کانال سوئز: حمل‌ونقل دریایی در این کانال به‌طور منظم ادامه دارد

[ad_1] خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از سپهبد «اسامه ربیع» رئیس اداره کانال سوئز اضافه کرد که این کانال امروز (یکشنبه) شاهد عبور ۷۷ کشتی با مجموع ظرفیت خالص چهار میلیون تُن کالا بود. وی با اشاره به اینکه از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) تا امروز ۵۵ کشتی برای عبور مسیر خود را به سمت

کد خبر : 444159
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲:۴۹
کانال سوئز: حمل‌ونقل دریایی در این کانال به‌طور منظم ادامه دارد

[ad_1]

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از سپهبد «اسامه ربیع» رئیس اداره کانال سوئز اضافه کرد که این کانال امروز (یکشنبه) شاهد عبور ۷۷ کشتی با مجموع ظرفیت خالص چهار میلیون تُن کالا بود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) تا امروز ۵۵ کشتی برای عبور مسیر خود را به سمت «راس الرجاء الصالح» تغییر دادند، تصریح کرد که این درصد در مقایسه با عبور ۲ هزار و ۱۲۸ کشتی در طی این مدت، درصد کمی محسوب می شود.

رئیس اداره کانال سوئز همچنین تاکید کرد که کانال سوئز سریع‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر است زیرا میانگین مدت حرکت کشتی هایی که از طریق این کانال بین قاره آسیا و اروپا برای رسیدن به بنادر مبداء و مقصد تردد می‌کنند از ۹ روز تا دو هفته است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

پیشتر «الیعزر ماروم» فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم اشغالگر اعتراف کرد که این رژیم توسط نیروهای مسلح یمن محاصره دریایی شده است.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ۹۵ درصد کالاهای وارداتی و صادراتی اسرائیل از دریای سرخ عبور می‌کند.

فرمانده سابق نیروی دریایی اسرائیل اذعان کرد: یمن محاصره دریایی را بر ما تحمیل کرده است.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعلام کرده بودند که ممانعت ارتش یمن از عبور کشتی‌ها از تنگه باب المندب به معنای مسافت ۱۳ هزار کیلومتری کشتی‌ها برای رسیدن به بنادر اسرائیل است.

برپایه این گزارش، این اتفاق به معنای تاخیر چند هفته‌ای در تحویل محموله‌ها به رژیم صهیونیستی است.

روزنامه اقتصادی «گلوبز» رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی و کشتی‌های رژیم اشغالگر که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند مسیرهای خود را به سمت آفریقا تغییر داده‌اند که و این مساله ۱۳هزار کیلومتر به مسیر آنها اضافه کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که علاوه بر افزایش مسافت این اتفاق هزینه‌های اضافی دریانوردی و در نتیجه افزایش قیمت این محموله‌ها را به همراه خواهد داشت.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.