کشتی‌های جنگی چین و تایوان به‌عنوان رزمایشی که در آستانه پایان است، به یکدیگر نگاه می‌کنند

[ad_1] سفر هفته گذشته نانسی پلوسی به این جزیره خودگردان خشم چین را برانگیخت و چین با پرتاب آزمایشی موشک های بالستیک بر فراز پایتخت جزیره برای اولین بار و قطع ارتباط با ایالات متحده پاسخ داد. به گفته یک فرد مطلع، حدود 10 کشتی جنگی هر کدام از چین و تایوان در نزدیکی تنگه

کد خبر : 238516
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کشتی‌های جنگی چین و تایوان به‌عنوان رزمایشی که در آستانه پایان است، به یکدیگر نگاه می‌کنند

[ad_1]

سفر هفته گذشته نانسی پلوسی به این جزیره خودگردان خشم چین را برانگیخت و چین با پرتاب آزمایشی موشک های بالستیک بر فراز پایتخت جزیره برای اولین بار و قطع ارتباط با ایالات متحده پاسخ داد.

به گفته یک فرد مطلع، حدود 10 کشتی جنگی هر کدام از چین و تایوان در نزدیکی تنگه تایوان حرکت کردند و برخی از کشتی های چینی از خط میانه عبور کردند، یک حائل غیررسمی که دو طرف را از هم جدا می کند.

همانطور که نیروهای چینی “فشار” خط را انجام دادند، همانطور که روز شنبه انجام دادند، طرف تایوان برای نظارت نزدیک ماند و در صورت امکان، چینی ها را از توانایی عبور رد کرد.

این شخص گفت: «دو طرف خویشتنداری نشان می‌دهند، و این مانورها را به عنوان دریای آزاد «گربه و موش» توصیف کرد.

یک طرف سعی می‌کند عبور کند و طرف دیگر مانع می‌شود و آنها را مجبور می‌کند به موقعیت نامطلوب‌تری بروند و در نهایت به طرف دیگر بازگردند.»

تایوان گفت موشک های ضد کشتی مستقر در ساحل و موشک های سطح به هوای پاتریوت آن در حالت آماده باش هستند.

مانورهای چینی با محوریت شش نقطه در اطراف جزیره از روز پنجشنبه آغاز شد و قرار است تا ظهر روز یکشنبه ادامه داشته باشد. ارتش چین روز شنبه اعلام کرد که تمرینات مشترک دریایی و هوایی در شمال، جنوب غربی و شرق تایوان را با تمرکز بر آزمایش قابلیت‌های حمله زمینی و دریایی انجام می‌دهد.

ایالات متحده این رزمایش را تشدید نامید.

این فعالیت ها تشدید قابل توجهی در تلاش های چین برای تغییر وضعیت موجود است. یک سخنگوی کاخ سفید گفت: آنها تحریک آمیز، غیرمسئولانه هستند و خطر اشتباه محاسباتی را افزایش می دهند.

آنها همچنین با هدف دیرینه ما برای حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، که همان چیزی است که جهان انتظار دارد، در تضاد هستند.

“صلح مخرب”

چین ارتباط از طریق کانال های مختلف با ایالات متحده را به عنوان بخشی از واکنش خود به سفر پلوسی، از جمله بین فرماندهی تئاتر نظامی و تغییرات آب و هوایی، متوقف کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، چین را به برداشتن گام‌های «غیر مسئولانه» و دور شدن از اولویت دادن به راه‌حل صلح‌آمیز به سمت استفاده از زور متهم کرد.

ارتش تایوان روز شنبه گفت کشتی ها و هواپیماهای چینی شرکت کننده در این رزمایش در حال انجام یک حمله شبیه سازی شده به جزیره ای هستند که چین آن را قلمرو خود می داند.

وزارت دفاع تایوان بعداً گفت که نیروهای این کشور جت‌هایی را برای اخطار دادن به 20 هواپیمای چینی از جمله 14 فروند که از خط میانه عبور کرده بودند، انجام دادند. همچنین 14 کشتی چینی را در حال انجام فعالیت در اطراف تنگه تایوان شناسایی کرد.

این وزارتخانه عکسی منتشر کرد که ملوانان تایوانی را از نزدیک در حال تماشای یک کشتی چینی در نزدیکی آن نشان می داد.

نیروهای تایوان روز جمعه برای هشدار دادن به هواپیماهای بدون سرنشین در حال پرواز بر فراز جزایر کینمن و هواپیماهای ناشناس که بر فراز جزایر ماتسو پرواز می کردند، شعله های آتش شلیک کردند. هر دو گروه جزیره نزدیک به سواحل چین هستند.

این وزارتخانه اعلام کرد: رزمایش های نظامی چین به طور یکجانبه وضعیت کنونی منطقه را تغییر داده و به صلح در تنگه تایوان آسیب جدی وارد کرده است.

“عجولانه عمل نکنید”

پلوسی، منتقد قدیمی چین و متحد سیاسی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اواخر روز سه‌شنبه در بالاترین سطح از سفر یک مقام آمریکایی به جزیره تایوان، علی‌رغم هشدارهای چین، وارد تایوان شد. او گفت که سفر او نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده به حمایت از دموکراسی تایوان است.

او گفت: «جهان با انتخاب بین خودکامگی و دموکراسی مواجه است. او همچنین تاکید کرد که سفرش “به خاطر تغییر وضعیت موجود در تایوان یا منطقه” نبود.

تایوان از سال 1949، زمانی که کمونیست های مائوتسه تونگ پس از شکست دادن ملی گرایان کومینتانگ چیانگ کای شک در یک جنگ داخلی، قدرت را در پکن به دست گرفتند، خودگردان بوده و باعث عقب نشینی آنها به جزیره شد.

چین می گوید روابطش با تایوان یک موضوع داخلی است و این حق را برای خود محفوظ می دارد که در صورت لزوم با زور جزیره را تحت کنترل خود درآورد. تایوان ادعاهای چین را رد می کند و می گوید فقط مردم تایوان می توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.

بلینکن در جریان سفر خود به فیلیپین گفت که ایالات متحده از متحدان خود درباره اقدامات خطرناک و بی‌ثبات‌کننده چین شنیده است، اما واشنگتن به دنبال اجتناب از تشدید اوضاع است.

او گفت که توقف گفت‌وگوهای دوجانبه از سوی چین در هشت حوزه کلیدی، اقداماتی است که جهان را مجازات می‌کند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز جمعه در یک نشست خبری با رسانه ها گفت که بلینکن در حال انتشار “اطلاعات نادرست” است و افزود: “ما می خواهیم به ایالات متحده هشدار دهیم: عجولانه عمل نکنید، بحران بزرگتر ایجاد نکنید.”

چین به تعلیق گفتگوهای نظامی در بالاترین سطوح، مانند لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش اشاره نکرده است. در حالی که این گفتگوها به ندرت بوده است، مقامات گفته اند که در مواقع اضطراری مهم هستند.

وزارت دفاع ژاپن در آخرین تلاش خود گفت که پنج موشک از 9 موشک شلیک شده به سمت خاک این کشور در منطقه انحصاری اقتصادی این کشور فرود آمده است.

(گزارش توسط ییمو لی در تایپه، دیوید برانستروم در مانیل، برندا گو در شانگهای، مگ شن در هنگ کنگ، جف میسون در واشنگتن؛ گزارش اضافی توسط رایان وو؛ نگارش تونی مونرو و گرگ تورود؛ ویرایش توسط رابرت بیرسل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.