کدام بانک‌ ها وام بدون ضامن می دهند؟

هوشمند نیوز – صبا نوبری؛ پرداخت وام خرد بدون ضامن توسط بانک‌ها طبق دستور رییس جمهور و پیگیری‌های وزیر اقتصاد از هفته گذشته آغاز شد. در ابتدا بانک‌ها از پرداخت این نوع وام سرباز زدند و اعلام کردند هنوز بخشنامه‌ای به آن‌ها ابلاغ نشده است. اما پس از شکایت‌های مردم وزیر اقتصاد با ابلاغ ضرب‌الاجلی

کد خبر : 165232
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
کدام بانک‌ ها وام بدون ضامن می دهند؟


هوشمند نیوز – صبا نوبری؛ پرداخت وام خرد بدون ضامن توسط بانک‌ها طبق دستور رییس جمهور و پیگیری‌های وزیر اقتصاد از هفته گذشته آغاز شد.

در ابتدا بانک‌ها از پرداخت این نوع وام سرباز زدند و اعلام کردند هنوز بخشنامه‌ای به آن‌ها ابلاغ نشده است.

اما پس از شکایت‌های مردم وزیر اقتصاد با ابلاغ ضرب‌الاجلی به بانک‌ها دستور داد که هرچه زودتر وام بدون ضامن را از طریق اعتبارسنجی پرداخت کنند.

پس از اینکه صاحبان مشاغل آزاد و افرادی که حقوق‌بگیر نبودند به نادیده گرفته شدنشان در طرح جدید پرداخت وام بدون ضامن اعتراض کردند، معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد ابزاری برای اعتبارسنجی افرادی که حقوق خود را از دستگاهی مشخص دریافت نمی‌کند ندارند و شاید در آینده تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود.

پس از آن نیز بسیاری از مردم در پیام‌هایی به هوشمند نیوز اعلام کردند با مراجعه به بانک‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که جلوی اعتباراتشان بسته شده و امکان پرداخت وام را ندارند.

اما از کدام بانک‌ها می‌توان بدون ضامن تسهیلات خرد دریافت کرد؟

مطابق اعلام وزارت اقتصاد، بانک توسعه صادرات ایران، بانک کشاورزی، بانک صنعت و معدن، بانک مسکن، بانک سپه، بانک تجارت، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، پست بانک ایران، بانک ملت، بانک صادرات و بانک ملی ایران از جمله بانک‌هایی هستند که وام ۱۰۰میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت می‌کنند.

افرادی که حقوق‌های خود را از حسابی که در یکی از این بانک‌ها دارند دریافت می‌کنند، می‌توانند با نامه کسر از حقوق بدون شرط خود به شعبه‌ای که حسابشان در آن افتتاح شده مراجعه کرده و با توجه به نمره اعتباری خود وام دریافت کنند.

در واقع باید توجه شود که این مصوبه صرفا شامل بانکهایی می شود که زیر نظر وزارت اقتصاد هستند و تمام بانکها ملزم به پیروی از این مصوبه نیستند. 

هوشمند نیوز در روزهای آینده به مانند هفته قبل با بررسی میدانی این موضوع از روند اعطای وام بدون ضامن گزارش خواهد داد. شما می‌توانید تجربه خود از دریافت وام بدون ضامن و یا هر نوع مشکل و یا سوالی در این رابطه را با آیدی [email protected]  در تلگرام مطرح کنید تا پیگیری شود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.