کاخ سفید گزارش اقتصادی در مورد بیت کوین را منتشر کرد: اشتباه آنها در اینجا آمده است

[ad_1] آخرین گزارش دولت بایدن، مزایای بیت کوین را در عین نادیده گرفتن اصول و فعالیت های اقتصادی که به آن ارزش می بخشد، حذف می کند. کاخ سفید “گزارش اقتصادی رئیس جمهور” را منتشر کرده است که شامل بخشی با عنوان “دارایی های دیجیتال: یادگیری مجدد اصول اقتصادی” است. در این بخش بیت کوین،

کد خبر : 336903
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۱۱
کاخ سفید گزارش اقتصادی در مورد بیت کوین را منتشر کرد: اشتباه آنها در اینجا آمده است

[ad_1]

آخرین گزارش دولت بایدن، مزایای بیت کوین را در عین نادیده گرفتن اصول و فعالیت های اقتصادی که به آن ارزش می بخشد، حذف می کند.

کاخ سفید “گزارش اقتصادی رئیس جمهور” را منتشر کرده است که شامل بخشی با عنوان “دارایی های دیجیتال: یادگیری مجدد اصول اقتصادی” است. در این بخش بیت کوین، عملکرد آن و «مزایای احتمالی مختلفی که طرفداران برای این محبوبیت دارایی‌های کریپتو ادعا می‌کنند» توضیح داده شده است.

ادعاهای حامی این گزارش در نظر دارد از دارایی‌های رمزنگاری که به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری عمل می‌کنند و پرداخت‌های دیجیتال سریع را امکان‌پذیر می‌کنند تا بهبود زیرساخت‌های فناوری مالی فعلی ایالات متحده را بررسی کند. این گزارش سپس به «واقعیت دارایی‌های رمزنگاری» می‌پردازد، همانطور که این بخش عنوان شده است، و رکورد را در چشم دولت تنظیم می‌کند.

این گزارش با شروع این گزارش می‌گوید: «در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر دارایی‌ها، دارایی‌های کریپتو بسیار بی‌ثبات هستند و از این رو، بسیار پرخطر هستند. از آنجایی که دارایی های کریپتو بسیار بی ثبات هستند، می توان از دارایی های رمزنگاری برای سفته بازی استفاده کرد، یک استراتژی سرمایه گذاری که به دنبال کسب سود از معاملات کوتاه مدت است. یکی از دلایلی که بسیاری از دارایی های کریپتو به شدت نوسان دارند این است که بسیاری از آنها ارزش اساسی ندارند. سپس مثالی از سهام و بدهی ارائه می‌کند و آنها را با «دارایی‌های رمزنگاری بدون پشتوانه» مقایسه می‌کند. [that] بدون لنگرهای بنیادی معامله می‌شوند، که نشان می‌دهد قیمت‌های بازار آنها فقط منعکس‌کننده تقاضای سفته‌بازی یا احساسات بازار است، نه ادعای جریان نقدی.

در بین این بیانیه و عبارت بعدی، یک حروف “جعبه 8-2” وجود دارد که جزئیات “چگونه بیت کوین کار می کند؟” این جعبه، به طور تصادفی، ممکن است به عنوان پاسخی به این سوال باشد که “ارزش بنیادی بیت کوین چیست؟” در توصیف عملکرد درونی بیت کوین.

در ادامه گزارش، طرفداران بیت کوین Strawmanning بیان می کند که «یکی از مزایای ادعا شده دارایی های رمزنگاری مانند بیت کوین، محافظت در برابر تورم بود، به این معنی که ارزش آن ها با افزایش تورم از بین نمی رود. اما با افزایش تورم در سطح جهانی در نیمه دوم سال 2021 و در سال 2022، قیمت دارایی‌های کریپتو سقوط کرد و ثابت کرد که در بهترین حالت، یک محافظ تورم ناکارآمد هستند. در حالی که روایت تورم پیرامون بازار صعودی 2020-2021 حواس‌پرتی را نشان داد، قیمت بیت‌کوین همچنان در طول همه‌گیری افزایش یافت و به بالاترین حد خود یعنی 69000 دلار رسید. بعلاوه، بیت کوین هنوز هم به عنوان یک ذخیره ارزش برای کسانی که در کشورهایی با ارزهای تورمی شدید زندگی می کنند، عمل می کند و با توجه به کمبود اساسی بیت کوین، به احتمال باورنکردنی برای همه کشورهایی که تورم در مقیاس زمانی کافی طولانی دارند، این کار را انجام می دهد.

بخش بعدی، «ارزهای رمزنگاری شده عموماً همه عملکردهای پول را به اندازه پول مستقل، مانند دلار آمریکا، انجام نمی‌دهند»، نشان می‌دهد که بیت‌کوین هرگز نمی‌تواند سه کارکرد پول را انجام دهد – توانایی عمل کردن. به عنوان ذخیره ارزش، وسیله مبادله و واحد حساب – به همان اندازه که دلار مؤثر است.

ارزهای دیجیتال در حال حاضر هر یک از این عملکردها را انجام می دهند. [but] آنها فقط به روش های محدودی در ایالات متحده این کار را انجام می دهند، بنابراین، از منظر اقتصادی، به عنوان یک جایگزین موثر برای دلار آمریکا عمل نمی کنند.» اما این یک نتیجه گیری کوته بینانه است، زیرا بیت کوین هنوز در مراحل ابتدایی نسبی خود است و حتی اکنون در بازارهای دیگر ثابت کرده است که می تواند به طور موثر این وظایف را انجام دهد – ایالات متحده و شهروندانش به سادگی از امتیازات یک اقتصاد کارآمد برخوردار می شوند. باعث می شود که نیاز بیت کوین دور به نظر برسد.

کاخ سفید توضیح می‌دهد که چگونه، به دلیل تعداد کمتری از نهادهایی که بیت‌کوین را به عنوان پرداخت می‌پذیرند، این بیت‌کوین به عنوان یک وسیله مبادله مناسب و بنابراین واحد حساب عمل نمی‌کند.

اما این یک بار دیگر کوته بینانه است زیرا هر روز بازارها، محصولات و کسب و کارهای بیشتری حول اکوسیستم بیت کوین ساخته می شوند. در واقع، السالوادور با تبدیل بیت کوین به عنوان ارز قانونی، تیتر خبرها شد و اکنون شاهد موفقیت در انتخاب خود برای پذیرش آن است.

در این گزارش آمده است: «قدرت دلار آمریکا از چندین عامل مهم، مانند ایمان به نهادهای دولتی و سیستم قانونی ناشی می‌شود، اما ارزهای دیجیتال فاقد این عوامل هستند. اما این ایمان به طور محسوسی متزلزل شده است زیرا جهان شاهد عقب نشینی مکرر سیستم بانکی از نیاز به اقدام فدرال است. نباید اشتباه کرد که این امر ایمان به سیستم را تشویق می‌کند، بلکه بر ضرورت حفظ مداوم سیستمی که کاملاً برای تکیه بر حباب چرخه بدهی طراحی شده است، تأکید می‌کند.

در این گزارش نیز سوء تفاهمات اساسی وجود دارد. این گزارش با برجسته کردن تفاوت‌های انرژی مورد نیاز بین اثبات کار و اثبات سهام، توضیح می‌دهد که چگونه «با وجود تغییر اتریوم به اثبات سهام، بیت‌کوین برنامه‌ای برای ایجاد تغییری مشابه اعلام نکرده است».

اما، همانطور که کایل اشنپس، مدیر سیاست عمومی Foundry در یکی از مقاله‌های موفق اخیر «آتلانتیک» در مورد مصرف انرژی بیت‌کوین گفت، «غیرممکن است که بیت‌کوین به اثبات سهام تبدیل شود، زیرا شبکه بیت‌کوین کاملاً غیرمتمرکز است. هیچ نهاد حاکمیتی وجود ندارد که بتواند چنین تصمیمی بگیرد.»

نه تنها شبکه بیت کوین اساساً مخالف دور شدن از اثبات کار است، بلکه «بیت کوین» برای اعلام برنامه ها به هر معنایی که گزارش کاخ سفید نشان می دهد وجود ندارد.

در مناطقی مانند تگزاس که انتظار دارد در چهار سال آینده 27 گیگاوات تقاضای رمزنگاری اضافی اضافه کند – معادل تقریباً 30 درصد ظرفیت تولید کل شبکه تگزاس – رمزنگاری می‌تواند احتمال بروز بحران‌های برق را افزایش دهد، جایی که تقاضا بر انرژی غلبه می‌کند. این گزارش می‌گوید توانایی شبکه برای ارائه تولید کافی. اما این نتیجه‌گیری پتانسیل بازگشت انرژی به شبکه را در زمان‌های اوج بار در ازای یارانه‌های شرکت انرژی نادیده می‌گیرد و باعث می‌شود افزایش تقاضای انرژی کمتر بر شبکه تأثیر بگذارد، نه بیشتر.

این گزارش همچنین بر پتانسیل CBDC ایالات متحده و چگونگی بهبود سیستم مالی تمرکز دارد. “یک CBDC ایالات متحده – شکل دیجیتالی دلار آمریکا – می تواند مزایای قابل توجهی را ارائه دهد. این می‌تواند سیستم پرداختی را فعال‌تر کند که کارآمدتر باشد، پایه‌ای برای نوآوری‌های تکنولوژیکی بیشتر فراهم کند، تراکنش‌های بین‌مرزی سریع‌تر را تسهیل کند و از نظر زیست‌محیطی پایدار باشد.»

این گزارش می‌گوید: «برای مثال، یک CBDC بالقوه ایالات متحده می‌تواند به اطمینان حاصل شود که چنین سیستم‌های پرداختی با اصول حقوق بشر، ارزش‌های دموکراتیک و حریم خصوصی همسو هستند. موسسه سیاست گذاری

این گزارش با این نتیجه پایان می‌یابد که ارزهای رمزنگاری شده «نمی‌توانند اصول اساسی اقتصادی را به چالش بکشند، مانند اینکه چه چیزی یک دارایی را به عنوان پول مؤثر می‌کند و انگیزه‌هایی که باعث ایجاد ریسک می‌شوند. اگرچه فناوری های زیربنایی راه حلی هوشمندانه برای مشکل هستند

در مورد نحوه انجام تراکنش‌ها بدون یک مرجع قابل اعتماد، دارایی‌های کریپتو در حال حاضر مزایای اقتصادی گسترده‌ای ارائه نمی‌دهند. آنها عمدتاً ابزارهای سرمایه گذاری سفته بازی هستند و جایگزین موثری برای ارز فیات نیستند.

این نتایج در بازارهای دیگر نیز نادرست است، زیرا مزایای اقتصادی گسترده استفاده از بیت کوین خود را در اقتصادهای محلی مختلف در حال شکوفایی در سراسر جهان نمایان کرده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.