ژاپن 42.8 میلیارد دلار در مداخلات اکتبر برای حمایت از ین هزینه کرد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های 10000 ینی ژاپن در توکیو، در این تصویر تصویری 28 فوریه 2013 ردیف می شوند. رویترز/ شوهی میانو نوشته تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) – وزارت دارایی ژاپن اعلام کرد که در ماه اکتبر رکورد 42.8 میلیارد دلار را برای مداخله ارزی برای تقویت ین هزینه کرده است و

کد خبر : 274858
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۱۷
ژاپن 42.8 میلیارد دلار در مداخلات اکتبر برای حمایت از ین هزینه کرد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های 10000 ینی ژاپن در توکیو، در این تصویر تصویری 28 فوریه 2013 ردیف می شوند. رویترز/ شوهی میانو

نوشته تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) – وزارت دارایی ژاپن اعلام کرد که در ماه اکتبر رکورد 42.8 میلیارد دلار را برای مداخله ارزی برای تقویت ین هزینه کرده است و سرمایه گذاران مشتاق هستند تا سرنخ هایی در مورد اینکه مقامات چقدر بیشتر برای کاهش افت شدید ین وارد عمل شوند.

6.3499 تریلیون ین (42.8 میلیارد دلار) به طور کلی با برآوردهای دلالان بازار پول توکیو مطابقت داشت که فکر می کردند ژاپن احتمالاً 6.4 تریلیون ین را طی دو روز معاملاتی متوالی مداخلات اعلام نشده هزینه کرده است.

کاهش شدید ین به پایین ترین سطح 32 ساله 151.94 در برابر دلار در 21 اکتبر احتمالاً باعث مداخله شد و به دنبال آن مداخله دیگری در 24 اکتبر رخ داد.

با این حال، این مبلغ تقریباً دو برابر 2.8 تریلیون ینی بود که توکیو در ماه گذشته در اولین مداخله خرید ین و فروش دلار در بیش از دو دهه گذشته صرف کرد. آخرین رکوردهای مداخله از 29 سپتامبر تا 27 اکتبر ثبت شد.

این مداخلات به کاهش فوری دلار بیش از 7 ین در 21 اکتبر کمک کرد و یک دلار دیگر در 24 اکتبر حدود 5 ین به ین سقوط کرد، البته به طور موقت.

پول ژاپن از آن زمان دوباره تحت فشار قرار گرفته است.

دایساکو اوئنو، استراتژیست ارشد FX در میتسوبیشی UFJ (NYSE:) گفت: “هزینه های کلان برای مداخله تا حدی موثر بوده است.” مورگان استنلی (NYSE:) اوراق بهادار. “راهی که ژاپن وارد بازار شد، کمی ناپسند بود، زیرا آنها ظاهراً تجارت نازکی را که اواخر عصر جمعه و اوایل صبح دوشنبه مشاهده شد، هدف قرار دادند.”

این نشان می دهد که مقامات ژاپنی به حمله به بازیگران بازاری که ین را بیش از 150 ین می فروشند، ادامه خواهند داد.

داده های مثبت برای افزایش نرخ ایالات متحده

با توجه به داده های مستحکم مخارج مصرف کننده ایالات متحده بر تورم مداوم و کاهش انتظارات برای افزایش آهسته تر نرخ بهره توسط فدرال رزرو، در حالی که بانک ژاپن همچنان به نرخ های بهره بسیار پایین متعهد است، دلار در اواخر روز دوشنبه دوباره افزایش یافت و 1 درصد افزایش یافت. در 148.45 ین.

داده‌های مداخله ارزی ژاپن، که شامل مجموع ماهانه منتشر شده در پایان هر ماه و مخارج روزانه منتشر شده در گزارش‌های سه ماهه است، برای سرنخ‌هایی در مورد اینکه ژاپن چقدر بیشتر تمایل دارد در حملات خود به بازار ارز هزینه کند، به دقت بررسی می‌شود.

ارقام روز دوشنبه پس از اینکه وزارت دارایی از اظهار نظر در مورد اقدامات آشکار خود در بازار در این ماه خودداری کرد و رویکردی پنهانی برای مداخله اتخاذ کرد، بررسی های بیشتری را به دنبال خواهد داشت. این اقدام ماه گذشته خرید ین بلافاصله پس از وقوع آن را تایید کرد.

اما در حالی که بازارها مشتاق بررسی میزان تمایل ژاپن به مداخله هستند، تردیدی وجود ندارد که – حداقل برای آینده قابل پیش بینی – منابع کافی برای ادامه ورود به بازار را دارد.

در واقع، ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن، گفته است که هیچ محدودیتی برای منابع مقامات برای انجام مداخله وجود ندارد.

ژاپن در پایان ماه سپتامبر تقریباً 1.2 تریلیون دلار ذخایر خارجی داشت که دومین ذخایر بزرگ پس از چین است که حدود یک دهم آن به صورت سپرده در بانک های مرکزی خارجی و بانک تسویه بین المللی نگهداری می شود و به راحتی می توان از آن برای فروش دلار استفاده کرد. ، مداخله خرید ین.

علاوه بر این، چهار پنجم کل ذخایر خارجی ژاپن به عنوان اوراق خزانه داری ایالات متحده نگهداری می شود که در دوره مداخله خرید دلار در آن زمان هایی که ین در حال افزایش بود، خریداری شده است. آنها را می توان به راحتی به پول نقد تبدیل کرد.

سایر دارایی‌ها شامل طلا، ذخایر صندوق بین‌المللی پول (IMF) و حق برداشت ویژه صندوق بین‌المللی پول (SDRs) است، اگرچه به گفته مقامات این وزارتخانه، تهیه وجوه دلاری از این دارایی‌ها زمان می‌برد.

(1 دلار = 148.4900 ین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.