کارشناسان افزایش نهایی سال 2023 را پیش بینی می کنند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] پس از آخرین افزایش نرخ وجوه فدرال، طبق انتظارات، فدرال رزرو ایالات متحده قرار است نرخ وام دهی را 25 واحد پایه (bps) افزایش دهد و به 5.25 درصد در سه روز برساند. یک نظرسنجی اخیر از 105 اقتصاددان نشان داد که 94 نفر از آنها پیش‌بینی می‌کنند که در جلسه کمیته بازار آزاد

کد خبر : 353182
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کارشناسان افزایش نهایی سال 2023 را پیش بینی می کنند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

پس از آخرین افزایش نرخ وجوه فدرال، طبق انتظارات، فدرال رزرو ایالات متحده قرار است نرخ وام دهی را 25 واحد پایه (bps) افزایش دهد و به 5.25 درصد در سه روز برساند. یک نظرسنجی اخیر از 105 اقتصاددان نشان داد که 94 نفر از آنها پیش‌بینی می‌کنند که در جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در 2-3 می، نرخ بهره 25 واحدی افزایش یابد. در حالی که اقتصاددانان افزایش نرخ بهره را در ماه مه پیش بینی می کنند، آنها پیش بینی می کنند که این افزایش نرخ بهره نهایی در سال 2023 باشد. اکثر اقتصاددانان نظرسنجی معتقدند که فدرال رزرو تا پایان سال نرخ بهره را در 5.25 درصد حفظ خواهد کرد.

گزارش می گوید فاز بعدی چرخه انقباض، نرخ معیار را در سطوح فعلی حفظ می کند

چندین گزارش و نظرسنجی نشان می دهد که ناظران بازار بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا در نشست FOMC این هفته نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش خواهد داد. جلسه FOMC قرار است در تاریخ 2 تا 3 می برگزار شود و طبق ابزار CME Group Fedwatch، 83.9٪ گمان می کنند که افزایش نرخ بهره 25bps به نتیجه برسد. از سوی دیگر، ابزار Fedwatch نشان می دهد که 16.1 درصد هیچ افزایش نرخی را برای نشست آتی ماه مه پیش بینی نمی کند.

ابزار Fedwatch گروه CME در یکشنبه، 30 آوریل 2023.

جدیدترین پیش‌بینی‌ها پیش از نشست بعدی FOMC مشابه پیش‌بینی‌هایی است که اقتصاددانان در آغاز آوریل 2023 ارائه کردند. علاوه بر این، بلومبرگ در 29 آوریل گزارش داد که اقتصاددانانی که نشریه با آنها صحبت کرده است معتقدند که افزایش 25 واحدی در ثانیه در کارت‌ها وجود دارد.

در گزارش اقتصاد بلومبرگ آمده است:

نشانه‌ها حاکی از آن است که FOMC در تصمیم 3 می، نرخ‌ها را با 25 واحد افزایش به 5.25 درصد رساند – علیرغم آشفتگی مداوم در سیستم بانکی – و نشان می‌دهد که این آخرین افزایش برای مدتی خواهد بود. مرحله بعدی چرخه انقباض، نگه داشتن نرخ ها در آن سطح بالا و در عین حال مشاهده روند کاهشی تورم است.

نظرسنجی نشان می دهد که 90 درصد از اقتصاددانان به افزایش 25 واحدی در ثانیه در ماه مه مشکوک هستند، تحلیلگر BOFA می گوید که افزایش های اضافی فراتر از ماه مه نامشخص است.

بر اساس نظرسنجی رویترز، اکثریت قریب به اتفاق (90 درصد) از 105 اقتصاددان شرکت‌کننده به افزایش 25 واحدی در ثانیه مشکوک هستند. علاوه بر این، 59 نفر از این اقتصاددانان معتقدند که نرخ وجوه فدرال برای بقیه سال پس از افزایش پیش‌بینی‌شده ماه مه بدون تغییر باقی می‌ماند، در حالی که 26 شرکت‌کننده کاهش نرخ را پیش‌بینی می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از اقتصاددانانی که توسط رویترز مورد بررسی قرار گرفتند، پیش بینی نمی کنند که نرخ تورم در ایالات متحده تا سال 2025 به هدف 2 درصدی فدرال رزرو برسد. اقتصاددانان همچنین خاطرنشان کردند که هنوز خطر افزایش مجدد نرخ تورم در سال جاری وجود دارد.

مایکل گپن، اقتصاددان ارشد ایالات متحده در Bank of America (BOFA) Securities، اظهار داشت که قبل از تحقق هدف 2 درصدی، کارهای زیادی باقی مانده است که باید انجام شود. گپن همچنین اضافه کرد که مشخص نیست که آیا فدرال رزرو پس از ماه می نرخ پایه را افزایش دهد یا خیر.

گپن گفت: «در بخش داده‌ها، علی‌رغم کاهش نرخ تورم در ماه مارس، هنوز کارهای بیشتری برای بازگشت به هدف 2 درصدی وجود دارد. مدیر اجرایی BOFA افزود: “ما اولین کاهش نرخ بهره را در مارس 2024 حفظ می کنیم. اگر فشارها در سیستم مالی در کوتاه مدت کاهش یابد، نمی توانیم رد کنیم که داده های کلان قوی تر فدرال رزرو را به افزایش بیشتر پس از ماه مه سوق دهد.”

برچسب ها در این داستان

اوراق بهادار بانک آمریکا، نرخ بهره معیار، گروه CME، اقتصاد، اقتصاددانان، فدرال رزرو، بازارهای مالی، نشست FOMC، تورم، نرخ بهره، مایکل گپن، سیاست پولی، افزایش نرخ

به نظر شما تاثیر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا چه تاثیری بر اقتصاد خواهد داشت؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 7000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، CryptoFX / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.