کارزار انتخاباتی اسرائیل آغاز می شود، نظرسنجی ها بن بست بیشتری را پیش بینی می کنند

توسط مایان لوبل اورشلیم (رویترز) – احزاب سیاسی اسرائیل فهرست نهایی نامزدهای خود را روز پنج‌شنبه برای پنجمین انتخابات بی‌سابقه در چهار سال اخیر ارائه کردند، که بعید به نظر می‌رسد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل و رقبای سرسخت او را از بن‌بست خارج کند. در رای گیری اول نوامبر، نتانیاهو کهنه کار، بلوکی

کد خبر : 255793
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
کارزار انتخاباتی اسرائیل آغاز می شود، نظرسنجی ها بن بست بیشتری را پیش بینی می کنند


توسط مایان لوبل

اورشلیم (رویترز) – احزاب سیاسی اسرائیل فهرست نهایی نامزدهای خود را روز پنج‌شنبه برای پنجمین انتخابات بی‌سابقه در چهار سال اخیر ارائه کردند، که بعید به نظر می‌رسد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل و رقبای سرسخت او را از بن‌بست خارج کند.

در رای گیری اول نوامبر، نتانیاهو کهنه کار، بلوکی از احزاب راستگرا و فوق مذهبی را در برابر نخست وزیر میانه رو یایر لاپید رهبری می کند که اردوگاهی بسیار پراکنده تر را رهبری می کند، از چپ به راست.

نظرسنجی‌ها تاکنون نشان داده است که هیچ کدام از این دو حزب اکثریت مطلق را در کنست 120 کرسی اسرائیل به دست نیاورده‌اند، نتیجه‌ای که به گفته تحلیل‌گران می‌تواند اسرائیل را با ماه‌های بیشتر عدم اطمینان سیاسی با افزایش مشکلات اقتصادی و امنیتی مواجه کند.

از سال 2019، اسرائیل شاهد چهار انتخابات بی‌نتیجه بوده است که دو دولت ائتلافی کوتاه مدت و تنها یک بودجه دولتی را به ارمغان آورده است، در حالی که نتانیاهو به اتهام فسادی که انکار می‌کند محاکمه می‌شود.

اسرائیل از سال 2019 در وضعیت بحران سیاسی قرار داشته است. یوهانان پلسنر، رئیس مؤسسه دموکراسی اسرائیل گفت که کشور بهایی می پردازد.

او به اصلاحات اقتصادی، آموزشی و حمل و نقلی که برای مدت طولانی مورد نیاز بود اشاره کرد که به کاهش هزینه های زندگی و گسترش نیروی کار اسرائیل کمک می کند.

نتانیاهو که از سال 2009 تا 2021 به طور متوالی در قدرت بود، روز چهارشنبه متعهد شد یک دولت “قوی، باثبات و ملی” تشکیل دهد که به قول او “تروریسم را سرکوب خواهد کرد، غرور ملی را احیا خواهد کرد و هزینه های زندگی را کاهش خواهد داد.”

اما در حالی که حزب لیکود او احتمالاً بزرگترین در پارلمان خواهد بود، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که اردوی او متشکل از سه جناح دیگر، بین یک تا چهار کرسی کمتر از اکثریت غالب است.

در همان زمان، اردوگاه لاپید برای نمایش ضعیف‌تری آماده شده است و احزاب مختلف آن عضویت در هر دولت ائتلافی نتانیاهو را رد کرده‌اند.

متأسفانه، نزول به ششمین کمپین انتخاباتی پس از پنجمین دور از تصور نیست. پلزنر گفت: این یک داستان علمی تخیلی نیست.

(نوشته مایان لوبل؛ ویرایش توسط هیو لاوسون)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.