کاسبی های یواشکی در تعطیلات اجباری کرونایی

[ad_1] حمید نجف اظهار کرد: علیرغم آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که در شهرهای قرمز به جز مشاغل ضروری، برخی صنوف و مشاغل غیر ضرور باید تعطیل کنند اما به سطح شهر که می رویم می بینیم یکسری از گروه‌های شغلی همچنان در حال فعالیت هستند و کرکره مغازه هایی مثل آرایشگاهها نیمه

کد خبر : 44184
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کاسبی های یواشکی در تعطیلات اجباری کرونایی

[ad_1]

حمید نجف اظهار کرد: علیرغم آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که در شهرهای قرمز به جز مشاغل ضروری، برخی صنوف و مشاغل غیر ضرور باید تعطیل کنند اما به سطح شهر که می رویم می بینیم یکسری از گروه‌های شغلی همچنان در حال فعالیت هستند و کرکره مغازه هایی مثل آرایشگاهها نیمه باز است و کاسبی های یواشکی در جریان است.

وی ادامه داد: طبعا این کسب و کارها باید اجاره خود را بپردازند و بیشتر آنها چک و بدهی یا قسط بانکی دارند ولی وقتی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می شود بسیاری از آنها تلاش می کنند به خاطر حفظ جان مردم و رعایت مسایل بهداشتی تعطیل کنند.

نجف تصریح کرد: درست است که مصوبات و تصمیماتی که در خصوص تعطیلی شهرهای قرمز یا مشاغل غیرضرور گرفته می شود با هدف مدیریت بحران کرونا است تا کشور بیش از این آسیب نبیند و آمار فوتی ها و مبتلایان بالاتر نرود ولی باید بپذیریم که وضعیت درآمدی کسب و کارها و مشکلات مالی و معیشتی صاحبان مشاغل را هم درنظر بگیریم و از آنها حمایت کنیم.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: بیشتر کسب و کارها دو هفته در ایام نوروز تعطیل بودند و وقتی هم که فعالیت خود را آغاز کردند با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ناچار شدند دوباره تعطیل کنند در حالی که این کسب و کارها ممر درآمد دیگری ندارند چون اصل منبع درآمدشان کاسبی است و باید نان به خانه هایشان ببرند.

وی بر لزوم حمایت از مشاغل و کسب و کارها در زمان تعطیلی بازار تاکید کرد و گفت: آیا دولتی ها حاضر می شوند دو ماه حقوق نگیرند یا یک سوم حقوقشان را در اختیار کسبه محل قرار دهند تا اصناف و کسب و کارهایی که ناچار به تعطیلی شده اند حمایت شوند؟

به گفته این کارشناس حوزه کار خروجی تصمیماتی که از بالا در شرایط بحرانی کرونا گرفته می شود مهم و تاثیرگذار است و باید شرایط زندگی افراد و وضع درآمدی کسب و کارها هم در آن لحاظ شود.

223224

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.