کدام خودرو‌ها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟

برترین‌ها: بازار خودرو آشفته‌بازار شده، هر روز یک مقام و مسئول وعده می‌دهد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما عملا با افزایش بیشتر مواجه هستیم، در این مطلب بر اساس شنیده‌های مجازی خودرو‌هایی که بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند مرور کردیم. دولت در سال جاری با روش‌های قرعه کشی و فروش فوری، خودرو را به بازار

کد خبر : 970
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کدام خودرو‌ها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟


برترین‌ها: بازار خودرو آشفته‌بازار شده، هر روز یک مقام و مسئول وعده می‌دهد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما عملا با افزایش بیشتر مواجه هستیم، در این مطلب بر اساس شنیده‌های مجازی خودرو‌هایی که بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند مرور کردیم.

کدام خودرو‌ها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟

دولت در سال جاری با روش‌های قرعه کشی و فروش فوری، خودرو را به بازار عرضه می‌کند؛ که در روش نخست، خودرو با نرخ دولتی و در روش دیگر خودرو با نرخ تقریبا آزاد به متقاضی تحویل داده می‌شود. البته به تازگی شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو‌ها فروش فوری را اعلام کرده است، اما از آنجایی که قیمت خودرو در سال‌های گذشته به مراتب ارزان‌تر از امسال بوده و حالا با افزایش دو برابری قیمت دلار در سال جاری، خودرو نیز رشد بالایی یافته است، عملا مردم توان خرید خودرو را ندارند و به همین دلیل اگر نرخ ارز به ثبات نرسد حتی اگر تولید هم افزایش یابد و قیمت خودرو آزاد شود قطعا تقاضا افت شدیدی خواهد داشت؛ زیرا امسال حقوق کارگران حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و قیمت دلار از ۱۲ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان رسیده است؛ بنابراین واقعیت این است که اگر متقاضی برای خودروی پیش فروش بالاست به دلیل اختلاف قیمت آن با بازار آزاد است و اگر همان خودرو با اختلاف کمی از بازار آزاد فروخته شود مردم به دلیل ناتوانی اقتصادی از خرید انصراف خواهند داد.


افزایش قیمت خودرو در بازار به دلیل کمبود عرضه نیست

یک کارشناس خودرو گفت: با توجه به اینکه خودروسازان مجوز افزایش قیمت از شورای رقابت گرفته‌اند، دلال‌ها مطمئن هستند که هر سه ماه قرار است قیمت‌ها افزایش پیدا کند حال که در مهرماه دور دوم این افزایش قیمت فرا می‌ر‌سد دلال‌ها امروز موج افزایش قیمت را به بازار وارد می‌کنند که در آینده خودرو‌های خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک به دست مصرف کننده واقعی نرسید

«حسین دلاور»، کارشناس خودرو در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار و دلیل افزایش نجومی خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک گفت: پیش فروش خودرو دنا پلاس زمانی انجام شده که قوانین جدید پیش فروش خودرو از سوی خودروساز‌ها ابلاغ نشده بود و افرادی این خودرو را تحویل گرفته‌اند امروز می‌توانند بدون هیچ محدودیتی، خودرو‌های خود را در بازار آزاد به فروش برسانند. به همین دلیل بود که بسیاری از متقاضیان به عنوان سرمایه گذاری و کسب سود اقدام به ثبت نام این خودرو کردند.

کدام خودرو‌ها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟

وی ادامه داد: باید این نکته توجه کرد افرادی که امروز قیمت ۶۰۰ میلیون تومانی برای دنا پلاس توربو اتوماتیک اعلام می‌کنند احتمال بسیار زیاد جزو دلال‌های بازار هستند و مصرف کنندگان واقعی که این خودرو را پیش خرید کرده‌اند همچنان به قیمت ۲۵۶ میلیونی که ایران خودرو اعلام کرده است، معترض هستند و به دلیل قیمت بالا و عدم توان مالی هنوز مرحله تکمیل وجه را انجام نداده‌اند.

این کارشناس خودرو افزود: دلیل اعلام قیمت نجومی دنا پلاس توربو اتوماتیک از سوی دلال‌ها این است آن‌ها خودشان می‌دانند که این خودرو به قیمت ۶۰۰ تومان فروش نمی‌رسد، اما این قیمت گذاری باعث می‌شود موج روانی را وارد بازار خودرو کنند و با این روند صعودی افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد که تا دو یا سه ماه آینده ادامه دارد، مطمئن هستند ظرف چند ماه آینده تقاضای خرید این خودرو ایجاد شود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها تا به امروز فروشی برای دنا پلاس توربو اتومات در دفترخانه‌های تهران ثبت نشده است و هیچ کدام از این خودرو‌ها برای تعویض پلاک مراجعه نکرده‌اند.

این کارشناس خودرو در خصوص عدم نظارت و بازرسی بر قیمت گذاری بازار خودرو گفت: سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده است پیشنهاد سازمان حمایت در مورد قیمت خودرو این بود که فروش ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب خودرو به عنوان منشأ تعزیر در نظر گرفته شود، اما این پیشنهاد لغو شد و از طرف دیگر سقفی برای قیمت خودرو در بازار آزاد وجود ندارد که ما بخواهیم وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: رشد قیمت خودرو در بازار به علت اطمینان خریداران از افزایش قیمت در ماه‌های آینده است و کاهش عرضه خودرو در این مورد تاثیرگذار نبوده است. زمانی که ایران خودرو قیمت کارخانه‌ای خودرو آریسان را به ۱۲۰ میلیون تومان تعیین می‌کند، بازار به این تغییر قیمت واکنش نشان می‌دهد و انتظار دارد قیمت کارخانه محصولات این شرکت افزایش یابد و به دنبال آن فروشندگان قیمت‌های خود را بالا می‌برند.

کدام خودرو‌ها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟

دلاور در خصوص دوره جدید افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو گفت: خودروسازان نسبت به پارامتر‌های مختلفی که برای محصولات خود تعیین می‌کنند، قیمت خودرو‌ها را افزایش می‌دهند با این حال زمانی که قیمت خودرو آریسان در یک دوره ۶۸ میلیون تومان افزایش می‌یابد، پیش‌بینی می‌شود بین ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت‌های خودرو افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: قیمت جدید خودرو‌های دنا پلاس و آریسان بر اساس دلار ۱۷ هزار تومانی تعیین شده است و امروز دلار مصرفی خودروسازان بین ۲۰ یا ۲۱ هزار تومان افزایش یافته است و در دور جدید قیمت گذاری، این افزایش قیمت دلار لحاظ خواهد شد. همچنین به دلیل افزایش ۴ درصدی هزینه تامین مالی خودروسازان انتظار می‌رود با توافق با شورای رقابت درصد افزایش این هزینه‌های نیز برای تعیین قیمت تمام شده خودرو‌ها اعمال شود.

این کارشناس خودرو در خصوص فروش فوق العاده ایران خودرو گفت: با توجه به سیاست‌های فروش این شرکت خودرو‎‌های ۲۰۷ پانوراما، رانا پلاس و سورن پلاس در این طرح به فروش خواهد رسید که قیمت جدید آن‌ها تعیین شده است و در چند روز آیند اعلام خواهد شد.

کدام خودرو‌ها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟


بیشترین افزایش قیمت برای کدام خودروها بوده است؟

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز اخیرا با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: این روز‌ها به هیچ عنوان کاهش قیمتی در خصوص خودرو نداریم و چه بسا شاهد افزایش قیمت نجومی هم هستیم. بیشترین افزایش قیمت برای خودرو‌هایی مانند پراید و ۲۰۶ بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص خرید و فروش خودرو‌های پیش فروش و فروش فوق العاده، بیان کرد: خودرو‌هایی که تحویل مشتری داده شده، اجازه فروش ندارند، اما برخی این کار را انجام می‌دهند یعنی به صورت وکالتی خودرو را می‌فروشند و سود زیادی هم از این ماجرا می‌کنند که از این رو توصیه می‌شود افراد به هیچ عنوان سمت این نوع خرید و فروش نروند چرا که کاری بسیار ریسک پذیر است.

موتمنی گفت: این روز‌ها شاهد افزایش لحظه‌ای خودرو هستیم و به هیچ عنوان نمی‌توان بازار را پیش بینی کرد. امروز سمند ال ایکس ۱۷۳ میلیون تومان، سمند سورن ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، ۱۷۴ میلیون تومان، پژو پارس (tu ۵) ۲۳۷ میلیون تومان، پژوپارس ۲۰۳ میلیون تومان معامله شد.

کدام خودرو‌ها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این امروز در بازار پژو ۲۰۶ تیپ۲، ۱۸۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵، ۲۳۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی ۸، ۲۳۰ میلیون تومان، رانا ۱۹۲ میلیون تومان، هایما S ۷، معادل ۶۶۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ i دستی ۲۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ i اتوماتیک ۳۹۰ میلیون تومان، دنا۲۶۰ میلیون تومان، دنا پلاس ۲۸۹ میلیون تومان، پراید (X ۱۱۱) ۱۰۸ میلیون تومان، پراید X ۱۳۱ معادل ۹۸ میلیون تومان، پراید (X ۱۳۲) ۹۹ میلیون تومان، تیبا ۲، ۱۳۲ میلیون تومان معامله شده است.

به گفته موتمنی تیبا صندوق دار امروز ۱۱۸میلیون تومان، ساینا ۱۳۳ میلیون تومان و کوییک ۱۴۰میلیون تومان معامله شده است.

کدام خودرو‌ها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟

 

منبع: دنیای اقتصاد و باشگاه خبرنگاران



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.