کاهش XAU/USD همچنان به پایین‌تر از 1790 دلار ادامه می‌دهد، زیرا بازدهی واقعی ایالات متحده بالاتر می‌رود

[ad_1] در بحبوحه افزایش بیشتر بازدهی واقعی آمریکا، طلای نقطه ای در روز سه شنبه به طور لحظه ای به زیر 1790 دلار سقوط کرد. از زمان اعلام مجدد نامزدی پاول به عنوان رئیس فدرال رزرو در روز دوشنبه، بازدهی روند صعودی داشته است. قیمت‌های نقطه‌ای طلا (XAU/USD) در معاملات اخیر به زیر یک منطقه

کد خبر : 133321
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
کاهش XAU/USD همچنان به پایین‌تر از 1790 دلار ادامه می‌دهد، زیرا بازدهی واقعی ایالات متحده بالاتر می‌رود

[ad_1]

  • در بحبوحه افزایش بیشتر بازدهی واقعی آمریکا، طلای نقطه ای در روز سه شنبه به طور لحظه ای به زیر 1790 دلار سقوط کرد.
  • از زمان اعلام مجدد نامزدی پاول به عنوان رئیس فدرال رزرو در روز دوشنبه، بازدهی روند صعودی داشته است.

قیمت‌های نقطه‌ای طلا (XAU/USD) در معاملات اخیر به زیر یک منطقه کلیدی حمایتی رسید و زیر میانگین متحرک 200 و 50 روزه که هر دو نزدیک به 1790 دلار هستند، سقوط کرد. در حال حاضر، قیمت ها کمی بهبود یافته اند و XAU/USD در حدود 1790 دلار معامله می شود، به این معنی که قیمت ها حدود 0.8٪ در روز کاهش یافته است. این به دنبال کاهش شدید 2.2 درصدی روز دوشنبه است و به این معنی است که طلای دلاری در این هفته نزدیک به 60 دلار از ارزش خود را از دست داده است.

معامله گران به یاد دارند که عمده این کاهش در روز سه شنبه به دلیل واکنش تند بازارها به خبر تغییر نام ژروم پاول به عنوان رئیس فدرال رزرو برای دوره دوم رخ داد. واکنش جنگ‌طلب نتیجه‌ی شرط‌بندی شرکت‌کنندگان در بازار مبنی بر اینکه لائل برینارد به‌عنوان رئیس جدید معرفی می‌شود، به‌طور بالقوه در سیاست‌های کذب‌تر اعلام می‌شود. همانطور که اتفاق افتاد، لائل برینارد به عنوان نایب رئیس جدید فدرال رزرو انتخاب شد و در ماه فوریه جایگزین ریچارد کلاریدا در این نقش خواهد شد.

بازده واقعی در حال افزایش است

بازده واقعی اوراق قرضه دولتی ایالات متحده در روز دوشنبه شاهد افزایش شدیدی بود و این، همراه با کاهش انتظارات تورمی، عامل اصلی کاهش طلا در آن زمان بود. بازده واقعی در روز سه‌شنبه به افزایش قیمت‌ها ادامه داد، زیرا قیمت بازارها در یک سیاست جنگ‌طلبانه‌تر فدرال رزرو در سال 2022. معاملات آتی یورو دلاری سه ماهه دسامبر 2022 (نمایشی برای جایی که بازارها انتظار دارند نرخ وجوه فدرال در دسامبر آینده باشد) حدود 10 واحد کاهش یافته است. هفته به 98.95، پایین ترین سطح آن در سال جاری است. به عبارت دیگر، قیمت‌ها در حال حاضر حدود 80 واحد در ثانیه است که در طول سال 2022 کاهش یافته است، که بدترین انتظارات از زمان شروع همه‌گیری بوده است.

بازده TIPS 5 ساله ایالات متحده پس از افزایش بیش از 12 واحدی در روز دوشنبه، 2 واحد بر ثانیه دیگر در روز سه شنبه به -1.66 درصد افزایش یافت. بازده TIPS 10 ساله ایالات متحده 3 واحد در ثانیه بیشتر شد و پس از افزایش 10 واحدی در ثانیه به شمال -1.0 درصد بازگشت. حرکت بالاتر در بازده TIPS ایالات متحده (و کاهش قیمت) نشان دهنده تقاضای کمتر برای محافظت در برابر تورم است (TIPS به CPI شاخص می شود). همانطور که دیده شد، کاهش اشتها برای تورم، زیرا بازارها شرط می‌بندند که فدرال رزرو به رهبری پاول به احتمال زیاد به تعهدات تورمی میان‌مدت خود عمل می‌کند، بر طلا نیز تأثیر می‌گذارد.

از نظر آینده طلا، تمرکز بر جلسه دسامبر فدرال رزرو است و هر نشانه ای مبنی بر اینکه صحبت های اخیر بین مقامات فدرال رزرو در مورد تسریع روند کاهش QE در ژانویه به یک اجماع گسترده تر تبدیل می شود. هر تصمیمی برای تسریع کاهش QE احتمالاً روند صعودی اخیر را که در بازده واقعی مشاهده شده است، تسریع خواهد کرد، که برای فلزات گرانبها بد خواهد بود. در همین حال، تا زمانی که دلار در قیمت پیشنهادی خود باقی بماند و بازدهی بالایی داشته باشد، طلا سرکوب خواهد شد و خرس‌ها احتمالاً حمایت از منطقه 1760 دلار را به سمت نزول هدف قرار داده‌اند.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.