ژاپن مداخلات بی سابقه برای حمایت از ین را تایید کرد توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل نوشته تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) – داده‌های وزارت دارایی (MOF) نشان داد که ژاپن روز سه‌شنبه تأیید کرد که مداخله‌های بی‌سابقه‌ای در بازار ارز در ماه اکتبر انجام

کد خبر : 316738
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۰۹
ژاپن مداخلات بی سابقه برای حمایت از ین را تایید کرد توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل

نوشته تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) – داده‌های وزارت دارایی (MOF) نشان داد که ژاپن روز سه‌شنبه تأیید کرد که مداخله‌های بی‌سابقه‌ای در بازار ارز در ماه اکتبر انجام داده و دلاری را به ارزش 6.35 تریلیون ین (48 میلیارد دلار) برای حمایت از ارز ین فروخته است.

داده های سه ماهه نشان داد که کاهش شدید ین به کمترین میزان در 32 سال گذشته 151.94 در برابر دلار در 21 اکتبر باعث مداخله در آن روز شد و پس از آن در 24 اکتبر مداخله دیگری آغاز شد.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی به خبرنگاران گفت: «مداخله‌ها با هدف مقابله با حرکات ارزی بیش از حد ناشی از معاملات سفته‌بازانه انجام شد و تأثیرات خاصی داشت. ما به نظارت دقیق بر حرکات بازار ادامه خواهیم داد.

سوزوکی گفت که برای ارزها مهم است که به‌طور باثباتی منعکس‌کننده مبانی اقتصادی حرکت کنند و مداخلات آتی کاملاً منتفی نیست.

مداخلات مخفیانه یا حمله به بازار بدون اعلام آن، پس از مداخله توکیو برای خرید ین به دلار برای اولین بار در 24 سال گذشته در 22 سپتامبر رخ داد.

ژاپن رکورد 5.62 تریلیون ین (42.5 میلیارد دلار) را برای مداخله خرید ین یک روزه در 21 اکتبر و 730 میلیارد ین دیگر در 24 اکتبر خرج کرد که در 22 سپتامبر 2.84 تریلیون ین هزینه کرد تا از سقوط شدید ین جلوگیری کند. افزایش هزینه های زندگی برای ژاپن با کمبود منابع

دلار از آن زمان به بعد عقب نشینی کرده و در محدوده 130 ین حرکت کرده است، در حالی که برخی نگرانی ها در مورد افزایش مجدد ین را برانگیخته است، که می تواند صادرات خودرو و لوازم الکترونیکی ژاپن را مختل کند.

با توجه به نبرد گذشته این کشور با یک ین قوی که باعث می شد کالاهای ژاپنی در خارج از کشور رقابتی کمتری داشته باشند، به ندرت برای ژاپن پیش می آمد که مداخلاتی برای خرید ین و فروش دلار انجام دهد.

ژاپن سوابق مداخله ماهانه را در پایان هر ماه منتشر می کند و نتایج روزانه سه ماهه قبل را منتشر می کند.

داده‌های جداگانه وزارت مالی ژاپن در روز سه‌شنبه نشان داد که ذخایر خارجی ژاپن برای سومین ماه متوالی به ۱.۲۵ تریلیون دلار در پایان ژانویه افزایش یافت که ناشی از پرداخت سود اوراق قرضه خارجی، کاهش نرخ‌های بهره، کاهش ارزش دلار و افزایش طلا بود.

(1 دلار = 132.3600 ین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.