کاهش دلار، افزایش یورو در آستانه نشست ECB توسط Investing.com

[ad_1] توسط پیتر پرستار Investing.com – دلار آمریکا در معاملات اولیه اروپا روز پنجشنبه تضعیف شد و از بالاترین سطح دو ساله خود عقب نشینی کرد، زیرا افزایش بازده اوراق قرضه ایالات متحده برای نفس کشیدن متوقف شد، پیش از نشست مورد انتظار بانک مرکزی اروپا. در ساعت 3 صبح به وقت شرقی (0700 GMT)،

کد خبر : 193235
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کاهش دلار، افزایش یورو در آستانه نشست ECB توسط Investing.com

[ad_1]



توسط پیتر پرستار

Investing.com – دلار آمریکا در معاملات اولیه اروپا روز پنجشنبه تضعیف شد و از بالاترین سطح دو ساله خود عقب نشینی کرد، زیرا افزایش بازده اوراق قرضه ایالات متحده برای نفس کشیدن متوقف شد، پیش از نشست مورد انتظار بانک مرکزی اروپا.

در ساعت 3 صبح به وقت شرقی (0700 GMT)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، 0.3 درصد کاهش یافت و به 99.595 رسید و از اوج روزانه 100.52 روز چهارشنبه، بالاترین قیمت از می 2020، عقب‌نشینی کرد.

این شاخص در اوایل روز پنجشنبه در 2.684% معامله شد، از بالاترین رقم روز سه شنبه 2.836% عقب نشینی کرد زیرا ضعیف تر از حد انتظار تورم مصرف کننده اصلی ایالات متحده باعث شد برخی از انتظارات فدرال رزرو برای مقابله با تورم در اواخر سال تهاجمی تر شود.

0.3% کاهش یافت و به 125.28 رسید، در حالی که ین مورد علاقه کمی از کاهش بازدهی مهلت گرفت و یک شبه یک بهبود کوچک از پایین ترین سطح 20 ساله خود ایجاد کرد.

با این حال، بیشترین توجه روز پنجشنبه معطوف به جلسه بعد در روز خواهد بود تا ببیند آیا سیاست گذاران نیاز به مبارزه با سطوح تورم بی سابقه را حتی در مواجهه با رکود بالقوه ناشی از جنگ احساس می کنند یا خیر.

در حال حاضر، بانک مرکزی اروپا قصد دارد به خرید اضطراری اوراق قرضه خود در مقطعی در سه ماهه سوم پایان دهد و نرخ های بهره “مدتی” پس از آن افزایش یابد.

بانک مرکزی به طور گسترده ای انتظار می رود که پیام جنگ طلبانه تری را ارائه دهد زیرا منطقه یورو اکنون با تورم بی سابقه ای مواجه است. کوین بکمن، کارشناس مالی مستقل، می‌گوید که یک تغییر در چشم‌انداز سیاست بانک مرکزی اروپا می‌تواند در تعدیل خریدهای ماهانه برای پایان برنامه تا ژوئن برای شروع افزایش نرخ‌ها در نیمه دوم بیان شود.

در این سناریو، ممکن است مقداری تقاضا در اطراف پایین‌ترین قیمت‌های بلندمدت پیدا کند و شاهد یک جهش قوی باشیم، به خصوص که دلار بیش از حد خرید به نظر می‌رسد.

EUR/USD با 0.3% افزایش در 1.0918 معامله شد که باعث افزایش سود در جلسه قبل شد.

0.2% افزایش یافت و به 1.3142 رسید و پس از صعود 0.9% در روز چهارشنبه به رشد خود ادامه داد که بزرگترین افزایش درصد روزانه از ژوئن 2021 است، پس از اینکه بریتانیا در ماه مارس به بالاترین سطح خود در سه دهه اخیر صعود کرد.

یک روز پس از افزایش نرخ‌ها به میزان 50 واحد پایه، 0.2 درصد کاهش یافت و به 1.2543 رسید، که بزرگترین افزایش آن در حدود 20 سال گذشته است، تا با تورم در بالاترین سطح سه دهه مبارزه کند.

به 14.6000 رسید و انتظار می‌رود بانک مرکزی ترکیه در نشست سیاستگذاری روز پنجشنبه، نرخ بهره معیار خود را با وجود افزایش تورم از 60 درصد، در 14 درصد حفظ کند.

این چهارمین جلسه متوالی است که بانک مرکزی پس از آن که تحت فشار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، یک سری کاهش نرخ بهره را در پایان سال گذشته متوقف کرد، علیه افزایش نرخ بهره تصمیم می گیرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.