کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد/ “آمریکا قماری می‌کند که از آن پشیمان خواهد شد”

به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی اعلام کرد، این موشک بالستیک از شهر “وونسان” در ساحل شرقی کره شمالی در ساعت ۱۰:۴۸ صبح به وقت محلی شلیک شد. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش کره جنوبی پرتاب یک موشک بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی به سمت دریای ژاپن

کد خبر : 282313
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۳۹
کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد/ “آمریکا قماری می‌کند که از آن پشیمان خواهد شد”


به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی اعلام کرد، این موشک بالستیک از شهر “وونسان” در ساحل شرقی کره شمالی در ساعت ۱۰:۴۸ صبح به وقت محلی شلیک شد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش کره جنوبی پرتاب یک موشک بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی به سمت دریای ژاپن را شناسایی کرده است.

این پرتاب موشکی در کمتر از دو ساعت پس از آن انجام شد که «چو سون هی» وزیر امور خارجه کره شمالی نشست سه‌جانبه اخیر میان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را به باد انتقاد گرفت و افزود، رهبران این کشورها گرد هم جمع شده‌اند تا آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی پیونگ‌یانگ را نقد کنند.

طی این گفت‌گوهای سه‌جانبه مذکور، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مجددا بر تعهد خود نسبت به “تقویت بازدارندگی و دفاع از دو متحد دیگر آسیایی” تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: رزمایش‌های جنگی و متخاصم این سه کشور نتوانستند جلوی کره شمالی را بگیرند اما تهدیدی جدی و واقعی را برای خودشان رقم زدند.

چو سون هی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شد، اعلام کرد: هرچه ایالات متحده به همراه متحدانش نسبت به مسئله بازدارندگی تمایل بیشتری نشان دهند و هرچه آن‌ها فعالیت‌های نظامی تحریک‌آمیز خود را تشدید کنند، واکنش نظامی کره شمالی شدیدتر و قاطعانه‌تر خواهد شد.

وی افزود: آمریکا باید بداند که در حال انجام قماری است که بعدا نسبت به آن پشیمان خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، این نشست سه جانبه میان کشورهای مزبور با هدف مقابله با “تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی” برگزار شد.

کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی آزمایش‌های موشکی متعددی را به خصوص در پاسخ به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام داده است و از طرفی این دو کشور متحد ادعا می‌کنند که پیونگ‌یانگ در حال آماده شدن برای آزمایش هسته‌ای است. رهبران ژاپن، کره جنوبی و آمریکا روز یکشنبه در حاشیه نشست شرق آسیا در کامبوج با یکدیگر دیدار کردند و نسبت به پاسخی سازمان‌یافته به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی متعهد شدند.

همچنین کره شمالی روز چهارشنبه به ژاپن هشدار داد که اگر آزار و اذیت ادعایی اتباعش که ساکن ژاپن هستند ادامه یابد، این کشور “بهای بسیار سنگینی” را پرداخت خواهد کرد.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.