کریس هیپکینز جایگزین جاسیندا آردرن به عنوان نخست وزیر نیوزیلند می شود

انتظار می‌رود هیپکینز 44 ساله در نشست 64 قانونگذار حزب کارگر در روز یکشنبه به عنوان رهبر جدید تایید شود. هیپکینز در یک کنفرانس خبری پس از اینکه حزب او را به عنوان تنها نامزد معرفی کرد، گفت: “من فکر می کنم ما یک تیم فوق العاده قوی هستیم.” ما این روند را با وحدت

کد خبر : 309381
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کریس هیپکینز جایگزین جاسیندا آردرن به عنوان نخست وزیر نیوزیلند می شود


انتظار می‌رود هیپکینز 44 ساله در نشست 64 قانونگذار حزب کارگر در روز یکشنبه به عنوان رهبر جدید تایید شود.

هیپکینز در یک کنفرانس خبری پس از اینکه حزب او را به عنوان تنها نامزد معرفی کرد، گفت: “من فکر می کنم ما یک تیم فوق العاده قوی هستیم.”

ما این روند را با وحدت پشت سر گذاشتیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد. من واقعاً احساس خوشبختی می کنم که با چنین گروه شگفت انگیزی از مردم کار می کنم که تعهد واقعی به خدمات مردم نیوزلند دارند.”

هیپکینز که با نام «چیپی» شناخته می‌شود، به دلیل شایستگی در مقابله با کووید-19 شهرت پیدا کرد و زمانی که دیگر وزرای کابینه با مشکل مواجه بودند، برای آردرن مشکل‌ساز بود.

او بر روی برنامه های سیاسی خود کشیده نمی شود. ترمیم کابینه پیشنهادی آردرن انجام خواهد شد، اما او گفت که قصد دارد گرانت رابرتسون را به عنوان وزیر دارایی حفظ کند.

او گفت که با آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا صحبت کرده است و او در توییتی نوشت که این دو «گفتگوی گرمی» داشته اند.

مبارزه سخت

آردرن در اطلاعیه‌ای غافلگیرکننده در روز پنجشنبه گفت که “دیگر در تانک” برای رهبری کشور نیست و از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

هیپکینز که برای اولین بار در سال 2008 برای حزب کارگر به پارلمان انتخاب شد، به نامی آشنا تبدیل شد که در مقابل واکنش دولت به همه گیری همه گیر قرار گرفت. او در ژوئیه 2020 به عنوان وزیر بهداشت منصوب شد و در پایان سال به عنوان وزیر واکنش به کووید منصوب شد.

او اکنون وزیر پلیس، آموزش و پرورش و خدمات عمومی و همچنین رهبر مجلس است.

نظرسنجی فوری Horizon Research که توسط سازمان رسانه های محلی Stuff در روز جمعه به دست آمد، نشان داد که هیپکینز با حمایت 26 درصد از افراد مورد بررسی، محبوب ترین نامزد احتمالی در میان رای دهندگان بود.

اوا مورفی نیوزلندی در اوکلند گفت که او چالش بزرگی پیش روی خود دارد.

او گفت: “او هرگز کفش های جاسیندا را پر نخواهد کرد و جالب است که ببینیم حزب کارگر از نظر مبارزات انتخاباتی در سال آینده با چه چیزی ظاهر می شود و ما مشتاقانه منتظریم ببینیم چه اتفاقی می افتد.”

انتظار می رود تایید هیپکینز توسط قانونگذاران کارگری در بعدازظهر یکشنبه یک امر رسمی باشد. آردرن پس از آن استعفای خود را قبل از انتصاب هیپکینز به فرماندار کل نیوزیلند خواهد داد.

در صورت تایید، هیپکینز تا پایان دوره حزب نخست وزیر خواهد بود.

انتخابات عمومی در 14 اکتبر برگزار خواهد شد که برخی از نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب کارگر پس از مخالفان حزب ملی نیوزیلند قرار دارد.

یک نظرسنجی مالیات دهندگان اتحادیه-کوریا که در روز جمعه منتشر شد، بر اساس داده های قبل از اعلام استعفای آردرن، نشان داد که محبوبیت حزب کارگر به 31.7٪ کاهش یافته است، پس از Nationals با 37.2٪.

حزب سبز نیوزلند، شریک سنتی ائتلاف کارگر، در بیانیه ای گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با هیپکینز هستند.

جیمز شاو، یکی از رهبران حزب سبز، گفت: «کریس یک نخست‌وزیر عالی خواهد بود و ما مشتاقانه منتظر ادامه کار با هم، تا پایان این دوره و دوره بعدی هستیم».

(گزارش توسط لوسی کرایمر؛ گزارش اضافی توسط جیل گرالو در اوکلند؛ ویرایش توسط دیپا بابینگتون، روزالبا اوبراین و ویلیام مالارد)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.