کامبک ستاره‌ها برای حضور در قطر

ریحانه اسکندری: از علیرضا بیرانوند تا مهدی قائدی، بازیکنان تاثیر گذار و پر طرفدار امسال به دلایل زیادی ترجیحشان برگشتن به سوپرلیگ ایران بود. شاید یکی از آن دلایل اسکوچیچ بود، اسکوچیچ که توجه خاصی به حضور بازیکنان در لیگ های خارجی داشت، از همین اهرم برای تاثیر گذاری بر بازگشت لژیونر ها استفاده کرد.

کد خبر : 282342
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
کامبک ستاره‌ها برای حضور در قطر


ریحانه اسکندری: از علیرضا بیرانوند تا مهدی قائدی، بازیکنان تاثیر گذار و پر طرفدار امسال به دلایل زیادی ترجیحشان برگشتن به سوپرلیگ ایران بود. شاید یکی از آن دلایل اسکوچیچ بود، اسکوچیچ که توجه خاصی به حضور بازیکنان در لیگ های خارجی داشت، از همین اهرم برای تاثیر گذاری بر بازگشت لژیونر ها استفاده کرد. شاید برخی از لژیونر های برگشتی به این علت این تصمیم را گرفتند که بیشتر به چشم اسکوچیچ بیایند و اسمشان در لیست او برای جام جهانی باشد. صدالبته که ریاست تاج در فدراسیون همان انتخابات پر ماجرا، همه چیز را ناگهان تغییر داد و بازگشت کی روش به تیم ملی معادلات را عوض کرد. اما سوالی که پیش میاید این است که عملکرد لژیونر های برگشتی در این دوره از لیگ برتر چه طور بوده است؟ این بازیکنان با افول مواجه بودند یا حضور در لیگ بیست و دوم برایشان خوب آورده.

علیرضا بیرانوند

با عملکرد قبل توجه امیر عابدزاده در مقدماتی جام جهانی، شاید این بهترین زمان بود که بیرانوند به تیمی که با آن چهار بار جام قهرمانی را بالای سر برده برگردد. شاید بیرانوند واقعا از همان دسته لژیونر هایی بود که تجربه یک فصل ایده آل مقابل چشم هواداران و اسکوچیچ را به تیم های خارجی ترجیح داد تا به هیچ وجه در مورد تیم ملی ریسک نکند. او که از چند تیم اروپایی پیشنهاد داشت از باشگاه بواویشتا پرتغال جدا شد بعد از توافق نهایی با مدیران باشگاه پرسپولیس قرارداد ۳ ساله با این تیم منعقد کرد.

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی کشورمان در سال ۲۰۲۰ از پرسپولیس جدا شد راهی فوتبال اروپا شد و به تیم آنتورپ بلژیک پیوست.
بیرانوند در حال حاضر توانسته عملکرد ایده الی رادر پرسپولیس داشته باشد، گل های کمی خورده و به غیر از این که توانسته یار مطمئن یحیی گل محمدی باشد، موفق شده دروازه بان اول کی روش در جام جهانی قطر هم باشد.

کاوه رضایی

کاوه رضایی که دوران درخشان و خوبی را در استقلال پشت سر گذاشته بود، در یک جدایی پنج فصل از لیگ ایران در بلژیک پا به توپ شد. تا این که او هم تصمیم گرفت در لیگ بیست و دوم پیراهن تیمم قدیمی خود استقلال را به تن کند. اما همه چیز آن طور که انتظار می رفت پیش نرفت. مسائل قانونی که اجازه نمی داد کاوه رضایی به استقلال برود باعث او سرآخر پس از حواشی فراوان به تراکتورسازی تبریز بپیوندد و به جای آبی پوش شدن قرمز پوش شود. رضایی که با استقلالی‌ها قرارداد داخلی امضا کرده بود، برای جدایی از این تیم نیاز به رضایت این باشگاه داشت ودر گام اول باشگاه استقلال مبلغ پنج میلیارد را برای صدور رضایت‌نامه درخواست کرده بود که پس از دو روز مذاکره، در نهایت تراکتوری‌ها با پرداخت سه میلیارد تومان موفق شدند رضایت‌ باشگاه استقلال را برای انتقال کاوه رضایی تا نیم‌فصل جلب کنند. ظاهراً طبق توافق صورت گرفته بین باشگاه‌های تراکتور و استقلال، قرار است کاوه رضایی در نیم‌فصل به جمع آبی‌پوشان تهرانی بازگردد و به این ترتیب این بازیکن تنها در ۱۱ بازی می‌تواند تراکتوری‌های را در لیگ برتر همراهی کند. باشگاه تراکتور علاوه بر مبلغ سه میلیارد تومان به باشگاه استقلال، رقم قابل توجهی را نیز به کاوه رضایی پرداخت خواهد کرد.

کاوه رضایی که پیش از آن برای بازی های مقدماتی جام جهانی به تیم ملی دعوت نشد شاید انگیزه هایی برای حضور در تیم ملی هم داشت. رضایی خیلی دیر به ترکیب تراکتور اضافه شد و چند بازی را هم به دلیل مصدومیت از دست داد تا انتظارش برای گلزنی طولانی شود. اما با همه این ها رضایی هم روند خوبش را در ترکاتور پیش گرفت و آرام آرام توانست خودش را با تراکتور هماهنگ تر کند. با همه این ها او به تمرین ها تیم ملی دعوت نشد و از گزینه ها کی روش برای جام جهانی نبود.

کامبک ستاره‌ها برای حضور در قطر

محمد محبی

انتقال محمد محبی به استقلال یکی از طولانی‌ترین داستان های این پیش فصل فوتبال ایران بود اما سرانجام این انتقال نهایی شد و باشگاه سانتاکلارا پرتغال راضی به انجام این انتقال قرضی شد. این در شرایطی بود که باشگاه استقلال باید مبلغ قابل توجهی را برای باشگاه پرتغالی محبی واریز می ک و شرایط تحریم ها و کشور برای این انتقال همچنان گریبان گیر باشگاه استقلال است. محمد محبی که توانست خودش را در ترکیب استقلال ثابت کند و عملکرد خوبی داشته باشد توانست در اردو های نهایی تیم ملی هم حضور داشته باشد. با همه این ها وسر آخر برای تمرینات نهایی دعوت نشد. محمد محبی که عملکرد خوبی در انتقلال داشته به دنبال کسب قهرمانی با استقلال است. او که سابقه طولانی بازی کنار مهدی قائدی را از گذشته تا امروز دارد، توانست با هماهنگی قابل توجهش در زمین با او، آمار خوبی را به جا بگذارد و این هماهنگی را به رخ بکشد.

کامبک ستاره‌ها برای حضور در قطر

مرتضی پورعلی گنجی

می شود گفت مرتضی پورعلی‌گنجی هم با همان هدف بیرانوند پس از ۸ سال راهی لیگ ایران شد. یکی از مدافعان فیکس تیم ملی، با پارگی رباط صلیبی، جایگاهش را در جام‌جهانی متضرر می دید، مخصوصا که اسکوچیچ کمتر از او بازی گرفت، او که احتمالا موقعیت خود را برای حضور در لیست تیم ملی برای جام جهانی در خطر می دید ریسک نکرد و با آمدن به لیگ ایران شانس خود را تقویت کرد.

باشگاه پرسپولیس که طی دو فصل اخیر با جدایی شجاع خلیل‌زاده و سپس محمدحسین کنعانی‌زادگان مشکل جدی در خط دفاعی داشت و نتیجه آن از دست رفتن قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی در لیگ بیست و یکم شد، برای ترمیم خط دفاعی اقدام کرد و به سراغ پورعلی گنجی رفت.مرتضی پورعلی‌گنجی که در هشت فصل اخیر دور از فوتبال ایران فعالیت داشت و در کشورهای چین، قطر و بلژیک مشغول به بازی بود، تصمیم گرفت در سن ۳۰ سالگی دوباره به لیگ برتر برگردد و این بار با پیراهن پرسپولیس به کارش ادامه بدهد. او پس از حضور در لیگ تواسنت عملکر قابل قبولی را از خود ثبت کند تا نامش در لیست نهایی کی روش برای سفر به قطر باشد.

کامبک ستاره‌ها برای حضور در قطر

مهدی قائدی

قطعا برگشتن مهدی قائدی به استقلال یک خبر جذاب و خوشحال کننده بود. حضور او در قامت یک مهاجم تیم ساپینتو را قدرتمند تر می کرد. استقلال بعد از اینکه مهدی قائدی در لیست خروج الاهلی قرار گرفت رایزنی‌های خود را برای به خدمت گرفتن این بازیکن آغاز کرد تا اینکه در نهایت موفق شد ستاره سابق خود را به خدمت بگیرد. باشگاه شباب الاهلی امارات هم سرآخر خبر داد مهدی قائدی با قراردادی قرضی به مدت یک فصل راهی استقلال شده است. البته باشگاه استقلال برای پرداخت مبلغ قرارداد به الاهلی هم مثل محمد محبی همچنان مشکلاتی دارد و باید دید کی رفع می شود. یکی از انگیزه‌های قائدی در بازگشت به استقلال هم دعوت دوباره به تیم ملی و حضور در جام جهانی فوتبال بود، او در همان دقایق نخست حضور دوباره‌اش در استقلال موفق به گلزنی و کسب پنالتی شد و همه این ها موجب دعوت او به تمرینات کی روش در تیم ملی شد. مهدی قائدی اما در میانه راهش با تیم ملی، به خاطر افت نسبی که پیدا کرد از نگاه کی روش کنار رفت و شانس حضور در قطر را پیدا نکرد.

کامبک ستاره‌ها برای حضور در قطر

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.