کرملین پس از انتقاد از ارمنستان از اتحاد امنیتی به رهبری روسیه دفاع می کند

مسکو (رویترز) – دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز یکشنبه گفت که تلاش‌ها برای از هم پاشیدن ائتلاف امنیتی به رهبری روسیه همیشه وجود داشته و ادامه خواهد داشت، اما تاکید کرد که این ائتلاف پس از انتقادات این هفته از سوی ارمنستان همچنان مورد تقاضای زیادی قرار دارد. نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، در نشستی

کد خبر : 286411
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
کرملین پس از انتقاد از ارمنستان از اتحاد امنیتی به رهبری روسیه دفاع می کند


مسکو (رویترز) – دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز یکشنبه گفت که تلاش‌ها برای از هم پاشیدن ائتلاف امنیتی به رهبری روسیه همیشه وجود داشته و ادامه خواهد داشت، اما تاکید کرد که این ائتلاف پس از انتقادات این هفته از سوی ارمنستان همچنان مورد تقاضای زیادی قرار دارد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، در نشستی که هفته جاری برگزار شد، اثربخشی سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) را زیر سوال برد.

ارمنستان در ماه سپتامبر از این سازمان درخواست کمک کرد، اما تنها وعده اعزام ناظران را دریافت کرد. پاشینیان با تصمیم سریع ائتلاف در ماه ژانویه مبنی بر اعزام نیرو به قزاقستان عضو CSTO برای کمک به رئیس جمهور قاسم جومارت توکایف برای نجات از موج ناآرامی مخالفت کرد.

پسکوف در مصاحبه‌ای که از تلویزیون دولتی پخش شد، به نقل از خبرگزاری‌ها نقل کرد: «همیشه تلاش‌هایی برای (انجام) فروپاشی CSTO وجود داشته است.

وی گفت: «اما حداقل اکنون می بینیم که با وجود همه مشکلات، علیرغم تضادهای احتمالی حتی بین کشورهای عضو، این ساختار همچنان مورد تقاضا است. و ارتباط و اثربخشی خود را کاملاً نشان داد، یعنی حل و فصل اوضاع در قزاقستان.

توکایف قزاقستان که آشکارا متحد اصلی روسیه را در مورد اقداماتش در اوکراین به چالش کشیده است، در این ماه مجدداً در انتخابات پیروز شد و قرار است روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر اورنبورگ روسیه دیدار کند.

روسیه، بازیگر مسلط در CSTO، در حالی که درگیری در اوکراین به دهمین ماه خود کشیده می شود، در معرض خطر از دست دادن نفوذ خود در بخش هایی از اتحاد جماهیر شوروی سابق است که مدت هاست به عنوان حوزه نفوذ خود دیده می شود.

(گزارش رویترز؛ ویرایش توسط فرانک جک دانیل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.