کاربران هوشمند نیوز: به مستاجر رحم کنید و هیچ کاری نکنید

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، اکثر کاربران هوشمند نیوز که در نظرسنجی “شما نظر بدهید/ مصوبات دولتی چقدر می تواند بازار اجاره را کنترل کند؟ ” شرکت کردند بر این باور هستند که بازار را نمی‌توان به طور دستوری اداره کرد و بازار مسکن نیز به مطیع دستورات نخواهد بود و از طرف دیگر

کد خبر : 230019
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۳۱
کاربران هوشمند نیوز: به مستاجر رحم کنید و هیچ کاری نکنید

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، اکثر کاربران هوشمند نیوز که در نظرسنجی “شما نظر بدهید/ مصوبات دولتی چقدر می تواند بازار اجاره را کنترل کند؟ ” شرکت کردند بر این باور هستند که بازار را نمی‌توان به طور دستوری اداره کرد و بازار مسکن نیز به مطیع دستورات نخواهد بود و از طرف دیگر این قبلی دستورات را ناحقی نسبت به صاحبخانه‌ها تلقی کردند.

تعداد از کاربران هوشمند نیوز که اداره دستوری بازار را نادرست تلقی کردند، مثال‌هایی برای ناکارآمدی این دستورات زده‌اند؛ کاربری با نام امین در این خصوص گفت:” دستوری قرار بود 4 قلم گرون بشه الان کلا 4 قلم گرون نشد و دستوری هیچی درست نمیشه اقتصاد و درست کنید.”

کاربر دیگری نیز در این خصوص گفت:”‌ اگر قرار بود وضعیت اقتصاد را درست کنند احتیاجی به این نوع مصوبات نبود هدف اصلی در چنین تصمیماتی ایجاد درآمد بیشتر برای دولت و سرگرمی بیشتر برای مردم است از مالیات و جریمه و افزایش هزینه دادرسی تا مراجعه به شورای حل اختلاف دولت به صورت مستقیم و غیر مستقیم درآمد خواهد داشت.”

در این بین عده‌ای از کاربران هوشمند نیوز که صاحبخانه هستند از این جهت نسبت به این مصوبه گله‌مند هستند که راه درآمدزایی آنها سد خواهد شد؛ کاربری در این خصوص گفت:” آیا با گرانی برنج وگوشت وهزارچیز دیگرهم می توانند به همین شکل برخورد کنند؟ اگربلی ،چرا برخوردنمی کنند؟ اگرنه ؟باید دیدفرق کسی که با خانه خود امرارمعاش می کند با فردی که با یک دکه ووانت ومغازه امرار معاش میکند در چیست که با او برخورد نمی توانند ونمی کنند ،اما با مالکین می توانند.”

عده‌ای از کاربران هوشمند نیوز به این نکته اشاره کرده‌اند که این قبیل دستورات نه تنها شرایط را برای مستاجر بهبود نبخشیده است بلکه بدتر نیز کرده است؛ کاربری در این خصوص گفت:” شرایط را بدتر می کنه. همین الان که سه ماه مونده به آخر قرارداد من ، صابخونه میگه میخوام خونه رو بفروشم سر موقع تخلیه کن. حتی میکه از الان نصف رهن رو که پیشش دارم بهم پس میده. و میدونم نمیخواد بفروشه. وقتی تخلیه باشه می تونه به دوبرابر قیمت فعلی اجاره بده.”

برخی از کاربران نیز از کاهش عرضه مسکن به بازار در نتیجه این طرح سخن به میان آوردند؛ کاربری در این خصوص نوشت:” همین الان از ترس مالکان حاضر به اجاره دادن نیستند که این طرح دولت باعث بدتر شدن وضعیت موجود خواهد شد . از طرفی تمدید خودکار اجاره با ماده 10 قانون مدنی اصل مالکیت خصوصی قاعده فقهی تسلیط و رضایت شرعی مالک منافات داره . قدیمی ها و متشرعین می گفتند اگه مالک راضی نباشه نماز هم تو خونه اش قبول نیست . دولت باید با این همه امکانات نفتی معدنی و .. که کشور ما داره خونه بسازه.”

در نتیجه آنچه گفته شد تعداد زیادی از کاربران هوشمند نیوز خواستار توقف دخالت دولت در بازارها شده‌اند؛ کاربری با نام محمود در این خصوص گفت:” به مستأجران رحم کنید و هیچ اقدامی نکنید. با دخالت دولت موجر و مستاجر راهی دادگاه ها خواهند شد. بگذارید مردم خودشان باهم کنار بیایند چوب لای چرخ اقتصاد نگذارید. اگر می خواهید کاری کنید برجام را درست کنید و تورم را پایین بیاورید.”

223227

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.