸۰ هزار تومان از حباب سکه کاسته شد و این نشان دهنده تخلیه حباب انواع سکه در معاملات است.

به گفته او، هم اکنون در بازار تهران، قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر مثقال طلای آبشده با کاهش ۵۵ هزار تومان طی یک هفته گذشته به ۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.