کارشناس عراقی: انتخابات ایران رفراندم تایید نظام جمهوری اسلامی بود

«هاشم الکندی» روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود که مشارکت مردمی در سیزدهمین دوره انتخابات جمهوری اسلامی ایران برخلاف همه انتظارات بسیار بالا بوده و نوعی تایید مجدد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و تجدید عهد با رهبری معظم انقلاب به شمار می‌رود. وی تصریح کرد، با وجود همه تبلیغات و حملات رسانه‌ای دشمنان که کوشیدند مردم

کد خبر : 69804
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
کارشناس عراقی: انتخابات ایران رفراندم تایید نظام جمهوری اسلامی بود



«هاشم الکندی» روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود که مشارکت مردمی در سیزدهمین دوره انتخابات جمهوری اسلامی ایران برخلاف همه انتظارات بسیار بالا بوده و نوعی تایید مجدد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و تجدید عهد با رهبری معظم انقلاب به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد، با وجود همه تبلیغات و حملات رسانه‌ای دشمنان که کوشیدند مردم را از رفتن به پای صندوق‌های رای دلسرد کنند، اما میزان مشارکت در انتخابات ایران، در این دوره برخلاف همه انتظارات بسیار بالا بوده است.

وی توضیح داد که در هیچ کجای دنیا امکان ندارد، انتخابات در هر دوره با مشارکت بالای مردمی همراه باشد اما در جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته همه انتخابات ها با مشارکت گسترده و پرشور مردمی همراه بوده است.

الکندی اضافه کرد: همان طور که انتظار می‌رفت ملت ایران با پیروی از خط مشی امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی توانست یک حماسه انتخاباتی دیگر را رقم بزند.

وی با اشاره به برگزاری همزمان سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با برخی از انتخابات های دیگر از جمله شوراها افزود که آنچه مهم است اینکه ملت ایران می‌خواست در این دوره، پیام وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کند.

وی گفت: مردم در این دوره بیش از اینکه انتخاب فرد برای آنها مهم باشد می خواستند پشتیبانی خود را از نظام نشان دهند تا روند دمکراسی در جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد.

الکندی اظهار کرد: هدف این نسل جدید که در انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته، تقویت روند رو به جلو نظام جمهوری اسلامی در ایران است.

این کارشناس عراقی یکی از اتفاقات مهم این دوره از انتخابات را حضور چشمگیر زنان عنوان کرد و افزود که زنان در این دوره از انتخابات، به نحو برجسته ای حضور داشته و فعال بود.

وی همچنین از نکات مهم در برگزاری این دوره از انتخابات، امنیت کامل انتخابات و بدون وقوع هیچ گونه درگیری یا خلل در مراکز اخذ رای بیان کرد.

به گفته وی، در این  انتخابات بر خلاف بسیاری از انتخابات‌های دنیا هیچ گونه اعتراض یا تردیدی نسبت به نتایج انتخابات وجود نداشت، اینگونه رخداد، در جهان امر نادری است.

الکندی تاکید کرد که این انتخابات به نوعی قدردانی از شهدا و در پیشاپیش آنها سپهبد شهید قاسم سلیمانی صورت گرفت و بسیاری به نشانه وفاداری به این سردار شهید در انتخابات شرکت کردند.

وی نمود اخلاق اسلامی که نامزدها پس از اعلام فرد پیروز انتخابات از خود نشان دادند از نکات مهم انتخابات ایران دانست و افزود که همه نامزدها در همان ساعات اولیه به آیت الله سید ابراهیم رئیسی تبریک گفتند و «حسن روحانی» رییس جمهوری با آقای رئیسی رییس جمهوری منتخب دیدار کرد و به او تبریک گفت.

به گفته این صاحب نظر عراقی، این دوره از انتخابات ایران، تجلی اخلاق و سیره پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خط مشی امام خمینی (ره) بود، امری که برای ما مسلمانان و علاقه مندان به جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار و مباهات است.

الکندی با بیان اینکه انتخابات ایران درس دمکراسی به همه دنیا بود افزود که باید بیاد بیاوریم انتخابات اخیر آمریکا و اینکه چگونه «دونالد ترامپ» بر نتایج انتخابات کودتا و کنگره را اشغال کرد و نزدیک بود جنگ داخلی در آمریکا رخ دهد.

این کارشناس سیاسی عراق افزود که آمریکایی ها اعتقادی به دمکراسی ندارند بلکه انتخابات را برای سوء استفاده از قدرت و سرکوب و سلطه بر دیگر ملت ها و چپاول دیگر کشورها می خواهند.

وی تاکید کرد که در جمهوری اسلامی ایران وقتی مسئولی به پست رسمی می رسد به شیوه پیامبر (ص) و امام علی (ع) و امام خمینی  (ره) در خدمت مردم خواهد بود.

الکندی رای مردم به آیت الله سید ابراهیم رئیسی را در موفقیت دولت او بسیار مهم دانست و افزود که رئیسی مرد با تجربه ای در مبارزه با فساد و پیشگیری از فساد است.

به گفته وی، آیت الله رئیسی در پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دارای درایت کامل است و تجربه بزرگی در کار سیاسی و اجرایی دارد، خصوصا آن زمان که رییس نهاد بزرگی مانند تولیت آستان قدس رضوی و بعد از آن رییس قوه قضائیه بود.

وی افزود که آیت الله رئیسی در مواضعش مردی پایدار و شجاع و قاطع است و این ویژگی ها در روند به نتیجه رساندن پرونده هسته ای ایران و همچنین پرونده های اقتصادی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که انتخاب رئیسی پایانی برای تحریم ها و شکوفایی ایران باشد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.