کاهش ین به سوی 140 بحث مداخله ارزی توسط بلومبرگ را دوباره بیدار کرد

[ad_1] (بلومبرگ) — لغزش در عقب به سمت سطح روانی کلیدی 140 در هر دلار، دوباره صحبت ها را در مورد احتمال مداخله مقامات برای حمایت از ارز ژاپن ایجاد می کند. با توجه دوباره معامله گران به شکاف نرخ بهره ژاپن با سایر نقاط جهان در میان نظرات مخالف فدرال رزرو، ین در این

کد خبر : 248830
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
کاهش ین به سوی 140 بحث مداخله ارزی توسط بلومبرگ را دوباره بیدار کرد

[ad_1]



(بلومبرگ) — لغزش در عقب به سمت سطح روانی کلیدی 140 در هر دلار، دوباره صحبت ها را در مورد احتمال مداخله مقامات برای حمایت از ارز ژاپن ایجاد می کند.

با توجه دوباره معامله گران به شکاف نرخ بهره ژاپن با سایر نقاط جهان در میان نظرات مخالف فدرال رزرو، ین در این ماه نزدیک به 4 درصد سقوط کرد و روز سه شنبه در حدود 138.50 معامله شد. این یک تار مو از پایین ترین سطح 24 سال اخیر و سطح 140 است که برخی ناظران بازار آن را به عنوان کلیدی برای سیاست گذاران پرچم گذاری کرده اند.

دیوید لو، مدیر NBC Financial Markets Asia در هنگ کنگ، گفت: «احتمالاً با نزدیک شدن به 140 نوعی مداخله کلامی وجود خواهد داشت. اما یک مداخله واقعی احتمالاً در این نقطه که دلار به طور گسترده در حال افزایش است بر چشم انداز سیاست پولی ایالات متحده در حالی که هیچ حمایتی از ین از سوی بانک مرکزی ژاپن وجود ندارد، بی اثر خواهد بود.

سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در هفته گذشته در جکسون هول نشان داد که نگرانی‌ها در مورد کندی رشد اقتصادی در اولویت نیستند و خوش‌بینی‌های ماندگار نسبت به موضع ملایم‌تر نرخ‌ها را از بین می‌برند. در مقابل، هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ، نیاز به تداوم تسهیل روند را تکرار کرد و بار دیگر بر اختلافات فاحش بین ژاپن و ایالات متحده که در اوایل سال جاری بر ین فشار زیادی وارد کرد، تاکید کرد.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، اندازه‌گیری نوسانات ضمنی ین از بازار گزینه‌ها حاکی از احتمال 51 درصدی است که ین ظرف یک هفته به 140 خواهد رسید.

Masafumi Yamamoto، استراتژیست ارشد ارز در Mizuho Securities در توکیو، گفت: اگر ین به پایین ترین حد خود در 24 سال اخیر برسد، ممکن است یک جلسه سه جانبه بین وزارت دارایی، BOJ و آژانس خدمات مالی برگزار شود. این همان چیزی است که در ماه ژوئن اتفاق افتاد، زمانی که مقامات گفتند در صورت لزوم اقدام خواهند کرد، بدون اینکه مشخص کنند این چه خواهد بود.

ین در آن زمان در حدود 134 در هر دلار معامله می شد.

یاماموتو گفت: «تا زمانی که ایالات متحده به افزایش نرخ‌ها ادامه می‌دهد، ین دامنه بیشتری برای نزول به حدود 142 دارد. اما «از آنجایی که افزایش دلار با چشم‌انداز سیاست‌ها مرتبط است، مقامات ژاپنی احتمالاً مداخله ارزی واقعی را در این مرحله بیهوده خواهند دید».

آخرین باری که ژاپن ارزش ین را تقویت کرد، در زمان بحران مالی آسیا در سال 1998 بود که به حدود 146 دلار رسید. قبلاً در سطوح حدود 130 مداخله کرده بود.

برخی از استراتژیست ها تغییر سیاست بانک مرکزی ژاپن را محتمل تر از مداخله مستقیم ارزی می دانند، حتی اگر اقتصاددانان تردید دارند که چنین حرکتی قبل از کناره گیری کورودا در آوریل انجام شود.

ری آتریل، رئیس استراتژی مبادلات خارجی در بانک ملی استرالیا در سیدنی گفت: «ما فکر نمی‌کنیم BOJ و وزارت دارایی از دیدن حرکت ما به سمت شمال 140 ین به طور مداوم خوشحال شوند. “اما به جای اینکه انتظار مداخله ارزی داشته باشیم، از نظر ما به احتمال زیاد تغییر در سیاست کنترل منحنی بازدهی است.”

© 2022 بلومبرگ LP

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.