ژنرال آمریکایی: حتی یک بار هم به ترامپ پیشنهاد حمله به ایران را ندادم

[ad_1] «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در گفت‌وگویی با «فرید زکریا» خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان، در پاسخ به این سوال که روایت دقیق درباره ادعاهای علیه او چیست که گفته می‌شود به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای حمله نظامی به ایران اصرار می‌کرد و برنامه‌ای را نیز برای آن طراحی کرده بود،

کد خبر : 401953
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
ژنرال آمریکایی: حتی یک بار هم به ترامپ پیشنهاد حمله به ایران را ندادم

[ad_1]

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در گفت‌وگویی با «فرید زکریا» خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان، در پاسخ به این سوال که روایت دقیق درباره ادعاهای علیه او چیست که گفته می‌شود به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای حمله نظامی به ایران اصرار می‌کرد و برنامه‌ای را نیز برای آن طراحی کرده بود، گفت: «اظهار نظر درباره چیزی که در حال حاضر تحقیقات فدرال درباره آن انجام می‌شود، بسیار نادرست است اما ما به عنوان رئیس یا هر عضو دیگری از ستاد مشترک ارتش، کارمان توصیه و مشاوره دادن است. ما برای چیزهای مختلفی برنامه داریم. وقتی مشاوره می‌دهیم، ترتیب اقدامات را می‌گوییم و درباره هزینه‌هایی که باید بدهیم و خطرات آن هم صحبت می‌کنیم و پیشنهادات را ارائه می‌دهیم.

میلی افزود: «من اطمینان می‌دهم که حتی یک بار هم پیشنهاد حمله به ایران را مطرح نکردم».

«مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در دوران ترامپ ادعا کرده صورت جلسه‌ای چهار صفحه‌ای درباره حمله به ایران وجود داشته و بعضی گزارش‌ها هم حکایت از آن دارد که ترامپ شخصا به میلی فشار آورده بود تا حمله به ایران را در دستورکار قرار دهد.

اظهارات میلی در پی این مطرح می‌شود که در مدت اخیر گزارش‌های بحث‌برانگیزی درباره سوءنگهداری اسناد محرمانه از سوی ترامپ و نشان دادن آن‌ها به افرادی که مجوز امنیتی نداشته‌اند، منتشر شد. این موضوع یکی از اتهامات مطرح در پرونده جنایی علیه اوست که در حال حاضر در جریان است.

یکی از این اسناد، سندی فوق محرمانه مربوط به حمله به ایران است که به گفته میدوز روی یک کاناپه در استراحتگاه گلف او در ایالت نیوجرسی رها شده بود.

در نسخه پیش‌نویس کتاب زندگی‌نامه مدوز در این باره آمده است: روی کاناپه مقابل میز(ترامپ)، گزارشی چهارصفحه‌ای قرار دارد که توسط خود(ژنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش) تایپ شده است. برنامه ژنرال برای حمله به ایران را نشان می‌دهد، چیزی که در مدت ریاست جمهوری ترامپ بارها از او درخواست کرده بود.

ظاهرا، ترامپ برنامه جنگ علیه ایران را با خود به نیوجرسی برده و آن را طی گفت‌وگویی که برای کتاب «رئیسِ رئیس» مدوز در تابستان ۲۰۲۱ انجام شد، به طور ناگهانی به افراد دیگری نشان داده بود.

در ادامه این گزارش آمده است، با در نظر گرفتن این موضوع که بر آتش جدال میان ترامپ و میلی دمیده بود، گفته می‌شود که رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با گفتن این که این سند نشان می‌داد میلی یک جنگ‌طلب است، در حال لاف زنی به معاونانش بوده است.

ترامپ اقرار کرد که این سند محرمانه بود و نباید آن را نشان دهد. این با ادعاهای تکراری او مبنی بر فاش کردن تمامی اسناد محرمانه، مغایرت داشت.

طبق یک فایل صوتی مربوط به تابستان ۲۰۲۱ که از ترامپ منتشر شده بود و در آن صدای جابه‌جا کردن اسناد و مدارک به گوش می‌رسد، او می‌گوید: «این سند فوق محرمانه است. سری است. اطلاعات محرمانه است. ببینید، این را ببینید؛ کار ارتش بوده و به من داده شده. من به عنوان رییس جمهور می‌توانستم آن را فاش کنم اما الان نمی‌توانم.»

این موضوع غیرمنتظره نشان می‌دهد که ترامپ حتی بیش از چیزی که پیشتر تصور می‌شد، درباره این برنامه سری بی‌دقت بوده است، موضوعی که می‌توانست حائز اهمیتی غیرقابل وصف برای دشمنان ژئوپولیتیکی آمریکا یا متحدان رقیب ایران مانند اسراییل و به ویژه عربستان سعودی باشد.

میدوز به دادستانی گفت که ترامپ هیچ گاه به او نگفته بود تعداد زیادی از اسناد محرمانه را فاش کرده است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.