کره شمالی از حمایت دبیرکل سازمان ملل از خلع سلاح اتمی کره شمالی انتقاد کرد

[ad_1] سئول (رویترز) – وزارت خارجه کره شمالی روز یکشنبه از اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد حمایتش از خلع سلاح هسته ای کامل کره شمالی انتقاد کرد و این اظهارات را فاقد بی طرفی و انصاف خواند. خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA پس از آن که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد

کد خبر : 241419
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۳۷
کره شمالی از حمایت دبیرکل سازمان ملل از خلع سلاح اتمی کره شمالی انتقاد کرد

[ad_1]

سئول (رویترز) – وزارت خارجه کره شمالی روز یکشنبه از اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد حمایتش از خلع سلاح هسته ای کامل کره شمالی انتقاد کرد و این اظهارات را فاقد بی طرفی و انصاف خواند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA پس از آن که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه در دیدار با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، به طور کامل از تلاش ها برای خلع سلاح هسته ای کامل کره شمالی حمایت کرد، بیانیه ای از وزارت خارجه منتشر کرد.

کیم سون گفت: «من نمی‌توانم از اظهارات دبیرکل سازمان ملل که به شدت فاقد بی‌طرفی و انصاف است و بر خلاف تعهدات وظیفه‌اش در منشور سازمان ملل در رابطه با موضوع شبه جزیره کره است، ابراز تأسف نکنم». گیونگ، معاون سازمان های بین المللی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای گفت.

کیم افزود که دبیر کل سازمان ملل نباید از دولت یک کشور خاص دستور بخواهد یا بپذیرد، بلکه از انجام هر گونه اقدامی که ممکن است به موقعیت او به عنوان یک مقام بین المللی که فقط در برابر سازمان ملل مسئول است، لطمه بزند، خودداری کند.

کیم گفت: «خلع سلاح اتمی کامل، قابل راستی‌آزمایی و برگشت‌ناپذیر» (CVID) کره شمالی «نقض حاکمیت کره شمالی» است و کره شمالی را با حروف اول نام رسمی آن جمهوری دموکراتیک خلق کره می‌خواند.

کیم گفت: «این خواستار خلع سلاح یکجانبه است و گوترش، دبیرکل، شاید خوب می‌داند که کره شمالی بدون هیچ تساهلی، آن را کاملاً رد کرده است. شبه جزیره

کره شمالی در سال جاری بی‌سابقه تعداد موشک‌ها را آزمایش کرده است و مقامات سئول و واشنگتن می‌گویند که به نظر می‌رسد در بحبوحه توقف مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای، برای اولین بار از سال 2017 یک سلاح هسته‌ای را آزمایش کند.

(گزارش توسط هیکیونگ یانگ؛ ویرایش توسط ساندرا مالر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.