کسی خواهان درگیری در خلیج فارس نیست

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، جان کربی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با صدای آمریکا در پاسخ به این سوال که با توجه به توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط آمریکا در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) و وعده ایران برای تلافی کردن “آیا آمریکا آماده درگیری نظامی با ایران در خلیج فارس است؟”

کد خبر : 377458
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۱۹
کسی خواهان درگیری در خلیج فارس نیست

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، جان کربی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با صدای آمریکا در پاسخ به این سوال که با توجه به توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط آمریکا در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) و وعده ایران برای تلافی کردن “آیا آمریکا آماده درگیری نظامی با ایران در خلیج فارس است؟” گفت: کسی نمی‌خواهد شاهد درگیری مسلحانه در منطقه خلیج (فارس) باشد.

وی در ادامه با طرح ادعای حمله ایران به کشتی‌ها در خلیج فارس مدعی شد: تقریبا از حملات ایران به کشتی‌ها کاسته نشده است. برخی از آن‌ها موفق بوده‌اند و برخی به دلیل دخالت ما ناکام مانده‌اند.

کربی ادامه داد: شما شاهد بودید که پنتاگون اخیرا اعلام کرد که نیروهای جدیدی را به منطقه حلیج (فارس) ارسال کرده تا توان بیشتری برای بازداری در برابر این نوع حملات داشته باشیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه از ایران خواست تا به آنچه که “رفتارهای بی‌ثبات‌کننده” تهران خوانده شد، پایان دهد.

کربی در انتها گفت: ما در عین حال اطمینان حاصل خواهیم کرد که توانمندی‌های لازم را دراختیار داشته باشیم و شرکا و متحدان‌مان اطمینان داشته باشند که ایالات متحده توانایی لازم برای دفاع از خودمان و منافع‌مان را دارد.

صحبت‌های جان کربی درحالی مطرح شده است که وال استریت ژورنال روز گذشته در گزارشی دادستان‌های فدرال آمریکا برای به حراج گذاشتن ۸۰۰ هزار بشکه نفت توقیف شده ایران که در یک نفتکش یونانی در سواحل تگزاس قرار دارد با چالش مواجه هستند زیرا شرکت‌هایی که تخلیه نفت‌کش‌ها را انجام می‌دهند، می‌گویند که آن‌قدر نگران اقدامات تلافی‌جویانه ایران هستند که نمی‌توانند کار تخلیه این محموله را انجام دهند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.