کارشناسان حقوقی بین المللی انحصاری به اوکراین در تحقیقات خشونت جنسی کمک می کنند

[ad_1] بازدید تیمی از Global Rights Compliance، یک رویه حقوقی بین المللی که مقر آن در لاهه است، قبلا گزارش نشده بود. تلاش‌های آن‌ها بخشی از تلاش‌های بین‌المللی گسترده‌تر برای حمایت از مقامات تحت فشار اوکراین است، زیرا آنها به دنبال پاسخگویی روس‌ها به خاطر جنایاتی است که گفته می‌شود در جریان درگیری مرتکب شده‌اند،

کد خبر : 292549
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
کارشناسان حقوقی بین المللی انحصاری به اوکراین در تحقیقات خشونت جنسی کمک می کنند

[ad_1]

بازدید تیمی از Global Rights Compliance، یک رویه حقوقی بین المللی که مقر آن در لاهه است، قبلا گزارش نشده بود.

تلاش‌های آن‌ها بخشی از تلاش‌های بین‌المللی گسترده‌تر برای حمایت از مقامات تحت فشار اوکراین است، زیرا آنها به دنبال پاسخگویی روس‌ها به خاطر جنایاتی است که گفته می‌شود در جریان درگیری مرتکب شده‌اند، اکنون نزدیک به 10 ماه از آن می‌گذرد.

بر اساس گزارش‌هایی که رویترز جمع‌آوری کرده و نهاد تحقیق سازمان ملل، اتهامات بلافاصله پس از تهاجم روسیه در 24 فوریه مبنی بر تجاوز و سایر سوء استفاده‌ها در سراسر کشور مطرح شد.

مسکو که می گوید در حال انجام یک “عملیات نظامی ویژه” در اوکراین است، ارتکاب جنایات جنگی یا هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده است و کرملین اتهامات خشونت جنسی توسط ارتش روسیه در اوکراین را رد کرده است.

وزارت دفاع روسیه بلافاصله به سوالات این مقاله پاسخ نداد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در 9 دسامبر گفت که گزارش حقوق بشر سازمان ملل در مورد حملات روسیه به غیرنظامیان بر اساس “شایعات و شایعات” است و مسکو نیروهای اوکراینی را به انتقام جویی وحشیانه علیه غیرنظامیانی که با نیروهای روسی همکاری می کردند، متهم کرده است.

مقیاس وظایف دادستانی اوکراین بسیار دلهره آور است، زیرا تعداد جنایات بین المللی ادعا شده به ده ها هزار نفر می رسد و جنگ در شرق و جنوب این کشور کار پیچیده را دشوارتر و خطرناک تر می کند.

جولیان الدرفیلد، یکی از مشاوران حقوقی که در این پروژه شرکت داشت، گفت: «ما برای یک مأموریت سه روزه به اینجا آمده ایم تا از دفتر دادستانی کل (OPG) و به ویژه تیم تحقیق در مورد خشونت جنسی مربوط به درگیری حمایت کنیم. بازدید از Kherson که از پنجشنبه تا شنبه انجام شد.

او روز شنبه به رویترز در Kherson گفت: «(این در مورد) پرسیدن سؤالات درست، دنبال کردن مسیرهای تحقیقاتی منحصر به فرد یا متفاوت است که در غیر این صورت ممکن بود توسط بازرسان محلی دنبال نمی شد.

خرسون برای ماه‌ها توسط نیروهای روسیه اشغال شده بود تا اینکه نیروهای اوکراینی آن را در اوایل نوامبر بازپس گرفتند که یکی از بزرگترین شکست‌های نظامی مسکو در جنگ تاکنون بود.

برخی از ساکنان که در طول اشغال باقی مانده‌اند، بازداشت و شکنجه را توصیف کرده‌اند و ادعاهای مطرح شده توسط اوکراینی‌ها در سراسر قلمرو را که در ماه‌های اخیر توسط نیروهای محلی پس گرفته شده است، تکرار می‌کنند.

بیش از 50000 مورد ادعایی جنایات بین المللی توسط دادستان کل اوکراین از زمان تهاجم تمام عیار روسیه گزارش شده است.

آنها شامل صدها پرونده احتمالی جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایات تجاوزکارانه می‌شوند که اگر به اندازه کافی جدی تلقی شوند، می‌توان برخی از آنها را به دادگاه‌های خارج از کشور مانند دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) تشدید کرد.

در ماه ژوئن، اوکراین در اولین محاکمه یک سرباز روسی متهم به تجاوز به یک زن اوکراینی در جریان تهاجم روسیه، جلسه مقدماتی را برگزار کرد. مظنون در بازداشت اوکراین نبود و به صورت غیابی محاکمه شد.

جمع آوری سرنخ ها

الدرفیلد و اولها کوتلیارسکا، مشاور حقوقی که برای پایبندی به حقوق جهانی نیز کار می کند، با هم تیم قضایی سیار را تشکیل می دهند که از ماموریت حقیقت یاب دادستان اوکراین در خرسون حمایت می کند.

آنها به دادستان‌های اوکراینی پیوستند که از بیمارستان‌ها، یک مرکز توزیع کمک‌های محلی و سایر سایت‌ها بازدید کردند تا خطوط تحقیقاتی را دنبال کنند و با قربانیان سوء استفاده‌های ادعایی، از جمله خشونت جنسی مصاحبه کنند.

واحد ویژه جنایات جنگی اوکراین برای خشونت جنسی مرتبط با درگیری نیز در حال جمع‌آوری مدارک ویدئویی و عکسی است که می‌تواند به شناسایی عاملان آن برای پیگرد قانونی آینده کمک کند.

بازرسان محلی گفتند که آیا افسران فرمانده روسی مقصر هستند یا زیردستانی که دستورات آنها را اجرا می کنند، یکی از بسیاری از مسائل حساسی است که باید در آینده حل شود.

آنا سوسونسکا، معاون یگان هشت نفره جنایات جنگی اوکراین برای خشونت جنسی، به رویترز گفت که بر تحقیقات نظارت خواهد کرد و نقش احتمالی رهبران سیاسی و نظامی روسیه در هر جنایتی را بررسی خواهد کرد.

او گفت: «در هر جایی که سربازان روسی مستقر بودند، مرتکب جنایات جنگی، خشونت جنسی، شکنجه و قتل شدند.

با توجه به نتایج این سفر، ما حقایق خشونت جنسی ناشی از درگیری را کشف کردیم و اطلاعات در فهرست یکپارچه تحقیقات پیش از محاکمه ثبت شد.

تجاوز جنسی بر اساس کنوانسیون های ژنو که استانداردهای حقوقی بین المللی را برای انجام درگیری های مسلحانه تعیین می کند، می تواند جنایت جنگی باشد. به گفته متخصصان حقوقی، خشونت جنسی گسترده یا سیستماتیک می تواند به جنایت علیه بشریت تبدیل شود که عموماً به عنوان جدی تر دیده می شود.

سرهی دوروشین، معاون اداره تحقیقات پلیس ملی در کریمه و سواستوپل، به رویترز گفت که این واحد تاکنون حدود 70 نفر را مورد بازجویی قرار داده است. بسیاری از آنها گفتند که در زمان اشغال روسیه در 10 بازداشتگاه در منطقه خرسون نگهداری می شدند.

وی افزود که بیش از نیمی از آنها گفته اند که در معرض انواع خشونت جنسی قرار گرفته اند. او افزود که احتمالا شاهدان بیشتری نیز وجود خواهند داشت.

او گفت: «ما کسی را پیدا می‌کنیم، اقدامات تحقیقاتی انجام می‌دهیم، سؤال می‌کنیم، اطلاعات پیدا می‌کنیم و سپس به دنبال افراد دیگر می‌گردیم… با وجود این وضعیت، با وجود گلوله باران، آنها را انجام می‌دهیم».

دوروشین افزود که خرسون با پایتخت کیف، جایی که بازرسان تا کنون بیشترین فعالیت را داشتند، متفاوت است، زیرا برای مدت طولانی توسط نیروهای روسی اشغال شده بود.

او گفت: «محل بازداشت موقت به خوبی تأسیس شده بود، به اصطلاح «اتاق های شکنجه»، که می توانستند روزانه 30 تا 40 نفر را در آنجا بیاورند.

«یعنی اینجا کار عظیمی انجام شد. البته هیچ قانون، کنوانسیون و اساسنامه ای را رعایت نکردند.»

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.