کانادا تجهیزات 5G Huawei/ZTE را ممنوع می کند و به متحدان Five Eyes می پیوندد

[ad_1] فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت، به خبرنگاران در اتاوا گفت: ما قصد داریم هواوی و زد تی ای را از شبکه های 5G خود حذف کنیم. ارائه‌دهندگانی که قبلاً این تجهیزات را نصب کرده‌اند، ملزم به توقف استفاده از آن و حذف آن بر اساس برنامه‌هایی که امروز اعلام می‌کنیم، خواهند بود.» شامپاین اضافه

کد خبر : 209266
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۱۲
کانادا تجهیزات 5G Huawei/ZTE را ممنوع می کند و به متحدان Five Eyes می پیوندد

[ad_1]

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت، به خبرنگاران در اتاوا گفت: ما قصد داریم هواوی و زد تی ای را از شبکه های 5G خود حذف کنیم. ارائه‌دهندگانی که قبلاً این تجهیزات را نصب کرده‌اند، ملزم به توقف استفاده از آن و حذف آن بر اساس برنامه‌هایی که امروز اعلام می‌کنیم، خواهند بود.»

شامپاین اضافه کرد که شرکت‌ها ملزم خواهند بود تا تجهیزات 5G خود را تا ژوئن 2024 حذف کنند، هزینه‌ای بازپرداخت نمی‌شود. شرکت هایی که از تجهیزات 4G خود استفاده می کنند باید تا پایان سال 2027 حذف شوند.

تصمیم – که به طور گسترده انتظار می رفت – در بحبوحه تنش های دیپلماتیک با چین به تعویق افتاد. بقیه شبکه Five Eyes – متشکل از کانادا، ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و نیوزلند – قبلاً این تجهیزات را ممنوع کرده اند.

در سپتامبر 2018، کانادا برای اولین بار اعلام کرد که تهدیدات احتمالی امنیت ملی را در استفاده از تجهیزات هواوی بررسی خواهد کرد.

سپس در دسامبر همان سال، منگ وانژو، مدیر مالی هوآوی، به دلیل حکم قضایی ایالات متحده در کانادا دستگیر شد و مناقشه ای طولانی مدت با چین ایجاد کرد که سرانجام در سپتامبر گذشته با آزادی منگ پایان یافت.

پس از دستگیری منگ، دو کانادایی توسط پکن دستگیر و به جاسوسی متهم شدند. این دو مرد در همان روز منگ آزاد شدند.

اکنون تنش های دیپلماتیک بین چین و کانادا تا حدودی کاهش یافته است. روز چهارشنبه، چین محدودیت سه ساله واردات دانه کانولا کانادا را لغو کرد و اقدامی تلافی جویانه برای دستگیری منگ را معکوس کرد.

تصمیم روز پنجشنبه پس از آن اتخاذ شد که شرکت های مخابراتی در کانادا قبلاً از سخت افزار 5G سایر شرکت ها استفاده کردند. ZTE بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

علیخان ولشی، معاون امور شرکتی هواوی در کانادا، در مصاحبه ای با شرکت پخش کانادایی گفت که این شرکت همچنان منتظر شنیدن «چه نوع تهدیدات امنیت ملی است که فکر می کنند هوآوی ایجاد می کند».

ولشی گفت که هوآوی هنوز 1500 کارمند در کانادا دارد که بیشتر آنها در زمینه تحقیق و توسعه هستند و محصولاتی مانند تلفن همراه می فروشند و به این کار ادامه خواهند داد.

در سال 2020، بل کانادا و رقیبش Telus Corp – دو تا از بزرگترین ارائه‌دهندگان بی‌سیم – با اریکسون سوئد و نوکیا اویج فنلاند برای ساخت شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم (5G) همکاری کردند و علیرغم استفاده از تجهیزات 4G هواوی، هواوی را از این پروژه کنار گذاشتند.

علاوه بر این ممنوعیت، وزیر ایمنی عمومی، مارکو مندیچینو، گفت که کانادا قانون جدیدی را برای محافظت از زیرساخت های مالی، مخابراتی، انرژی و حمل و نقل حیاتی در برابر تهدیدات سایبری پیش نویس خواهد کرد.

(گزارش توسط دیوید لیونگرن، گزارش اضافی توسط اسماعیل شکیل؛ نوشته استیو شرر؛ ویرایش توسط لزلی آدلر جاناتان اواتیس و ساندرا مالر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.