ژاپن مداخله کرد و روز جمعه در بازار ارز ین خرید – منابع رویترز

[ad_1] © رویترز. تصاویری از رهگذران در حالی که از جلوی یک مانیتور الکتریکی عبور می کنند مشاهده می شود که نرخ مبادله ین ژاپن در برابر دلار آمریکا را در خارج از یک کارگزاری در توکیو، ژاپن، 21 اکتبر 2022 نشان می دهد. رویترز/ ایسی کاتو توسط شینجی کیتامورا و یوشیفومی تاکموتو توکیو (رویترز)

کد خبر : 271173
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
ژاپن مداخله کرد و روز جمعه در بازار ارز ین خرید – منابع رویترز

[ad_1]


© رویترز. تصاویری از رهگذران در حالی که از جلوی یک مانیتور الکتریکی عبور می کنند مشاهده می شود که نرخ مبادله ین ژاپن در برابر دلار آمریکا را در خارج از یک کارگزاری در توکیو، ژاپن، 21 اکتبر 2022 نشان می دهد. رویترز/ ایسی کاتو

توسط شینجی کیتامورا و یوشیفومی تاکموتو

توکیو (رویترز) – یک مقام دولتی و یکی دیگر از افراد آشنا به این موضوع گفتند که ژاپن روز جمعه در بازار ارز مداخله کرد تا برای دومین بار در یک ماه پس از آنکه ارزش این ارز به پایین‌ترین سطح 32 سال اخیر نزدیک به 152 دلار رسید، ین را خریداری کرد. رویترز

ژاپن در تلاش است تا ارز آسیب دیده را تقویت کند، زیرا بانک مرکزی با نرخ های بهره بسیار پایین پایبند است و با روند جهانی تشدید سیاست های پولی و افزایش شکاف بین نرخ های بهره ایالات متحده و ژاپن مقابله می کند.

پس از اینکه دلار به 151.94 ین رسید که بالاترین میزان از سال 1990 بود، مداخله پول ژاپن را بیش از 7 ین کاهش داد و به پایین ترین سطح 144.50 ین رساند. ارز آمریکا آخرین بار با 1.8 درصد کاهش به 147.34 ین رسید.

یک منبع گفت که وزارت دارایی (MOF) از حدود ساعت 9:35 شب (1235 GMT) در چندین مرحله مداخله کرد.

نخست وزیر فومیو کیشیدا روز شنبه پس از دیدار با آنتونی آلبانیز استرالیایی به خبرنگاران گفت: ما موضع خود را مبنی بر آمادگی برای انجام اقدامات مناسب در برابر نوسانات بیش از حد فارکس حفظ می کنیم و تکرار کرد که چنین نوسانی قابل تحمل نیست.

کیشیدا از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد و در پاسخ به سوالی درباره مداخله روز جمعه گفت: “من هیچ اظهارنظر دقیقی در مورد فارکس نخواهم داد”.

ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن نیز از گفتن این موضوع که آیا وزارت امور خارجه مداخله کرده است یا خیر، خودداری کرد.

کاندا، معاون وزیر دارایی در امور بین‌الملل، روز شنبه به رویترز گفت: «اکنون درباره اینکه آیا مداخله‌ای انجام داده‌ایم یا نه، اظهار نظر نمی‌کنیم.

وی افزود که این وزارتخانه تایید نمی کند که آیا مداخله ای برای مدتی انجام شده است یا خیر، که نشانه ای از “مداخله پنهانی” احتمالی برای درگیر شدن در جنگ اعصاب علیه سرمایه گذارانی است که ین را می فروشند.

MOF همچنین در 22 سپتامبر ین را خریداری کرد، زیرا سرمایه گذاران بر واگرایی فزاینده بین سیاست پولی فوق العاده سست BOJ و افزایش نرخ های تهاجمی فدرال رزرو ایالات متحده تمرکز کردند.

وزیر دارایی شونیچی سوزوکی و کاندا بارها آمادگی دولت را برای مداخله نشان داده و نسبت به نوسانات بیش از حد هشدار داده اند. سوزوکی قبل از مداخله در روز جمعه اعلام کرد که مقامات آماده هستند تا علیه دلالان “به شدت” عمل کنند.

بسیاری از بازیگران بازار تردید دارند که آیا توکیو می تواند با مداخله انفرادی روند نزولی ین را معکوس کند، حتی با وجود 1.33 تریلیون دلار ذخایر خارجی ژاپن.

گروه هفت قدرت صنعتی در این ماه موافقت کرد که نوسانات اخیر را از نزدیک زیر نظر بگیرد، اما نشان نداد که برای مداخله مشترک آماده هستند.

شرکت های کارگزاری بازار پول توکیو تخمین زدند که ژاپن در اقدام سپتامبر رکورد 3.6 تریلیون ین (24 میلیارد دلار) خرید.

(1 دلار = 147.6400 ین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.