ژاپن سامانه موشکی در نزدیکی تایوان مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع ژاپن در بودجه سال آینده خود، هزینه خرید زمین در این جزیره را برای استقرار سامانه‌های موشکی درنظر گرفته است. استقرار سامانه‌های موشکی در این جزیره بخشی از طرح ژاپن برای تقویت مرزهای دورافتاده جنوبی خود برای آمادگی در صورت تشدید احتمالی تنش در تنگه تایوان است. در این

کد خبر : 298775
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
ژاپن سامانه موشکی در نزدیکی تایوان مستقر می‌کند



به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع ژاپن در بودجه سال آینده خود، هزینه خرید زمین در این جزیره را برای استقرار سامانه‌های موشکی درنظر گرفته است.

استقرار سامانه‌های موشکی در این جزیره بخشی از طرح ژاپن برای تقویت مرزهای دورافتاده جنوبی خود برای آمادگی در صورت تشدید احتمالی تنش در تنگه تایوان است.

در این راستا، ژاپن همچنین قصد دارد یک واحد جنگ رادیویی الکترونیکی که برای اختلال در سیستم‌های ارتباطی و راداری یک دشمن احتمالی طراحی شده را در جزیره یوناگونی که در ۱۰۰ کیلومتری تایوان قرار دارد، مستقر کند.

 کیودو نیوز روز جمعه گذشته گزارش داد که ژاپن، پیش نویس بودجه دفاعی با رکورد ۵۱ میلیارد دلاری را برای سال مالی ۲۰۲۳ تصویب کرد که ۲۶.۳ درصد نسبت به سال مالی جاری افزایش داشت. این بودجه برای یازدهمین سال متوالی افزایش یافت.

به گزارش کیودو نیوز، این اقدام پس از آن صورت گرفت که ژاپن متعهد شد در یک تغییر سیاست بزرگ تحت قانون اساسی این کشور که جنگ را کنار گذاشته است، توانایی برای حمله به دیگر کشورها به دست آورد، زیرا ژاپن با «چالش‌های امنیتی شدید چین، کره شمالی و روسیه» مواجه است.

تحلیل‌گران چینی می‌گویند که افزایش بودجه دفاعی روشی است که هم ایالات متحده و هم ژاپن در طرح‌های خود برای مهار چین انتخاب کرده‌اند و مسئله تایوان که یک موضوع داخلی چین است، توسط آن‌ها به عنوان کارت بازی استفاده می‌شود.

وی دونگ‌سو کارشناس نظامی مستقر در پکن، روز یکشنبه به گلوبال تایمز گفت: با افزایش هزینه‌های دفاعی، بدیهی است که ایالات متحده و ژاپن در حال گسترش نیروهای مسلح خود و آماده شدن برای جنگ هستند.

وی گفت: هم ایالات متحده و هم ژاپن آمادگی بیشتری برای مداخله در مسئله تایوان دارند، زیرا آن‌ها در حال برنامه ریزی برای تهیه و استقرار تسلیحات و تجهیزات جدید با تمرکز بر تنگه تایوان هستند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.