کاهش قیمت نهایی تقاضا، خدمات رشد متوسطی را نشان می دهد

[ad_1] قیمت تقاضای نهایی، به استثنای مواد غذایی، انرژی و خدمات تجاری، در ماه می بدون تغییر باقی ماند. آنها در ماه آوریل 0.1 درصد کاهش داشتند. با این حال، شاخص تقاضای نهایی، بدون احتساب این دسته ها، رشد قابل توجه 2.8 درصدی را در دوره 12 ماهه منتهی به اردیبهشت ماه نشان داد. برآوردهای

کد خبر : 360430
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
کاهش قیمت نهایی تقاضا، خدمات رشد متوسطی را نشان می دهد

[ad_1]

قیمت تقاضای نهایی، به استثنای مواد غذایی، انرژی و خدمات تجاری، در ماه می بدون تغییر باقی ماند. آنها در ماه آوریل 0.1 درصد کاهش داشتند. با این حال، شاخص تقاضای نهایی، بدون احتساب این دسته ها، رشد قابل توجه 2.8 درصدی را در دوره 12 ماهه منتهی به اردیبهشت ماه نشان داد.

برآوردهای پیش از گزارش، 0.2 درصد قرائت اصلی PPI و 0.1- درصد قرائت PPI را پیش بینی کرده بودند که نشان دهنده انتظار بالاتر برای ثبات قیمت است.

با نگاهی دقیق تر به تفکیک کالاهای تقاضای نهایی، مشهود است که کاهش در ماه می عمدتاً ناشی از بخش انرژی بوده است که شاهد افت قابل توجه 6.8 درصدی بوده است. علاوه بر این، قیمت مواد غذایی با تقاضای نهایی نیز 1.3 درصد کاهش یافت. این در حالی است که شاخص کالاهای تقاضای نهایی بدون احتساب مواد غذایی و انرژی با اندکی افزایش 0.1 درصدی مواجه شد.

کاهش قیمت بنزین باعث کاهش PPI می شود

تجزیه و تحلیل محصولات خاص در کالاهای تقاضای نهایی کاهش قابل توجهی را در ماه می نشان می دهد. قیمت بنزین 13.8 درصد کاهش یافت. سایر محصولات مانند سوخت دیزل، تخم مرغ، سوخت هواپیما، سبزیجات تازه و خشک و ضایعات آهن و فولاد نیز کاهش یافت. در مقابل، قیمت محصولات تنباکو 1.7 درصد افزایش یافت. شاخص برق و نوشابه و مواد نوشیدنی افزایش یافته است.

در خصوص خدمات تقاضای نهایی، شاخص در ماه مه 0.2 درصد افزایش را نشان داد که پس از رشد 0.3 درصدی در آوریل. قابل ذکر است که حاشیه خدمات تجاری تقاضای نهایی 1.0 درصد افزایش یافت که به افزایش کلی کمک کرد. در مقابل، شاخص تقاضای نهایی خدمات حمل و نقل و انبارداری 1.4 درصد کاهش یافت.

حاشیه های خرده فروشی خودرو باعث افزایش تقاضا می شود

با تجزیه و تحلیل جزئیات محصول در خدمات تقاضای نهایی، شایان ذکر است که بیش از 40 درصد از افزایش ماه مه را می توان به افزایش حاشیه برای خرده فروشی خودرو و قطعات خودرو نسبت داد که با افزایش قابل توجه 4.2 درصدی مواجه شد. در مقابل، قیمت حمل و نقل بار با کامیون 2.1 درصد کاهش یافت. شاخص‌های سبدگردانی و سلامت، زیبایی و خرده‌فروشی کالاهای نوری نیز کاهش داشته است.

گزارش PPI: بیشترین تأثیر بخش انرژی

در خاتمه، گزارش اخیر شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده حاکی از کاهش قیمت کالاهای تقاضای نهایی در ماه مه است که عمدتاً ناشی از بخش انرژی است. با این حال، خدمات تقاضای نهایی افزایش اندکی را در مدت مشابه تجربه کردند. این روندها در کنار عملکرد دسته بندی های خاص محصولات، نشان دهنده بازاری پویا و در حال تحول است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.