کره جنوبی می گوید که کره شمالی «بزرگترین جعلی ICBM» را برای بازیابی از آزمایش ناموفق اجرا کرده است.

[ad_1] یک مقام وزارت دفاع که نخواست نامش فاش شود به دلیل حساسیت موضوع گفت که مقامات کره جنوبی و ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که به نظر می رسد پرتاب 24 مارس یک ICBM Hwasong-15 بوده است. واشنگتن هنوز به طور علنی به این موضوع رسیدگی نکرده است و جان کربی، سخنگوی

کد خبر : 185434
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
کره جنوبی می گوید که کره شمالی «بزرگترین جعلی ICBM» را برای بازیابی از آزمایش ناموفق اجرا کرده است.

[ad_1]

یک مقام وزارت دفاع که نخواست نامش فاش شود به دلیل حساسیت موضوع گفت که مقامات کره جنوبی و ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که به نظر می رسد پرتاب 24 مارس یک ICBM Hwasong-15 بوده است.

واشنگتن هنوز به طور علنی به این موضوع رسیدگی نکرده است و جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که این آزمایش هنوز در حال تجزیه و تحلیل است.

کره شمالی در نوامبر 2017 هواپیمای Hwasong-15 را با مشت آزمایش کرد، قبل از اینکه آزمایش ICBM را متوقف کند که با پرتاب هفته گذشته پایان یافت.

تحلیلگران منبع باز به تناقضاتی در ویدئوها و عکس های منتشر شده توسط رسانه های دولتی کره شمالی پس از آن پرتاب اشاره کردند و گفتند که سایه ها، آب و هوا و عوامل دیگر نشان می دهد که این آزمایش مربوط به آزمایش قبلی است، احتمالاً یک پرتاب ناموفق در 16 مارس.

انتخاب هواسونگ-15، که با آزمایش موفقیت آمیز سال 2017 قابل اعتمادتر است، می تواند به منظور جلوگیری از شایعات و تضمین ثبات رژیم با ارسال پیام موفقیت در کوتاه ترین زمان ممکن باشد، پس از اینکه ساکنان پیونگ یانگ شاهد شکست آن بودند. وزارت دفاع در گزارشی که به پارلمان ارائه شده و به دست رویترز رسیده است، گفت.

این آزمایش علاوه بر این می‌توانست با هدف ارتقای جایگاه آن به عنوان یک نیروگاه نظامی و بهبود قدرت چانه‌زنی علیه کره جنوبی، ایالات متحده و جامعه بین‌المللی باشد.

مقامات ایالات متحده و کره جنوبی گفته بودند که آزمایشات در 27 فوریه و 5 مارس شامل سیستم Hwasong-17 می شود که احتمالاً برای آماده شدن برای پرتاب کامل برد. کره شمالی هرگز پرتاب 16 مارس یا شکست گزارش شده آن را اعتراف نکرد.

ها تائه کیونگ، یک قانونگذار کره جنوبی که توسط ارتش در جریان است، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت، آوارهای حاصل از آزمایش ناموفق بر فراز پیونگ یانگ بارید.

هاا گفت که این شکست باعث شد کره شمالی “دروغی بزرگ” بگوید و بگوید پرتاب هواسونگ-15 در 24 مارس، هواسونگ-17 بود تا از افکار عمومی منفی داخلی جلوگیری کند.

رسانه های دولتی گزارش دادند که موشک روز پنجشنبه به مدت 67.5 دقیقه تا برد 1090 کیلومتر (681 مایل) و حداکثر ارتفاع 6248.5 کیلومتر (3905 مایل) پرواز کرد. این اعداد مشابه داده های گزارش شده توسط ژاپن و کره جنوبی است و از اولین آزمایش هواسونگ-15 که به مدت 53 دقیقه تا ارتفاع حدود 4475 کیلومتری و برد 950 کیلومتری پرواز کرد، بیشتر و طولانی تر است.

در این گزارش آمده است که ویژگی‌های موشک روز پنج‌شنبه، مانند شتاب صعود، احتراق، و زمان‌های جداسازی مرحله مشابه با هواپیمای Hwasong-15 بود، حتی تصور می‌شد که پرواز دورتر شده و به ارتفاعات بالاتری می‌رسد.

مقامات کره جنوبی گفته بودند که کره شمالی ممکن است هواپیمای Hwasong-15 را اصلاح کرده یا آن را بدون محموله آزمایشی قابل توجهی به فضا پرتاب کرده است تا برد آن را افزایش دهد.

تحلیلگران می گویند که انفجار 16 مارس ممکن است به دلیل مشکل در موتورها ایجاد شده باشد. گزارش این وزارتخانه خاطرنشان کرد که Hwasong-17 در مقایسه با دو موتور Hwasong-15 به یک خوشه پیچیده‌تر از چهار موتور کلاس Paektusan نیاز دارد و هشت روز بین پرتاب برای تجزیه و تحلیل علت شکست کافی نبود.

ون ون دیپن، یکی از مقامات سابق دولت ایالات متحده که در تسلیحات کشتار جمعی و منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی دخیل است، می‌گوید: «اگر 16 مارس یک شکست هواسونگ-17 و 24 مارس یک هواپیمای هواسونگ-15 بود، آشکارا نشان می‌دهد که هواسونگ-17 هنوز مشکلاتی دارد. .

او گفت که آزمایش موفقیت آمیز دوم Hwasong-15 قابلیت اطمینان آن را تایید می کرد، اما اگر عملکرد بهبود یافته آن تنها به دلیل کاهش بار باشد، اهمیت آن محدود می شد.

(گزارش توسط Hyonhee Shin و Josh Smith. ویرایش توسط Gerry Doyle)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.