کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام در انگلیس خبرساز شد

یکی از والدین به اسکای نیوز گفت که کاریکاتور یادشده برگرفته از نشریه فرانسوی شارلی ابدو است که انتشار آن چند سال پیش با اعتراض گسترده مسلمانان سراسر جهان روبرو شد. گفته می‌شود که این تصویر ۲۲ مارس سر کلاس تعلیمات دینی نمایش داده شد. حرکت اعتراضی مسلمانان باعث شد تا امروز مدرسه «بتلی» دیرتر

کد خبر : 35393
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام در انگلیس خبرساز شد



یکی از والدین به اسکای نیوز گفت که کاریکاتور یادشده برگرفته از نشریه فرانسوی شارلی ابدو است که انتشار آن چند سال پیش با اعتراض گسترده مسلمانان سراسر جهان روبرو شد. گفته می‌شود که این تصویر ۲۲ مارس سر کلاس تعلیمات دینی نمایش داده شد.

حرکت اعتراضی مسلمانان باعث شد تا امروز مدرسه «بتلی» دیرتر از روزهای قبل بازگشایی شود و با صدور بیانیه‌ای «بدون قید و شرط» از معترضان عذرخواهی کند. در این بیانیه آمده است که آموزگار خاطی از کار برکنار و اقدام او مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در بیانیه یادشده استفاده از کاریکاتور موهن پیامبر اقدامی نامناسب توصیف و تصریح شده که این منبع از مواد درسی مدرسه حذف خواهد شد.

انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام ( ص ) توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو در سال ۱۳۹۳، اعتراض‌های گسترده‌ای را در سراسر جهان در پی داشت. در انگلیس شمار زیادی از مسلمانان با تجمع در مقابل پارلمان و دفتر نخست وزیری انگلیس، به اقدام این نشریه فرانسوی اعتراض کردند. آن‌ها همچنین طوماری که در آن اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) محکوم شده بود و دارای امضای یکصد هزار نفر از مسلمانان بود را تحویل دفتر دیوید کامرون، نخست وزیر وقت انگلیس دادند.

اما کامرون ضمن حمایت از نشریه شارلی ابدو ادعا کرد که اگرچه این کاریکاتورها می توانند برای بسیاری از مسلمانان ‘توهین آمیز’ باشد، باید از حق انتشار آزادانه نشریات در آنچه او یک ‘کشور آزاد’ نامید دفاع کرد.

ادعایی که در کنار گسترش اسلام هراسی سازمان‌یافته و تشدید نفرت از مسلمانان به ویژه پس از برگزیت چندان خریدار ندارد.  

«مسعود شجره» دبیر سازمان حقوق بشر اسلامی انگلیس معتقد است که اسلام‌هراسی در انگلیس دیگر از مرحله «هراس» و ترس از اسلام گذشته و به مرحله نفرت از مسلمانان رسیده است.

وی می‌گوید که بی‌تفاوتی سیاستمداران به حملات علیه مسلمانان و قوانین ضد تروریستی، به بیگانه سازی مسلمانان و افزایش تعداد حملات نسبت به آنان کمک کرده است.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.