کارگران یونانی در اعتراض به افزایش هزینه انرژی در تظاهرات اول ماه مه اعتراض کردند

[ad_1] آتن (رویترز) – همزمان با پیوستن هزاران کارگر به تظاهرات اول ماه مه در پایتخت یونان در اعتراض به افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی، قطارهای مترو متوقف شدند و کشتی‌ها در بنادر پهلو گرفتند. قبوض گاز و برق افزایش یافته است و افزایش قیمت ها به دلیل تحریم ها علیه روسیه پس از

کد خبر : 201145
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۲۲
کارگران یونانی در اعتراض به افزایش هزینه انرژی در تظاهرات اول ماه مه اعتراض کردند

[ad_1]

آتن (رویترز) – همزمان با پیوستن هزاران کارگر به تظاهرات اول ماه مه در پایتخت یونان در اعتراض به افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی، قطارهای مترو متوقف شدند و کشتی‌ها در بنادر پهلو گرفتند.

قبوض گاز و برق افزایش یافته است و افزایش قیمت ها به دلیل تحریم ها علیه روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه تشدید شده است و تورم در یونان را به بالاترین حد چند ساله رسانده است.

پلیس تخمین می زند که حدود 10000 نفر در مرکز آتن راهپیمایی کردند و در مقابل پارلمان یونان تجمع کردند تا هزینه های زندگی که به گفته آنها غیرقابل تحمل شده است، شود.

این بسیار سخت است و هر روز برای کارگران سخت تر می شود. ما با آن مبارزه خواهیم کرد، زیرا طبقه کارگر دیگر نمی تواند زنده بماند.»

یونان در سال 2018 از یک دهه بحران مالی خارج شد، تنها برای این که این بیماری همه گیر دو سال بعد سفرهای جهانی را متوقف کرد و به صنعت گردشگری که اقتصاد آن بر آن تکیه دارد آسیب وارد کرد.

دولت محافظه‌کار از سپتامبر گذشته برای کمک به خانواده‌ها و کسب‌وکارها با هزینه کل 4 میلیارد یورو (4.22 میلیارد دلار) به قبوض برق و گاز یارانه پرداخت کرده است.

همچنین حداقل دستمزد را از اول ماه می به 713 یورو در ماه افزایش داده است که دومین افزایش امسال است. اما سطوح دستمزد هنوز پایین است، به ویژه در زمینه قبض های برق بالاتر.

“همه چیز بالا رفته است. برق بالا رفته، گاز بالا رفته، مایحتاج بالا رفته است. آشفته است. ما نمی توانیم آنقدر سریع حقوق بگیریم که چیز دیگری را بپردازیم. پانتلیس یوردانو، نقاش بدنه خودرو، گفت: ما با هر وسیله ای سعی می کنیم آنچه را که برای پرداخت این چیزها (غیر) ضروری است حذف کنیم.

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، از اتحادیه اروپا خواست تا اقدام مشترکی برای مقابله با این وضعیت، از جمله سقف قیمت گاز، انجام دهد.

یانیس اویکونومو، سخنگوی دولت روز یکشنبه به تلویزیون یونان گفت: مهم نیست اروپا چه تصمیمی بگیرد، دولت یونان اقدامات فراگیر بیشتری را در این ماه برای کاهش تاثیر بر مصرف کنندگان اعلام خواهد کرد.

(1 دلار = 0.9488 یورو)

(گزارش توسط واسیلیس تریاندافیلو؛ نوشته آنجلیکی کوتانتو؛ ویرایش توسط باربارا لوئیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.