کاروانسرای‌ جهانی تاج‌آباد میزبان نوروزگاه شد

[ad_1] ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهار از برگزاری و اجرای نوروزگاه در کاروانسرای تاج آباد روستای رسول‌آباد شهرستان بهار خبر داد. محمد حرمتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ در سومین روز از نوروز مراسم شاد و مفرح نوروزگاه در کاروانسرای تاریخی تاج آباد این

کد خبر : 478526
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
کاروانسرای‌ جهانی تاج‌آباد میزبان نوروزگاه شد

[ad_1]

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهار از برگزاری و اجرای نوروزگاه در کاروانسرای تاج آباد روستای رسول‌آباد شهرستان بهار خبر داد.

محمد حرمتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ در سومین روز از نوروز مراسم شاد و مفرح نوروزگاه در کاروانسرای تاریخی تاج آباد این شهرستان با حضور میهمانان و گردشگران نوروزی و اهالی روستا برگزار شد.

وی با اشاره به کاروانسرای تاج آباد گفت: اثر تاریخی کاروانسرای تاج‌آباد شهرستان بهار معروف به کاروانسرای «شاه‌عباسی» واقع در روستای رسول‌آباد در ۲۵ کیلومتری همدان روزگاری لوکس‌ترین اقامتگاه‌ها در زمان خودش بوده است و با توجه به قرار گرفتن روستای تاج‌آباد(رسول‌آباد) در مسیر تردد زائران عتبات عالیات این روستا هم‌اکنون نیز به عنوان شاهراه اصلی گردشگری غرب کشور محسوب می‌شود.

حرمتی با بیان اینکه کاروانسرای شاه‌عباسی تاج‌آباد یکی از کمیاب‌ترین کاروانسراهای مدور کشور متعلق به دوران صفویه بوده است، تصریح کرد: کاروانسرای تاج آباد از کاروان‌سراهای منحصربفرد ایران به شمار می‌رود که در سال ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۸۷۲ به‌عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۵۴ کاروانسرای ایران به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد که  کاروانسرای تاج آباد نیز یکی از جمله این کاروانسراها بود.

حرمتی با اشاره به اینکه برای ایام تعطیلات نوروز اجرای  هشت برنامه شاخص برای این شهرستان پیش بینی شده بود که برخی از این برنامه ها اجرا شده و برخی دیگر نیز تا در حال اجراست، خاطرنشان کرد: استقبال از میهمانان نوروزی، طنز خیابانی، موسیقی سنتی و مسابقه هفت سین از جمله برخی از برنامه های اجرا شده این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز بوده است.

به گزارش ایسنا، شهرستان بهار دارای جاذبه های طبیعی و بافتهای قدیمی زیبا و چشم نوازی است که از مهمترین آنها می‌توان به روستاهای حیدره و وهنان اشاره کرد، این روستاها دارای بافت یکپارچه سنگی، پله ای و پایکوهی بوده همچنین دارای طبیعت حفاظت شده، ارتفاعات زیبای الوند، چشمه سارهای متعدد، رودخانه، باغات گردو و انگور، ساختار دره ای و جنگلهای طبیعی در منطقه هستند و ایام عید بهترین فرصت برای  گردشگران برای بازدید از این روستاهای گردشگری و گذراندن یک روز خوب در خانه های بوم گردی این روستاهاست.

مسجد جامع مهاجران، امامزاده ابراهیم و عقیل، پل تاریخی خانم کرپی، امامزاده عسگر، لالجین شهر جهانی سفال، آرامگاه شهید محمد بهاری،قلعه تاریخی روستای میهمله و خانه قدیمی در روستای پرلوک را از دیگر جاذبه و اماکن دیدنی شهرستان بهار می توان برشمرد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.