کاوه رضایی مثل سیدجلال است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا منصوریان که شب گذشته میهمان برنامه شب های فوتبالی بود در بخشی از گفت‌وگوی خود با مجری برنامه به بررسی اسکواد تیم استقلال پرداخت. او در پایان این بخش از صحبت های خود تاکید کرد مربیان خارجی برای جا افتادن در لیگ ایران نیاز به زمان دارند و هواداران نباید

کد خبر : 240694
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کاوه رضایی مثل سیدجلال است!



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا منصوریان که شب گذشته میهمان برنامه شب های فوتبالی بود در بخشی از گفت‌وگوی خود با مجری برنامه به بررسی اسکواد تیم استقلال پرداخت. او در پایان این بخش از صحبت های خود تاکید کرد مربیان خارجی برای جا افتادن در لیگ ایران نیاز به زمان دارند و هواداران نباید این انتظار را داشته باشند که سبک بازی تیمی یکباره تغییر کند.

* کاوه رضایی یک ماشین است
منصوریان در ابتدای صحبت هایش با تمجید از کاوه رضایی، درباره خط حمله استقلال در فصل جدید گفت: کاوه رضایی امسال به مراتب کیفیت بهتری نسبت به سالی که بازیکن خود من بود، دارد؛ افسوس می‌خورم که در تیم ملی نیست چون با ترانسفر مارکت هفت میلیون یورویی جابجا شد. او بازیکنی است که من در استقلال نامش را ماشین گذاشته بودم. او ماشین زندگی حرفه‌ای است؛ کاوه رضایی، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری، پژمان منتظری و سیدجلال مثل ماشین زندگی می‌کنند و سبک زندگی‌شان کاملا حرفه‌ای است.

وی افزود: با احترام به همه خریدها فکر می‌کنم بهترین خرید استقلال کاوه رضایی است؛ پس از او سجاد شهباززاده است که با کوله باری از تجربه اضافه شده‌ است. رضا میرزایی علاوه بر مهاجم، توانایی بازی در وینگ راست، گوش چپ، دفاع راست را دارد و بعضا شما در کمبود می‌توانی در دفاع چپ از او استفاده کنی. پیمان بابایی نسبت به بقیه بازیکنان تجربه کمتری دارد اما سرعت و مانور با توپ فوق‌العاده ای دارد. بقیه مهاجمان هم سال قبل بهترین راندمان را داشند؛ ارسلان مطهری هر زمان به زمین می‌آید گل می‌زند چون بازیکنی است که اگر او را در محوطه جریمه صاحب توپ کنند، گل های غیرمنتظره ای هم می‌زند. آرمان رمضانی اواخر فصل قبل کمک زیادی به استقلال کرد.

* از سیستم چرخشی استفاده نشود بازیکنان می‌سوزند
سرمربی اسبق استقلال سپس درباره ترافیک در خط حمله این تیم گفت: آقای ساپینتو قطعا با این مشکل مواجه می‌شود که از بین مهاجمان، از کدام بازیکن استفاده کند. از رضا میرزایی می‌توانیم در وینگ استفاده کنیم اما از بین ۶-۷ مهاجم دیگر، دو یا سه بازیکن وارد زمین می‌شوند. سرمربی یا باید از سیستم چرخشی استفاده کند، یا چند بازیکن می‌سوزند. دست سرمربی استقلال باز است و می‌تواند ۲-۵-۳ یا ۳-۴-۳ بازی کند و بهترین سیستم ها را داشته باشد.

* طبیعی بود که ساپینتو، رضاوند را از دست ندهد
منصوریان در ادامه درباره بازیکنان استقلال در خط هافبک عنوان کرد: در خط هافبک مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس دو بازیکن فیکس هسنتد. شاید یکی از دلایلی که آمانوف هنوز به فرم ایده‌آل نرسیده این است که آمانوف ترکی صحبت می‌کند و انگلیسی بلد نیست و شاید اکثر بچه ها نتوانند با او ترکی صحبت کنند ولی کم کم جا می‌افتد و بازیکن با لولی است.

او افرود: محبی از نظر من وینگ است؛ او بازیکنی است که فرار رو به جلو دارد و یک به یک را به خوبی را می‌شود. آرش رضاوند یکی از بهترین بازیکنان فولاد بود و طبیعتا یک مربی مثل ساپینتو این بازیکن را به فولاد پس نمی‌دهد؛ رضاوند زمانی که از استقلال جدا شد ظرف ۶ هفته کیفیت ایده‌آل خودش را نشان داد. ضمن اینکه استقلال دو بازیکن با کیفیت صنعت نفت آبادان را دارد.

* نگران آینده فوتبالیست ها در تهران هستم
سرمربی فصل گذشته صنعت نفت درباره انتقال حامدی‌فر و زواری به استقلال گفت: من آخر فصل با امید حامدی‌فر صحبت کردم؛ قطعا نه او و نه زواری در صنعت نفت نمی‌ماندند و قراردادشان تمام شده بود. یکی دو بار امید با من مشورت کرد و باشگاه استقلال هم خصوصیات اخلاقی او را از من پرسید. هر دو بازیکن یک دهه فوتبالیست هستند. باشگاه استقلال از نظر فنی هم از من سوال کرد اما من همیشه زمانی که بازیکنان به تهران می‌آیند نگران موقعیت اخلاقی آنها هستم. تهران خیلی بزرگ است و من بازیکنان تاپی را در تهران از دست دادم. بازیکنی داشتم که شاید بهترین بازیکن آسیا می‌شد اما به تهران آمد و تهران برایش بزرگ بود و مسیرش از فوتبال عوض شد.

او ادامه داد: من با امید به صورت شخصی صحبت کردم و حسین را هنوز ندیده‌ام. این دو بازیکن اصلا حرف نمی‌زنند و امیدوارم در تهران هم همین روال را طی کنند و دنبال فضای گشت و گذار نباشند. تهران همیشه هست و بعد از ۳۵ سالگی هم می‌توانند بهترین لذت را در این شهر ببرند اما اگر امروز وقت‌شان را برای چیزهای بیهوده بگذارند و فوتبال را اساس کار خود قرار ندهد، آسیب می‌خورند. اما در مجموع هم به لحاظ اخلاقی و هم فنی بی نظیر هستند.
* افتخار می‌کنم که حسینی را به استقلال فرستادم
منصوریان در خصوص خط دفاع و دروازه استقلال بیان کرد: این خطوط نسبت به سال گذشته تغییر آنچنانی نداشته است. صالح حردانی به تیم اضافه شده، ابوالفضل جلالی جا افتاده، مرادمند برگشته و سید محمد حسینی اضافه شده که کمی زمان می‌خواهد. در دروازه هم من واقعا به خودم افتخار می‌کنم که یازده سال قبل سید حسین حسینی را به استقلال فرستادم و رکورد گل نخوردن را زد.

* هواداران به مربیان خارجی زمان بدهند
وی در پایان با تاکید بر اینکه مربیان خارجی در لیگ ایران نیاز به زمان دارند گفت: ما در لیگ یک استایلی از فوتبال را داریم که شاید برای مربی های خارجی زمانبر باشد. مثلا برای استراماچونی در ۶-۷ هفته اول سخت بود و وقتی هم جا افتاد یک تیم بسیار مستحکم ساخت. هوادار باید برای سه مربی جدیدی که آمده‌اند این زمان را قائل شود؛ اینطور نیست که با حضور سرمربی بلافاصله جریان و رنگ بازی تغییر کند. ممکن است در حین بازی ترکیب هایی بچیند و تعویض هایی کند که باب میل شما نباشد. این مربی ها کارنامه بسیار خوبی دارند و می‌توانند لیگ ما را زیبا کنند.

بیشتر بخوانید:

257 251



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.