کتاب برای پاییز؛ از کتاب‌های روحیه‌بخش تا داستان‌هایی با حال‌وهوای پاییزی

پاییز فصل متفاوتی از سال است. از آن جهت که طبیعت به پیشواز خواب می‌رود و تکاپوی زندگی کم‌کم از فضای پرجنب‌وجوش بهار و تابستان به یک بُعد آرام‌تر ختم می‌شود. در عصرهای پاییز، خواندن کتابی جذاب این تغییر فرم زندگی را برایمان راحت‌تر می‌کند؛ کتابی با طعم پاییز که چنان غرقتان می‌کند که احساس

کد خبر : 115688
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کتاب برای پاییز؛ از کتاب‌های روحیه‌بخش تا داستان‌هایی با حال‌وهوای پاییزی


پاییز فصل متفاوتی از سال است. از آن جهت که طبیعت به پیشواز خواب می‌رود و تکاپوی زندگی کم‌کم از فضای پرجنب‌وجوش بهار و تابستان به یک بُعد آرام‌تر ختم می‌شود. در عصرهای پاییز، خواندن کتابی جذاب این تغییر فرم زندگی را برایمان راحت‌تر می‌کند؛ کتابی با طعم پاییز که چنان غرقتان می‌کند که احساس می‌کنید زندگی همین لحظه‌ای است که آن کتاب را در دست دارید و از آن لذت می‌برید. کتاب‌های زیادی به توصیه اهل کتاب و همچنین منتقدان برای خواندن در فصل پاییز وجود دارد. قصد داریم در این مقاله شما را با ۱۰ اثر معروف‌تر این پیشنهادها آشنا کنیم. لطفا تا پایان این معرفی با ما همراه باشید.

۱. پاییز داغ

نویسنده: آلیس مونرو
مترجم: شیرین احدزاده (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: کوله‌پشتی (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۵۶

دکتر ساینا

پاییز داغ کتابی است که در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه ادبی معتبر نوبل شده است. می‌توانید آن را در عصری پاییزی بخوانید. کتابی کوتاه اما به‌تعبیر مخاطبان: افسونگر! داستان‌هایی تأثیرگذار که مخاطب را غرق می‌کند و نمی‌دانید چطور زمان سپری می‌شود.

در کتاب پاییز داغ، با داستان‌های مواجه می‌شوید که در آنها همه‌چیز در ابتدا عادی و روبه‌راه است؛ اما به‌ناگاه اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد و چالش‌هایی برای شخصیت‌های قصه پیش می‌آید. آلیس مونرو کاملا هنرمندانه آن اتفاقات را سامان داده است. هنر او در این است که کاری می‌کند مخاطب کاملا خود را به‌جای شخصیت‌های کتاب احساس می‌کند. شاید قدرت این همذات‌پنداری یکی از دلایلی باشد که خواندن این کتاب را در عصری پاییزی به شما پیشنهاد دهیم.

«گریس» از فکر این سفرها خوشش آمد. این تصور را حتی بیشتر از ایده خانه خودمان، که او با غرور زیاد از آن صحبت می‌کرد، دوست داشت… .

۲. آنی‌شرلی در گرین‌گیبلز

آنی شرلی در گرین گیبلز

نویسنده: ال. ام. مونتگمری
مترجم: سارا قدیانی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: قدیانی (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۴۹۵

«آنی‌شرلی در گرین‌گیبلز» اولین و جذاب‌ترین کتاب از مجموعه ۸جلدی آنی‌شرلی است. در این کتاب، با ماجرای زندگی دختری با روحیات متفاوت روبه‌رو می‌شوید. دنیایی که آنی تجربه می‌کند سرشار از خلاقیت و امید است.

خواندن این کتاب آن هم در عصری پاییزی لحظات بسیار زیبایی برای مخاطب خلق می‌کند. این کتاب روحیه‌بخش امید و انگیزه را به روح شما برمی‌گرداند و طراوت آن به‌قدری زیاد است که ترغیبتان خواهد کرد حتما این کتاب را به پایان برسانید.

وقتی آنی دوان‌دوان از اداره پست به خانه رسید، ماریلا پرسید: «چی شده که باز چشم‌هایت از کاسه در آمده‌اند؟ باز یک آدم مهربان کشف کرده‌ای؟» هیجان از سروروی آنی می‌بارید، چشم‌هایش برق می‌زدند و صورتش برافروخته بود… .

۳. یک شب پاییزی: داستان‌های کوتاه از نویسندگان بزرگ روس

یک شب پاییزی: داستان‌های کوتاه از نویسندگان بزرگ روس برای مطالعه در پاییز

نویسنده(ها): آنتوان چخوف، فئودور داستایفسکی، ماکسیم گورکی، ایوان تورگینیف
مترجم: ساناز جهان بیگلری (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: کوله‌پشتی (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۲۹۴

تعداد ۱۶ نویسنده از نویسندگان نامدار روسی این مجموعه داستان را نوشته‌اند: رویکردهای متفاوت، قصه‌های متفاوت، اما هسته مشترکی به‌نام فلسفه زندگی و حس‌وحال روزهای پاییزی. بدون شک خواندن این کتاب دیدگاه‌های جالب و تازه‌ای از زندگی بشریت به مخاطب می‌بخشد.

مجموعه این داستان‌ها در واقع عصر پاییزی شما را زیباتر خواهد کرد. زبان نگارش هر داستان ساده و به‌دور از نیاز به تحلیل و تشریح است و مخاطب می‌تواند راحت با متن هر قصه ارتباط بگیرد. اگر از طرفداران ادبیات روسیه هستید یا به داستان‌های کوتاه علاقه دارید، این کتاب انتخاب خوبی برای این پاییز شما خواهد بود.

این تقدیر و شانس نیست که در زندگی به سراغمان می‌آید، بلکه آدم‌های دیگر هستند که بر سرمان نازل می‌شوند. هیچ موجودی بی‌رحم‌تر از انسان روی کره زمین وجود ندارد. گرگ‌ها همدیگر را نمی‌درند اما آدم‌ها با کمال میل همدیگر را می‌بلعند.

۴. سیزدهمین قصه

سیزدهمین قصه کتابی برای مطالعه در پاییز

نویسنده: داین سترفیلد
مترجم: نفیسه معتکف (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: نسل نواندیش (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۵۵۲

این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز است. بیش از چند میلیون نسخه از آن فروخته شده و طرفداران بسیاری دارد. ماجرای آن رازی است پیچیده و پر از اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی که وقتی شروع به‌ خواندن کنید، نمی‌توانید آن را زمین بگذارید؛ چراکه اشتیاق به دانستن لحظه بعد شما را شیفته این قصه زیبا خواهد کرد.

نویسنده کتاب آن را بر اساس زندگی دوقلوهایی نوشته که از بدو تولد بنا به‌ دلایلی واقعیت‌های زندگی‌شان را از آنها پنهان می‌کنند. رمزآلودبودن این کتاب معمایی باعث شده در فهرست مقاله ما برای کتاب‌های جذاب پاییزی جای بگیرد.

غرولند من به عاشقان حقیقت نیست، بلکه صرفا به خود حقیقت است. در مقایسه با قصه، چه یاری و تسلایی در حقیقت وجود دارد؟ حقیقت چه حسنی دارد، آن هم در نیمه‌شب، در تاریکی، وقتی باد همچون خرس در بخاری دیواری نعره می‌کشد؟ وقتی صاعقه دیوار اتاق‌خواب را روشن می‌کند و باران با آن ناخن‌های بلندش تق‌تق روی پنجره می‌کوبد؟ نه… .

۵. وحشی

وحشی

نویسنده: شریل استرید
مترجم: میعاد بانکی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: ستاک (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۴۴۶

وحشی کتابی است که هفته‌های پی‌درپی در صدر فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار داشت. کتابی که بر اساس واقعیت نوشته شده و با مجموعه‌ای از اتفاقات از زندگی افراد مختلف سرکار دارد که هرکدام به‌شکلی زندگی را از دست داده‌اند. منتها روایت قصه آنها، امید و انگیزه را به قلب و روح مخاطب برمی‌گرداند.

برای همین کتاب وحشی یکی از بهترین کتاب‌های روحیه بخش برای خواندن در فصل زیبای پاییز است و می‌تواند دیدگاه شما را نسبت به غم و غصه‌هایتان تا حدی تحت‌تأثیر قرار دهد.

آنجا دنیایی بود که هرگز در آن نبودم و با‌ این‌ حال همیشه می‌دانستم که وجود داشته، دنیایی که در آن با غم‌ و اندوه و سردرگمی و ترس و امید دست‌وپا زدم. دنیایی که فکر می‌کردم می‌تواند هم مرا به زنی که می‌دانستم می‌توانم بشوم تبدیل کند و هم به دختری که روزی بودم.

۶. آلیو کیتریج

آلیو کیتریج کتابی برای مطالعه در پاییز

نویسنده: الیزابت استراوت
مترجم(ها): احسان شفیعی زرگر، سما قرایی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: قطره (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۳۹۴

آلیو کیتریج قصه شخصی است که نوسان شخصیتی دارد و هرازگاهی کاملا با درک و آرام است و گاهی هم برعکس. او تأثیر رفتارش بر خانواده و اطرافیانش را نمی‌تواند به‌درستی ارزیابی کند. این کتاب ابعادی پنهان از روحیات هر انسانی را پیش چشمش می‌آورد و می‌تواند به مخاطبش کمک کند روحیات منفی خودش را بشناسد و آنها را رفع کند.

خواندن آن را به شما توصیه می‌کنیم اگر مایلید در سبک کتاب‌خوانی خودتان تغییری ایجاد کنید و این بار ارتقای شخصیت خودتان را با کتابی با داستانی روان‌شناسانه تجربه کنید.

اینکه او وراج نبود، صورت کالاها را بدون نقص تهیه می‌کرد، و تقریبا هیچ‌وقت ناخوشی را بهانه سرکارنیامدن نمی‌کرد، برای هنری خیلی باارزش بود. او یک شب در خواب مرد، و این اتفاق هنری را گیج و مبهوت کرد و نوعی عذاب وجدان در او باقی گذاشت، انگار که در تمام سال‌هایی که در کنار این زن کار کرده بود به نشانه‌های بیماری او، که می‌شد با قرص و شربت و آمپول درمانش کند، توجه نکرده بود.

۷. گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ

نویسنده: اسکات فیتزجرالد
مترجم: معصومه عسگری (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: روزگار (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۲۰۸

گتسبی بزرگ یکی از بهترین آثار ادبی جهان و همچنین یکی از صد کتاب برتر دنیاست. کتابی که محور داستانش را بر اساس ثروت و پول بنا کرده و هوس، پلیدی و نادرستی را که نتیجه آن است نمایش داده است.

چقدر از ما تاکنون با ثروت و دارایی، شکل زندگی و اخلاقیاتمان را تغییر داده‌ایم؟ چقدر این خصلت را در جامعه می‌بینیم؟ گتسبی بزرگ یک هم‌درد واقعی و خوب برای این معضل بزرگ است. در این کتاب درس‌های ارزشمندی آموزش داده می‌شود که مخاطب هرگز از یاد نخواهد برد ضمن آنکه از نوع نگارش خاص آن قطعا لذت می‌برید.

پدرم گفته بود: «هر وقت دیدی می‌خوای از کسی ایراد بگیری، فقط یادت باشه که آدم‌های دنیا همه این موقعیت‌ها رو نداشتن که تو داری.»

۸. ما همیشه قلعه‌نشینان

ما همیشه قلعه‌نشینان کتابی برای مطالعه در پاییز

نویسنده: شرلی جکسن
مترجم: علیرضا مهدی‌پور (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: چشمه (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۱۹۸

ما همیشه قلعه‌نشینان آخرین نوشته شرلی جکسن است. نویسنده‌ای که همیشه از روابط پیچیده انسانی و معضلات زندگی اجتماعی نوشته است. در این کتاب، زندگی دو خواهر در یک خانه مرموز روایت می‌شود و هدف نشان‌دادن مفهوم خیر و شر در زندگی و حضور هم‌زمان آن در لحظاتمان است.

داستان رمزآلود و گیرای این کتاب باعث می‌شود آن را تا آخرین لحظه بر زمین نگذارید و عصر پاییزی دلچسبی را برایتان رقم خواهد زد.

وقتی راه افتادم تند حرکت می‌کردم. یک نفس عمیق می‌کشیدم و بی‌آنکه به اطرافم نگاه کنم، کلی راه می‌رفتم. کتاب‌های کتابخانه و کیف خرید دستم بود و پاهایم را تماشا می‌کردم که به نوبت جلو می‌رفتند. دوتا پا که کفش‌های قهوه‌ای مادرمان را پوشیده بودند. احساس کردم کسی از داخل دفتر پست نگاهم می‌کند. ما نامه‌ای دریافت نمی‌کردیم. تلفن هم نداشتیم… .

۹. مرگ خانم وستاوی

مرگ خانم وستاوی

نویسنده: روث ور
مترجم: زهرا هدایتی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: نون (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۴۰۰

روایتی ترسناک که وحشت در بندبند آن وجود دارد؛ اما این ترس و وحشت باعث نشده با کتابی مواجه شویم که ما را از خواندن زده کند و قصه‌اش در پایان آنقدر تلخ و کدر باشد که از خواندنش پشیمان شویم. در واقع، این کتاب برای مدتی شما را از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دور می‌کند و هیجان متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد.

مرگ خانم وستاوی روایت زندگی دختری است که تنها و در یک خانه محقرانه زندگی می‌کند، خانواده‌اش را از دست‌ داده است و اکنون با استناد به نامه‌ای مرموز، صاحب ثروت فراوانی می‌شود. این کتاب از جهت تغییر حال‌وهوایتان انتخاب خوبی برای عصرهای پاییز است.

وقتی آن را کنار می‌گذاشت بغضی در گلوی هال بود و با عجله از خاطرات تلخ می‌گذشت تا به چیزهای قدیمی‌تر زیر آن برسد: مدارکی که مادرش تصمیم گرفته بود نگه دارد، که از چپاندن درهم‌وبرهم هال خیلی بیشتر با ترتیب بایگانی شده بود. پاکت نامه‌ای با گواهی‌های امتحاناتش، بروشوری برای نمایش مدرسه که هال در آن بود، عکسی از خودش که با دوست پسری شرمسار به‌ نظر می‌رسید که خیلی وقت بود رفته بود.

۱۰. تحصیلکرده

تحصیلکرده کتابی برای مطالعه در پاییز

نویسنده: تارا وستوور
مترجم: رعنا موقعی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: ستاک (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۴۶۸

تحصیلکرده آنقدر کتاب نامداری شده است که در لیست‌های فراوانی نامش تکرار می‌شود. واقعی‌بودن قصه و زندگی متفاوت و انگیزه‌بخش نویسنده باعث شده این کتاب از محبوبیت فراوان برخوردار شود.

شما با خواندن این کتاب زندگینامه یک بار دیگر به‌ خاطر می‌آورید چالش‌ها و سختی‌های زندگی جزئی جدایی‌ناپذیر هستند و برای پیش‌رفتن در این دنیا فقط به تلاش و پشتکار نیاز داریم. این کتاب به شما روحیه و انگیزه کافی خواهد بخشید تا با چالش‌های زندگی‌تان بهتر مواجه شوید. برای همین آن را در این لیست کتاب‌های پاییزی قرار داده‌ایم.

سه شب را به‌تنهایی در آن آپارتمانِ ساکت سَر کردم. گرچه کسی به‌غیر از من در آپارتمان نبود و سکوت بود، اما صداهای شهر آرامشم را بر هم می‌زد. قبلا بیشتر از چند ساعت در شهر نمانده بودم و تقریبا غیرممکن بود که از خودم در برابر صداهای عجیبی که دَم به دقیقه به من حمله‌ور می‌شدند دفاع کنم.

شما بگویید

در این مقاله، شما را با ۱۰ کتاب جذاب با حال‌وهوای پاییزی آشنا کرده‌ایم. شما تجربه خواندن کدام‌یک از کتاب‌های این فهرست را دارید؟ لطفا نظرتان را درباره آن در بخش «ارسال دیدگاه» برایمان بنویسید. اگر کتاب دیگری هم می‌شناسید که جایش را در فهرست بالا خالی می‌دانید، لطفا با ما و مخاطبان مجله «چطور» در میان بگذارید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.