کتاب سفید بیت کوین سمینال ساتوشی ناکاموتو امروز 14 ساله شد – اخبار بیت کوین

[ad_1] تقریباً 14 سال پیش، در روز هالووین، ساتوشی ناکاموتو با به اشتراک گذاشتن وایت پیپر معروف بیت کوین را به جهان معرفی کرد. اختراع ساتوشی، که در فهرست پستی رمزنگاری metzdowd.com به اشتراک گذاشته شده است، نه تنها مشکلی را که سال‌ها دانشمندان علوم کامپیوتر را درگیر کرده بود، حل کرد، بلکه این اختراع

کد خبر : 274776
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۳۰
کتاب سفید بیت کوین سمینال ساتوشی ناکاموتو امروز 14 ساله شد – اخبار بیت کوین

[ad_1]

تقریباً 14 سال پیش، در روز هالووین، ساتوشی ناکاموتو با به اشتراک گذاشتن وایت پیپر معروف بیت کوین را به جهان معرفی کرد. اختراع ساتوشی، که در فهرست پستی رمزنگاری metzdowd.com به اشتراک گذاشته شده است، نه تنها مشکلی را که سال‌ها دانشمندان علوم کامپیوتر را درگیر کرده بود، حل کرد، بلکه این اختراع نحوه نگاه مردم به پول را نیز بازتعریف کرد. علاوه بر این، به عنوان یک اثر جانبی، ایجاد ساتوشی باعث ایجاد یک اقتصاد دیجیتال جدید با بیش از 13000 دارایی رمزنگاری شده است که ارزش امروز کمی بیش از 1 تریلیون دلار دارد.

جشن چهاردهمین سالگرد انتشار کاغذ سفید بیت کوین ساتوشی

در حال حاضر، حامیان ارزهای دیجیتال و بیت کوین چهاردهمین سالگرد انتشار کاغذ سفید بیت کوین ساتوشی ناکاموتو را جشن می گیرند. خالق مرموز بیت کوین اولین بار در تاریخ 31 اکتبر 2008، تقریباً در ساعت 2:10 بعد از ظهر (ET) کاغذ سفید را در فهرست پستی رمزنگاری metzdowd.com معرفی کرد. این تاریخ اولین باری است که ساتوشی دیدگاه مخترع را به اشتراک گذاشت و اولین جمله ای که مخترع بیت کوین گفت این بود:

من روی یک سیستم نقدی الکترونیکی جدید کار کرده‌ام که کاملاً همتا به همتا است و شخص ثالث قابل اعتمادی ندارد.

امروز کتاب سفید بیت کوین سمینال ساتوشی ناکاموتو 14 ساله شد
آیا می خواهید کاغذ سفید بیت کوین را به طور کامل بخوانید؟ کل وایت پیپر 12 صفحه ای را می توانید اینجا بخوانید.

در این پیام، خالق بیت کوین گفت که این اختراع تعدادی ویژگی مختلف را ارائه می دهد. ساتوشی گفت: مزایای بیت کوین شامل جلوگیری از هزینه مضاعف می شود و «هیچ ضرابخانه یا طرف های قابل اعتماد دیگری وجود ندارد». این مخترع همچنین نحوه استخراج بیت کوین از طریق «اثبات کار به سبک هش کش» را برجسته کرد. ساتوشی افزود:

اثبات کار برای تولید سکه جدید همچنین شبکه را قادر می‌سازد تا از هزینه‌های مضاعف جلوگیری کند.

پس از معرفی ویژگی های اصلی، ساتوشی خلاصه انتزاعی از وایت پیپر اصلی بیت کوین را با پیوندی به bitcoin.org، جایی که مقاله در آن زمان میزبانی می شد، به اشتراک گذاشت. ساتوشی دوباره با مردم ارتباط برقرار نکرد، تا اینکه چهار روز بعد، زیرا مخترع دو ایمیل دیگر را در 3 نوامبر 2008 منتشر کرد. هر دو ایمیل مقدمه‌ای بر کاغذ سفید بیت کوین بودند، با یک خلاصه و URL که به جایی که مقاله می‌توانست باشد، پیوند داشت. خواندن. ساتوشی در مجموع 16 ایمیل نوشت (برخی از پاسخ ها به جیمز ای. دونالد) در سال 2008 قبل از اینکه شبکه در 3 ژانویه 2009 راه اندازی شود.

امروز کتاب سفید بیت کوین سمینال ساتوشی ناکاموتو 14 ساله شد
بسیاری از مردم بر این باورند که ناکاموتو کد پیش از انتشار را برای چندین نفر از جمله ارسال “فایل های اصلی” برای جیمز ای.

“راه حلی برای مشکل ژنرال های بیزانس”

در 10 دسامبر 2008، آخرین ایمیل ساتوشی قبل از راه اندازی شبکه، یک پست خوشامدگویی به لیست پستی بیت کوین بود. پس از راه اندازی شبکه در 3 ژانویه 2009، ساتوشی در پستی به نام “Bitcoin v0.1 منتشر شد” تا 8 ژانویه 2009 از طریق لیست پستی ارتباط برقرار نکرد. در آن تاپیک، مخترع بیت کوین اولین انتشار پایگاه کد بیت کوین را به اشتراک گذاشت که سازنده گفت:

اعلام اولین عرضه بیت کوین، یک سیستم نقدی الکترونیکی جدید که از شبکه همتا به همتا برای جلوگیری از خرج کردن مضاعف استفاده می کند. کاملاً غیرمتمرکز و بدون سرور یا مرجع مرکزی است.

اعتقاد بر این است که ساتوشی ممکن است قبل از انتشار پست “Bitcoin v0.1 منتشر شده” پایگاه کد را با دیگران به اشتراک گذاشته باشد. همچنین معمولاً درک می شود که ناکاموتو در آن روزهای اولیه به راه اندازی شبکه کمک کرد. فرض بر این است که مخترع بیت کوین قبل از ترک جامعه در سال 2010 بین 750000 تا 1.1 میلیون بیت کوین استخراج کرده است. همچنین فرض بر این است که ساتوشی ممکن است کش سکه ها را با یک رایانه شخصی استخراج کرده باشد.

علاوه بر انتشار وایت پیپر در هالووین 2008، این اولین باری بود که به دانشگاهیان و دانشمندان کامپیوتر مقاله ای ارائه شد که «مشکل ژنرال های بیزانس» یا «گسل بیزانس» را حل می کرد. همچنین اولین مقاله آکادمیک را معرفی کرد که نشان می‌دهد حسابداری سه‌گانه چگونه کار می‌کند، و ناکاموتو می‌دانست که این یک اختراع موفقیت‌آمیز است زمانی که مخترع در 13 نوامبر 2008 اظهار داشت:

زنجیره اثبات کار راه حلی برای مشکل ژنرال های بیزانسی است.

مدت زیادی پس از راه اندازی شبکه بیت کوین، ایده ایجاد یک شبکه دارایی رمزنگاری جایگزین به وجود آمد. 14 سال بعد از انتشار وایت پیپر، اکنون بیش از 13000 دارایی رمزنگاری در طبیعت وجود دارد که ارزش آن یک تریلیون دلار است. انواع دیگر مفاهیم بلاک چین و رمزارز اکنون مانند قراردادهای هوشمند، امور مالی غیرمتمرکز (defi) و توکن‌های غیرقابل تعویض وجود دارند. از 1 تریلیون دلار ارزش در اقتصاد کریپتو، اختراع ساتوشی تقریباً 38٪ از کل امروز را تشکیل می دهد.

برچسب ها در این داستان

کاغذ 12 صفحه ای، بیت کوین، کتاب سفید بیت کوین، بیت کوین، مشکل ژنرال های بیزانس، اثبات رمزنگاری، سایفرپانک ها، بازارهای آزاد، هالووین، جک دورسی، جیمز ای. دونالد، لکس فریدمن، آزادی، metzdowd.com، 31 اکتبر، Peer -به همتا، ساتوشی ناکاموتو، حسابداری سه ورودی، کاغذ سفید

نظر شما در مورد انتشار کاغذ سفید بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو 14 سال پیش در هالووین سال 2008 چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.