کاهش S&P 500 ممکن است در CPI، Fedspeak، جنگ اوکراین شتاب بگیرد

[ad_1] S&P 500 OUTLOOK، FED SPEAK، داده های CPI، درآمد، جنگ اوکراین – نکات صحبت چشم انداز S&P 500 در آستانه هفته پرنوسان داده های اقتصادی و Fedspeak کاهش یافت گزارش های درآمد و تشدید تنش در جنگ روسیه و اوکراین ممکن است نوسانات را تقویت کند شاخص SPX در پایین ترین حد 14 ماهه

کد خبر : 204951
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کاهش S&P 500 ممکن است در CPI، Fedspeak، جنگ اوکراین شتاب بگیرد

[ad_1]

S&P 500 OUTLOOK، FED SPEAK، داده های CPI، درآمد، جنگ اوکراین – نکات صحبت

  • چشم انداز S&P 500 در آستانه هفته پرنوسان داده های اقتصادی و Fedspeak کاهش یافت
  • گزارش های درآمد و تشدید تنش در جنگ روسیه و اوکراین ممکن است نوسانات را تقویت کند
  • شاخص SPX در پایین ترین حد 14 ماهه قرار دارد – تحلیل تکنیکال نشان دهنده بازگشت نرم است؟

S&P 500 ممکن است کاهش خود را افزایش دهد زیرا معامله گران با یک آبشار دیگر از گزارش های درآمدی و انتشار داده های CPI روبرو هستند. پس از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، شاخص‌های رشد قیمت نسبت به پیامدهایی که برای سیاست‌گذاری دارد، وزن خود را ادامه خواهند داد. با این حال، از منظر فنی، یک داستان خوش بینانه محتاطانه و کوتاه مدت را بیان می کند.

با این اوصاف، با چشم‌انداز بنیادی متزلزل در پس‌زمینه تشدید تحولات بین روسیه و اوکراین – و «سنج ترس» بازار VIX که بالاترین میزان را از اوایل ماه مارس نشان می‌دهد – چشم‌انداز S&P 500 در هفته آینده به‌طور فزاینده‌ای نزولی به نظر می‌رسد. خزانه داری و دلار آمریکا ممکن است دارایی های ترجیحی باشند که معامله گران سرمایه خود را به آن تخصیص می دهند.

به روز رسانی جنگ اوکراین

جنگ اوکراین وارد سومین ماه خود شده است زیرا نیروهای روسی همچنان با پیشروی های بیشتر شرق به ایمن سازی جنوب ادامه می دهند. سربازان اوکراینی در منطقه دونباس فعلاً در حالی که نیروهای روسی با ضدحمله‌ای در اطراف شهر خارکف روبرو هستند، دست به کار شده‌اند. چند روز پیش شهر پوپاسنا به تازگی تصرف شد و اکنون در اشغال روسیه است.

کاهش قیمت S&P 500 ممکن است در CPI، Fedspeak، جنگ اوکراین تسریع شود

منبع: بی بی سی نیوز

هدف اصلی از فشار به سمت جنوب، ایمن سازی کریدور زمینی بین کریمه و “مناطق تحت کنترل جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در دونتسک و لوهانسک“. شهر بندری ماریوپول همچنان سرفصل های بین المللی را به خود جلب می کند و خاری در چشم نیروهای روسی است که در داخل کارخانه فولاد آزوفستال با مقاومت روبرو می شوند.

برای به روز رسانی بیشتر در مورد خطرات ژئوپلیتیک، من را در توییتر @ZabelinDimitri دنبال کنید.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مسکو در مراسم رژه سالانه روز پیروزی در این کشور سخنرانی کرد، جشنی که به نشانه پیروزی بر آلمان نازی بود. آقای پوتین در مورد وظیفه ملی و مقدس دفاع از سرزمین مادری صحبت کرد و به نبرد فعلی در اوکراین نیز برای محافظت از نیروهای روسیه در دونباس اشاره کرد.

او همچنین از ناتو یاد کرد و از گسترش آن به عنوان توجیهی عملی برای پیشروی روسیه در اوکراین به عنوان یک حمله مقدماتی علیه آنچه برخی آن را تجاوز می دانند یاد کرد. همانطور که در گزارش قبلی خود اشاره کردمسوئد و فنلاند هر دو اکنون به شدت در حال بررسی پیوستن رسمی به ائتلاف نظامی غرب هستند.

در حالی که این چشم انداز می تواند به متحدان غربی اطمینان دهد، می تواند ناخواسته ادعاهای پوتین مبنی بر اینکه نیروهای متخاصم تجاوزات خود را به سرزمین مادری تسریع می کنند، تقویت کند. این اعتبار به نوبه خود می تواند لفاظی های او را تقویت کند و به طور بالقوه باعث افزایش حمایت در داخل کشور شود. با این حال، اگر سوئد و فنلاند به ناتو بپیوندند، خطر دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفت.

مسکو تهدید به «پاسخ فنی نظامی» کرده و کشورهای شمال اروپا و همسایگان آنها را در معرض خطر تشدید تنش قرار داده است. بازارها بلافاصله به این خبر واکنش نشان نداده‌اند، اما یک اعلامیه رسمی می‌تواند سرمایه‌گذاران را به دلیل نگرانی از واکنش روسیه در حالت تدافعی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان تأثیر سیاست بر بازارهای مالی جهانی را معامله کرد

داده های CPI ایالات متحده، FEDSPEAK

معامله گران مشتاقانه منتظر انتشار CPI و داده های اولیه مطالبات بیکاری در این هفته خواهند بود. انتظار می‌رود رشد قیمت سال به سال 8.1% چاپ شود که کمی کمتر از 8.4% قبلی است. انتظار می‌رود که این رقم از 200 هزار به 192 هزار افزایش یابد. با این حال، داده های CPI پس از تصمیم گیری نرخ هفته گذشته، آب بیشتری را از نظر بازار حمل می کند.

همانطور که انتظار می رفت، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، برای مبارزه با بالاترین نرخ رشد قیمت در 40 سال گذشته، 50 واحد افزایش نرخ را اعلام کرد:بازار کار بسیار تنگ است و تورم بسیار بالاست“. مقامات پولی باید ضمن جلوگیری از رکودی که شرایط سخت‌تر اعتباری می‌تواند باعث کاهش تورم شود، نرخ تورم را متعادل کنند.

بازارها با حذف یک رژیم اعتباری بسیار آسان پس از شیوع COVID-19 در مارس 2020، درد را احساس کردند. در نتیجه، با تمرکز بر تورم، شاخص هایی مانند CPI و Core PCE – شاخص مورد علاقه فدرال رزرو – تقریباً به طور قطع ادامه خواهند داشت. رویدادهایی با نوسانات بالا باشد.

درآمد

درآمدهای هفته گذشته نتایج متفاوتی را به همراه داشت، به طوری که برخی از آنها مانند Under Armour و Adidas در بحبوحه راهنمایی ضعیف و قرنطینه در چین (به ترتیب) متحمل ضرر شدند. موضوع قبلی احتمالاً موضوعی است که همچنان به نظر می رسد زیرا شرایط اعتباری سخت تر – و کاهش بالقوه اقتصادی ناشی از آن – انتظار می رود سود را در ماه های آینده تضعیف کند.

در هفته پیش رو، سرمایه گذاران همچنین شرکت های بزرگی مانند کوین بیس، والت دیزنی، سافت بانک، سونی، هوندا و بسیاری دیگر را خواهند دید که درآمد خود را اعلام می کنند. گزارش‌ها در طیف گسترده‌ای از بخش‌ها ممکن است باعث نوسانات شاخص متقابل شود – به عنوان مثال صنعتی (Dow)، فناوری (Nasdaq) – و به طور بالقوه سرمایه‌گذاران را از سهام به سمت دارایی‌های با ریسک کمتری مانند دلار آمریکا سوق دهد.

S&P 500 Outlook

S&P 500 نسبت به هفته گذشته بیش از چهار درصد کاهش یافته است، با توقف نزدیک روز دوشنبه درست در پوسته بالایی باند مقاومتی 3983-3968 که به حمایت تبدیل شده بود. این بزرگترین کاهش یک روزه از روز پنجشنبه بود. اگر نزول ادامه یابد، شکستن کف در سطح 3968 می تواند احساسات نزولی را تقویت کرده و ریزش S&P 500 را تسریع کند.

S&P 500 – نمودار روزانه

کاهش قیمت S&P 500 ممکن است در CPI، Fedspeak، جنگ اوکراین تسریع شود

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

اما آیا اخطاری وجود دارد؟ آره. واگرایی مثبت RSI نشان می دهد که حرکت نزولی در حال کاهش است و ممکن است به زودی یک معکوس رخ دهد. با این حال، همانطور که در گزارش‌های قبلی خود اشاره کرده‌ام: شاخص‌های فنی ابزاری برای ارزیابی تنظیم ریسک-پاداش نسبی یک دارایی معین در یک زمان خاص هستند. این یک پیشگویی نیست.

با نگاهی به آینده، اگر فروشندگان تحت فشار خریدارانی باشند که به دنبال ورود با قیمت تخفیف هستند، ممکن است سقوط S&P 500 به طور موقت متوقف شود. با این اوصاف، چشم انداز اساسی هفته پیش رو، همراه با تکنیک های تیره و تار نشان می دهد که هر حرکت رو به رشدی دقیقاً همین خواهد بود: تعلیق، به جای بازگشت قاطعانه.

نوشته شده توسط دیمیتری زابلین برای DailyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.