کار در سوئد | مهاجرت و اقامت از طریق ویزای کاری سوئد

[ad_1] آنچه در این مقاله می‌خوانید سوئد نسبت به برخی از کشورهای اروپایی شرایط کاری و مزایای بهتری برای ایرانیان دارد، اما کار در این کشور با مشکلاتی نظیر یادگیری زبان وجود داشته و رقابت نیز برای پیدا کردن کار در سوئد بسیار زیاد است. در این مطلب به بررسی شرایط اخذ اقامت از طریق کار در

کد خبر : 211352
تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
کار در سوئد | مهاجرت و اقامت از طریق ویزای کاری سوئد

[ad_1]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سوئد نسبت به برخی از کشورهای اروپایی شرایط کاری و مزایای بهتری برای ایرانیان دارد، اما کار در این کشور با مشکلاتی نظیر یادگیری زبان وجود داشته و رقابت نیز برای پیدا کردن کار در سوئد بسیار زیاد است. در این مطلب به بررسی شرایط اخذ اقامت از طریق کار در سوئد می‌پردازیم.

کار در سوئد

پیدا کردن کار در کشور سوئد از طریق جستجو در وب‌سایت‌های معتبر کاریابی همچون Glassdoor  و Metrojobb کاری سخت و غیرقابل‌تصور نخواهد بود. از طریق جستجو در این وب‌سایت‌ها به‌راحتی می‌توانید کار متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خود را پیداکرده، برای آن درخواست دهید و در صورت تمایل کارفرما، برای قرار و مصاحبه حضوری جهت دریافت موقعیت شغلی آماده شوید.

کاربردی بودن موتورهای جستجوی کاریابی در سطح بین‌المللی و وجود شرکت‌های معتبر و بزرگ در سطح بین‌قاره‌ای حاکی از اعتبار این سایت‌ها می‌باشد. البته لازم به ذکر است صرفاً تنها جستجوی کار لازمه استخدام نیست و قبل از آن می‌بایست مجوز کار در سوئد را در دست داشته باشید.

شرایط کاری سوئد برای ایرانیان

سوئد کشوری در شمال اروپا با رفاه اجتماعی و استانداردهای بالا برای زندگی است. از جمله حقوق شهروندان سوئد شامل ۴۸۰ روز مرخصی با حقوق برای والدین به ازای هر فرزند، مرخصی استعلاجی نامحدود، مراقبت‌های بهداشتی رایگان و کمک هزینه برای والدین می‌باشد.

دستمزد کارمندان در سوئد نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است و به‌خصوص اگر فرد دارای مهارت و تخصص باشد می‌تواند درآمد بالایی در این کشور کسب نماید. تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد، وجود مالیات‌های سنگین برای افراد است.

همه افراد شاغل در سوئد بیمه می‌شوند و بیمه بیکاری و خدمات درمانی، بهداشتی به آنها تعلق می‌گیرد. مگر اینکه فرد کار سیاه انجام دهد، در این‌گونه مشاغل دستمزد فرد از حداقل حقوق تعیین شده در سوئد کمتر است و کارفرما از پرداخت دستمزد به کارت اعتباری فرد خودداری می‌کند. این‌گونه مشاغل اصلاً برای اخذ اقامت مناسب نیستند.

معاون سازمان، معاون رئیس، مدیر ارشد سرمایه گذاری و سرپرست هیئت‌مدیره بهترین مشاغل کشور سوئد هستند که هرکدام شرح وظایف مشخصی دارند.

کار در سوئد | مهاجرت و اقامت از طریق ویزای کاری سوئد

اخذ ویزای کاری سوئد

متقاضی اخذ ویزای کار سوئد باید یک پیشنهاد شغلی از جانب کارفرمای سوئدی داشته باشد. کارفرما به منظور جذب نیروی خارجی موظف است حداقل ۱۰ روز آگهی مربوط به استخدام را در کشور سوئد منتشر کند و در صورتی که موفق به استخدام نیرو از داخل خاک سوئد نشد می‌تواند فرم درخواست مجوز کار برای متقاضی را پر نماید.

برای تکمیل این فرد کارفرما به اطلاعات متقاضی از جمله نام و نام خانواگی، مشخصات تولد، تابعیت، تحصیلات و ایمیل نیاز خواهد داشت.

در صورتی که فرد دارای معیارهای موردنظر کارفرما باشد، کارفرما دعوت‌نامه‌ای برای او ارسال می‌کند که در آن شرح وظایف و میزان حقوق مشخص شده است. فرد با در دست داشتن این دعوت‌نامه به سایت اداره مهاجرت رفته و درخواست ویزای کار می‌نماید که معمولاً صدور آن بین ۲ تا ۱۲ ماه به طول می‌انجامد.

“با توجه اینکه کشور سوئد از نظر اقتصادی در سطح مطلوبی است و شرکت‌ها و برندهای مهم و مشهوری در سطح جهانی مانند ولو، اسکانیا، الکترولوکس، آیکیا، اریکسون، اوریف لیم و اچ اند ام در این کشور حضور دارند، می‌تواند زمینه‌های کاری مناسب بسیاری داشته باشد.

اقامت خانواده با دریافت ویزای کار

اگر فرد موفق به دریافت ویزای کار سوئد شود، اعضای خانواده وی نیز اجازه اقامت در سوئد را خواهند داشت. به این ترتیب که اگر متقاضی قصد داشته باشد که خانواده‌اش را در کشور جدید با خود همراه سازد باید برای دریافت ویزای آنها نیز درخواست نماید و به این منظور متحمل هزینه‌هایی نیز برای هر یک از افراد خانواده می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری سوئد

اسکن اسناد و مدارکی که در ادامه به ذکر آنها می‌پردازیم باید به همراه فرم درخواست متقاضی ارسال گردند:

– کپی تمام صفحات گذرنامه دارای حداقل ۶ ماه اعتبار

– عکس

– پاسپورت با نام کشور صادرکننده و مدت اعتبار آن

– بارکد روی صفحه شناسایی

– نام نماینده متقاضی در صورت وجودکار در سوئد | مهاجرت و اقامت از طریق ویزای کاری سوئد

 

وضعیت درآمد شغلی در سوئد

در سوئد قوانین محکمی در راستای دفاع از حقوق نیروی کار وجود دارد؛ چه داخلی و چه خارجی. امنیت شغلی، حقوق بازنشستگی، تعطیلات و مرخصی ازجمله تسهیلاتی است که کار در کشور مرفه سوئد برای افراد به ارمغان خواهد آورد. به‌طورکلی میانگین حقوق افرادی که در صنعت تولید شاغل هستند، حدود ۳۴ هزار کرون در ماه برآورد می‌شود. ازجمله پردرآمدترین مشاغل در سوئد می‌توان به فناوری اطلاعات یا IT اشاره کرد که در ماه چیزی حدود ۳ الی ۴ هزار یورو درآمد دارد.

توزیع درآمد بین مشاغل مختلف در سوئد بیشتر است، به این معنی که تفاوت زیادی بین حقوق افراد در رشته‌های مختلف وجود ندارد. متوسط درآمد در این کشور بسیار بالا نیست ولی به‌گونه‌ای است که هزینه‌های زندگی فرد را پوشش دهد.

شهر محل کار، حوزه شغلی و سابقه کار ازجمله فاکتورهای مهم در بالا بردن درآمد شغلی در سوئد است؛ برای مثال مشاغل موردنیاز سوئد، به همان نسبت که تقاضای بالایی دارد، به همان نسبت درآمد بالایی نیز دارا می‌باشند. در ادامه به بررسی میانگین درآمدها در شهرهای مختلف سوئد خواهیم پرداخت:

نام شهر میانگین درآمد شغلی
استکهلم ۷۱ هزار دلار
گوتبورگ ۶۲ هزار دلار
مالمو ۶۰ هزار دلار
لند ۷۰ هزار دلار
وسترس ۵۶ هزار دلار
اوپسالا ۶۰ هزار دلار
لینشوپینگ ۵۳ هزار دلار
هلسینگ ۶۶ هزار دلار

اخذ اقامت دائم سوئد از طریق ویزای کار

ویزای کار در ابتدا ۱ تا ۲ سال اعتبار دارد و امکان تمدید آن نیز وجود دارد. بعد از گذشت ۴ سال و در صورتی که فرد همچنان در مشاغل مورد قبول دولت سوئد اشتغال داشته باشد می‌تواند برای دریافت اقامت دائم درخواست دهد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.