کره شمالی چگونه یک زرادخانه موشکی مهیب ساخت

[ad_1] در ماه های مارس و نوامبر، کره شمالی موشک های بالستیک را به فاصله بیش از 6000 کیلومتر (3700 مایل) به فضا فرستاد. مسیرهای بلند پرواز، سلاحی را نشان می‌داد که برای ضربه زدن به قاره‌ای دیگر یا حتی ارسال کلاهک‌های متعدد طراحی شده بود. پیونگ یانگ همچنین حداقل سه موشک بالستیک میان‌برد (IRBM)

کد خبر : 295596
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کره شمالی چگونه یک زرادخانه موشکی مهیب ساخت

[ad_1]

در ماه های مارس و نوامبر، کره شمالی موشک های بالستیک را به فاصله بیش از 6000 کیلومتر (3700 مایل) به فضا فرستاد. مسیرهای بلند پرواز، سلاحی را نشان می‌داد که برای ضربه زدن به قاره‌ای دیگر یا حتی ارسال کلاهک‌های متعدد طراحی شده بود.

پیونگ یانگ همچنین حداقل سه موشک بالستیک میان‌برد (IRBM) را بر فراز ژاپن آزمایش کرده است، از جمله پروازی در 4 اکتبر که در آن موشک – احتمالاً گونه‌ای از هواسونگ-12 میان‌برد – حدود 3200 کیلومتر فراتر از ژاپن فرود آمد. اقیانوس آرام.

پرسش‌های زیادی در مورد اینکه تا چه حد قابل‌اعتماد و توانمندترین موشک‌های کره شمالی هستند وجود دارد: هنوز برخی از فناوری‌های کلیدی را برای اطمینان از اینکه کلاهک هسته‌ای در اتمسفر زنده می‌ماند را به طور کامل نشان نداده است و به نظر می‌رسد حداقل برخی از پرتاب‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

اما تحلیلگران می گویند که آزمایش های زیاد کره شمالی نشان می دهد که این موشک هایی با تنظیم دقیق هستند که می توانند در جنگ مورد استفاده قرار گیرند و علاقه چندانی به کنار گذاشتن آنها ندارد.

کره شمالی می گوید توسعه موشک بالستیک این کشور اعمال مشروع از حق آن به عنوان یک کشور مستقل برای دفاع از خود در برابر تهدیدات خارجی، از جمله سیاست خصمانه ایالات متحده است.

این کشور اعلام کرده است که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را در مورد ممنوعیت برنامه های موشکی و هسته ای به عنوان نقض حقوق حاکمیت خود رد می کند. همچنین گفته است که به عنوان یک کشور مستقل حق اکتشاف فضایی را دارد.

به گفته تحلیلگران، اگرچه تسلیحات دوربرد توجه بیشتری را به خود جلب می کند، اما کره شمالی منابع را به سامانه های کوتاه بردتر نیز سرازیر کرده است.

پس از شکست مذاکرات تاریخی خلع سلاح هسته‌ای بین کیم جونگ اون، رهبر کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2019، پیونگ یانگ موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد جدید و با قابلیت فزاینده‌ای را تولید کرد که بسیاری از آنها می‌توانند برای مخدوش کردن دفاع موشکی مانور دهند.

به گفته تحلیلگران، تسلیحات کوتاه برد به این کشور کمک می کند تا برای رویارویی احتمالی با همسایگان خود، به ویژه کره جنوبی، که میزبان حدود 28500 سرباز آمریکایی است، آماده شود. به نظر می رسد در برنامه آزمایشی کره شمالی، موشک های کوتاه برد موفق ترین بوده اند.

کره شمالی همچنین تسلیحات پیشرفته دیگری از جمله موشک های مافوق صوت، SRBM برای حملات هسته ای «تاکتیکی» و موشک های بالستیک جدید پرتاب شده از زیردریایی (SLBM) را آزمایش کرده است.

کره جنوبی و ایالات متحده از اوایل سال 2022 هشدار داده اند که کره شمالی ممکن است آزمایش های هسته ای را برای اولین بار از سال 2017 از سر بگیرد. تحلیلگران می گویند که این امر می تواند به این کشور کمک کند تا کلاهک های هسته ای کوچکتری را که می توانند روی طیف وسیعی از موشک ها قرار بگیرند، تکمیل کند.

هوانگ ایلدو، از موسسه روابط خارجی و امنیت ملی سئول، در این باره گفت: «کیم برنامه‌های خود را برای توسعه سیستم‌های تسلیحاتی از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی گرفته تا زیردریایی هسته‌ای اعلام کرد و در حال علامت‌گذاری در فهرست آرزوهای سلاح‌های خود از طریق یک سری آزمایش‌ها است. یک گزارش اخیر

کلاهک‌های سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی قدرت انفجاری کمتری دارند، اما برای استفاده در میدان جنگ و حمله به اهداف خاص نسبتاً نزدیک به نقطه پرتاب طراحی شده‌اند.

دویون کیم، کارشناس کره شمالی در آمریکا گفت: هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا در کره جنوبی با چنین تسلیحاتی منطقی است زیرا ارتش کره شمالی کلاهک های معمولی کافی برای آسیب رساندن به چنین تاسیساتی و جلوگیری از حمله متعارف آمریکا به کره شمالی را ندارد. مرکز امنیت جدید آمریکا

او گفت: «اکنون می‌تواند این کار را انجام دهد، در حالی که موشک‌های ICBM و بمب‌های هسته‌ای خود را ذخیره می‌کند تا ایالات متحده را از نابودی تلافی جویانه کره شمالی باز دارد.»

فناوری های پیش پا افتاده تری مانند سوخت موشک نیز در حال آزمایش های شدید در کره شمالی است. سوخت جامد – که به موشک‌ها از جمله موشک‌های ICBM اجازه می‌دهد با هشدار کمی پرتاب شوند، تمرکز ویژه‌ای است.

در 16 دسامبر، دانشمندان در کره شمالی آنچه را که موتور سوخت جامد با رانش بالا نامیدند، آزمایش کردند که به نظر می رسید با هدف کامل کردن یک موتور بزرگ برای یک ICBM باشد.

یکی از اهداف کیم جونگ اون… توسعه یک ICBM با موتورهای سوخت جامد است و اگر کره شمالی موفق شود، دفاع در برابر زرادخانه هسته ای پیونگ یانگ برای ایالات متحده دشوار خواهد شد، زیرا نشانه هایی از پرتاب ICBM با استفاده از سوخت جامد است. هوانگ نوشت: موتورها به سختی قابل تشخیص هستند.

(گزارش توسط جاش اسمیت؛ ویرایش توسط گری دویل و راجو گوپالاکریشنان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.