کره جنوبی می گوید گام های جدید FX وضعیت وون را برای شرکت ها افزایش می دهد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یک نت کره جنوبی در این عکس تصویری دیده می شود. 31 مه 2017. رویترز/توماس وایت/تصویر توسط Choonsik Yoo و Yena Park سئول (رویترز) – معاون وزیر دارایی روز پنجشنبه به رویترز گفت: برنامه‌های کره جنوبی برای کاهش محدودیت‌ها در بازار ارز، وضعیت وون را در سطح جهانی افزایش می‌دهد

کد خبر : 317789
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کره جنوبی می گوید گام های جدید FX وضعیت وون را برای شرکت ها افزایش می دهد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یک نت کره جنوبی در این عکس تصویری دیده می شود. 31 مه 2017. رویترز/توماس وایت/تصویر

توسط Choonsik Yoo و Yena Park

سئول (رویترز) – معاون وزیر دارایی روز پنجشنبه به رویترز گفت: برنامه‌های کره جنوبی برای کاهش محدودیت‌ها در بازار ارز، وضعیت وون را در سطح جهانی افزایش می‌دهد و فرصت‌های تجاری را برای شرکت‌های مالی محلی افزایش می‌دهد.

اقدامات جدید که اوایل این هفته رونمایی شد، خواستار دو برابر شدن ساعات معاملاتی وون تا نیمه شب گذشته به وقت محلی است و به شرکت‌های مالی واجد شرایط جهانی اجازه می‌دهد تا مستقیماً ارز را از طریق دو کارگزاری نقطه‌ای خشکی معامله کنند.

معاون وزیر بانگ کی سون گفت که دولت در حال کار بر روی اقدامات بعدی با هدف اجرای برنامه ها در ژوئیه سال آینده است، در حالی که نگرانی هایی را که این حرکت ها می تواند باعث نوسان بیشتر وون شود را رد کرد.

بنگ در مصاحبه ای با رویترز گفت: “ما به طور کامل اجازه نمی دهیم وون آزادانه در خارج از کشور معامله شود، بلکه فقط آن را قابل تبدیل تر می کنیم.” وی افزود که دولت همچنان نظارت خود را بر موسسات مالی معامله کننده وون حفظ خواهد کرد.

کره جنوبی تنها در چند دهه به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان تبدیل شده است، اما کنترل محکمی بر بازار ارز خود داشته است، عمدتاً به دلیل آسیب های ناشی از نکول تقریباً دولت خود در اواخر دهه 1990 در طول بحران مالی آسیا.

اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه دسامبر منقبض شد اما بنگ گفت که جدیدترین اطلاعات نشان می دهد که در دوره ژانویه تا مارس به رشد بازخواهد گشت، بدون ارائه داده های خاص.

وی گفت: هیچ عامل معنی‌داری پشت خروج گسترده صندوق‌های خارجی در دو ماه متوالی گذشته از بازار اوراق قرضه داخلی دیده نمی‌شود، به جز اینکه حجم زیادی از اوراق به سررسید در این دوره می‌رسید.

خطرات ناشی از رکود بازار املاک و مستغلات

بنگ همچنین گفت تقریباً هیچ خطری وجود ندارد که سرد شدن بازار املاک و مستغلات کره جنوبی باعث ایجاد یک خطر سیستماتیک برای سیستم مالی بزرگتر شود، و خاطرنشان کرد که اقدامات سیاستی در پراکنده کردن فشارهای بازار پول مرتبط با پروژه‌های دارایی موفق بوده است.

قیمت مسکن در کره جنوبی در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل 1.98 درصد کاهش یافت که سریعترین کاهش از زمان انتشار اطلاعات در اواخر سال 2003 و هفتمین ماه متوالی کاهش بود.

بنگ گفت: «در حالی که هنوز ممکن است شرکت‌هایی به صورت جداگانه با مشکل مواجه شوند، ما می‌توانیم با اقدامات هدفمند با آنها مقابله کنیم، اما به طور کلی، من فکر نمی‌کنم مشکلات مربوط به بازار املاک و مستغلات باعث ایجاد ریسک سیستماتیک گسترده‌تری شود.»

بازده اوراق تجاری سه ماهه طی چند هفته بیش از 200 واحد پایه (bps) افزایش یافت و از 3 درصد در اواخر سپتامبر سال گذشته به دلیل نگرانی در مورد احتمال عدم پرداخت بدهی توسط توسعه دهندگان املاک افزایش یافت.

دولت به همراه ناظر مالی و بانک مرکزی از آن زمان با مجموعه ای از برنامه های کمکی وارد عمل شده و بازدهی بیش از 100 واحد در ثانیه طی چند هفته کاهش یافته است.

با توجه به افزایش سریع وون بیش از 15 درصد طی سه ماه گذشته، بنگ تأثیر آن بر صادرات را کمرنگ کرد و گفت که صادرکنندگان کشور اکنون با قدرت برند و کیفیت خود به جای قیمت رقابت می کنند.

بنگ ضمن تشریح کاهش تاثیر نرخ ارز بر صادرات گفت: ساختار صادرات کره به سمت تکیه بیشتر بر رقابت پذیری کیفیت در حال تغییر است و بنابراین، ما باید تلاش بیشتری در این راستا انجام دهیم.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.