کدام سیاست در کنترل تورم موفق خواهد بود؟

[ad_1] اقتصاد جهانی پس از همه‌گیری، رویکردهای متفاوتی را برای کنترل تورم نشان می‌دهد، از سیاست تحمل صفر چین برای کووید-19 گرفته تا سرعت فدرال رزرو برای انقباض پولی. در مورد چین، بهبود اقتصادی کوتاه مدت به دلیل قرنطینه در مناطق کلیدی صنعتی متوقف شد و تورم اخیراً در سطح 2.1 درصد (سالانه در اکتبر)

کد خبر : 278473
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کدام سیاست در کنترل تورم موفق خواهد بود؟

[ad_1]

اقتصاد جهانی پس از همه‌گیری، رویکردهای متفاوتی را برای کنترل تورم نشان می‌دهد، از سیاست تحمل صفر چین برای کووید-19 گرفته تا سرعت فدرال رزرو برای انقباض پولی.

در مورد چین، بهبود اقتصادی کوتاه مدت به دلیل قرنطینه در مناطق کلیدی صنعتی متوقف شد و تورم اخیراً در سطح 2.1 درصد (سالانه در اکتبر) بود. با کاهش روند جهانی، نرخ تورم در چین با توجه به اینکه در سپتامبر سالانه در سطح 2.8 درصد بود، در حال کاهش است. اگرچه این ممکن است نتیجه مورد نظر سیاست بهداشت عمومی کشور نباشد، اما تاکنون از بدترین فشارهای تورمی که سایر کشورها را تحت تأثیر قرار می دهد جلوگیری کرده است.

سیاست پولی چین پس از اینکه بانک خلق چین (PBC) تامین مالی بخش خصوصی خود را با اجرای برنامه تسهیل کمی (QE) گسترش داد، همچنان تطبیق‌پذیر است. درایو QE حدود 34.52 میلیارد دلار اوراق قرضه شرکت های خصوصی را خریداری خواهد کرد.

این وضعیت را با ایالات متحده مقایسه کنید که در آن اقتصاد در پایان سال 2021 گسترش یافت و پس از افزایش قیمت ها همراه با رشد، زمینه را برای افزایش نرخ بهره فراهم کرد.

افزایش تورم به دلیل قیمت بالای نفت خام در پی جنگ در اوکراین تشدید شد و فدرال رزرو را در موقعیتی قرار داد که در سریع ترین زمان ممکن مسیر معکوس خود را تغییر دهد. افزایش نرخ بهره تا 0.75 درصد در ماه به یک امر عادی تبدیل شده است، اما تورم همچنان بر اقتصاد ایالات متحده فشار می آورد و پس از بازگشت این کشور به رشد در سه ماهه سوم، چشم انداز پویا را تحت فشار قرار می دهد.

با قضاوت بر اساس سناریوهای بالا، به این سوال می رسد که برای جلوگیری از افزایش تورم کدام گلوله را گاز بگیریم: کندی رشد اقتصادی یا افزایش نرخ بهره؟

سناریوی سوم در ژاپن در حال آشکار شدن است، جایی که سیاست پولی فوق‌العاده سازگارانه باقی می‌ماند، تورم به 3 درصد افزایش یافته است و هیچ محدودیتی برای کووید برای رشد اقتصادی وجود ندارد. گردشگران اکنون اجازه بازگشت به ژاپن را دارند که انتظار می‌رود حدود 35 میلیارد دلار به بهره‌وری اقتصادی بیافزاید، درست همان نوع تزریق نقدینگی که پس از دو سال محدودیت حجم سفر مورد نیاز است.

اقتصاد بریتانیا پس از همه‌گیری، آسیب‌پذیری‌های بیشتری را در قالب‌های تورم بالا، افزایش نرخ بهره و رشد اقتصادی ضعیف‌تر نشان می‌دهد. سیاست‌های مالی و پولی سخت‌تر احتمالاً بر احساسات تأثیر می‌گذارد و حمایت اتحادیه اروپا پس از برگزیت دیگر گزینه‌ای نیست. از سوی دیگر، بخش مشاغل نسبتاً قوی است و حقوق ها در حال رشد هستند، البته نه به سرعت تورم.

اروپا با نرخ تورم بالا مواجه است، اما در افزایش نرخ بهره کندتر از ایالات متحده بود، به این معنی که نرخ های بهره در منطقه یورو کمتر از ایالات متحده است و یورو را در مقایسه با دلار در وضعیت نامناسبی قرار می دهد. از سوی دیگر، بلوک اقتصادی در قلمرو رشد باقی می ماند و بیکاری نسبتاً پایین است.

تنها زمان نشان خواهد داد که کدام سیاست در کنترل تورم موفق ترین خواهد بود. هر اقتصاد منحصربه‌فرد است، بنابراین یک اندازه سیاست برای همه مناسب نیست و معامله‌گران باید تحولات را از نزدیک زیر نظر داشته باشند زیرا بر بازارهای ارز و سهام تأثیر می‌گذارند.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.