کره شمالی مانور ICBM را تایید کرد و از قابلیت‌های “ضدحمله اتمی مرگبار” خبر داد

[ad_1] کره شمالی بعد از ظهر شنبه پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش های نظامی آتی کره جنوبی و ایالات متحده، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریا در سواحل غربی ژاپن پرتاب کرد. خبرگزاری دولتی KCNA با استفاده از مخفف شمال گفت: “مانور پرتاب غافلگیر کننده ICBM… اثبات واقعی تلاش

کد خبر : 321928
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کره شمالی مانور ICBM را تایید کرد و از قابلیت‌های “ضدحمله اتمی مرگبار” خبر داد

[ad_1]

کره شمالی بعد از ظهر شنبه پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش های نظامی آتی کره جنوبی و ایالات متحده، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریا در سواحل غربی ژاپن پرتاب کرد.

خبرگزاری دولتی KCNA با استفاده از مخفف شمال گفت: “مانور پرتاب غافلگیر کننده ICBM… اثبات واقعی تلاش های مداوم نیروی هسته ای استراتژیک کره شمالی برای تبدیل ظرفیت ضدحمله هسته ای مرگبار خود به نیروهای متخاصم به ضدحمله غیرقابل مقاومت است.” نام رسمی، جمهوری دموکراتیک خلق کره.

خواهر رهبر کیم جونگ اون، کیم یو جونگ، به دلیل تلاش برای تبدیل شورای امنیت سازمان ملل متحد به آنچه که او آن را “ابزاری برای سیاست شنیع خصمانه آن” در قبال پیونگ یانگ می نامید، از ایالات متحده انتقاد کرد.

وی در بیانیه‌ای گفت: «هشدار می‌دهم که ما هر حرکت دشمن را رصد خواهیم کرد و در برابر هر حرکت خصمانه دشمن، اقدامات متقابل متناظر، بسیار قدرتمند و قاطع را انجام خواهیم داد».

پرتاب موشک روز شنبه، اولین پرتاب موشک کره شمالی از اول ژانویه، پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ در روز جمعه تهدید کرد که در حالی که کره جنوبی و ایالات متحده برای تمرینات نظامی سالانه به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از رشد هسته‌ای شمال آماده می‌شوند، پاسخی «بی‌سابقه مستمر و قوی» خواهد داد. و تهدیدات موشکی

خبرگزاری دولتی می گوید این موشک به مدت 1 ساعت و 6 دقیقه و 55 ثانیه به ارتفاع 5768 کیلومتر (3584 مایل) پرواز کرد و سپس به منطقه ای از پیش تعیین شده در فاصله 989 کیلومتری (614 مایلی) در آب های آزاد اصابت کرد. Hwasong-15 برای اولین بار در سال 2017 آزمایش شد.

ژاپن روز شنبه گفت این موشک در آب های داخل منطقه انحصاری اقتصادی این کشور سقوط کرده است.

‘بدون هشدار’

کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای سال گذشته تعداد بی‌سابقه‌ای موشک شلیک کرد، از جمله موشک‌های ICBM که می‌توانست به هر نقطه از ایالات متحده حمله کند، در حالی که آماده‌سازی برای اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال 2017 را از سر گرفت.

پارک جین، وزیر خارجه کره جنوبی گفت پرتاب روز شنبه “به وضوح” نشان دهنده قصد کره شمالی برای انجام اقدامات تحریک آمیز بیشتر است.

پارک روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «اگر کره شمالی هفتمین آزمایش هسته‌ای را انجام دهد، که ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد، به این معنا که کره شمالی می‌تواند موشک‌های هسته‌ای تاکتیکی را توسعه داده و مستقر کند، بازی را تغییر خواهد داد».

به گفته KCNA، پرتاب، با هدایت دفتر کل موشک، بر اساس «دستور آماده باش جنگی با قدرت آتش اضطراری» که در سحرگاه داده شد، و به دنبال آن دستور کتبی کیم جونگ اون در ساعت 8 صبح (2300 به وقت گرینویچ روز جمعه) انجام شد. ارتش کره جنوبی اعلام کرد که موشک را در ساعت 5:22 بعد از ظهر (0822 GMT) شناسایی کرده است.

آنکیت پاندا، کارشناس موشکی در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی مستقر در واشنگتن، می‌گوید: «نکته مهم در اینجا این است که تمرین در روز اول، بدون هشدار به خدمه درگیر دستور داده شد. “مدت زمان بین سفارش و راه اندازی احتمالاً با آزمایش های اضافی کاهش می یابد.”

KCNA گفت، این واحد نظامی “نمره عالی” را در رزمایش کسب کرد و حزب حاکم شمال “از ظرفیت واقعی جنگی واحدهای ICBM که برای ضدحمله متحرک و قدرتمند آماده هستند، بسیار قدردانی کرد.”

تحلیلگران می گویند کره شمالی احتمالاً آزمایش های تسلیحاتی بیشتری انجام خواهد داد، از جمله یک موشک جدید سوخت جامد احتمالی که می تواند به کره شمالی در استقرار سریعتر موشک های خود در صورت وقوع جنگ کمک کند.

برنامه موشک های بالستیک و تسلیحات هسته ای کره شمالی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع است، اما پیونگ یانگ می گوید توسعه تسلیحات این کشور برای مقابله با “سیاست های خصمانه” واشنگتن و متحدانش ضروری است.

(گزارش توسط سو هیانگ چوی و جاش اسمیت؛ ویرایش توسط جاناتان اوتیس، دانیل والیس و ویلیام مالارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.