ژاپن در مقابل هشدار موشکی لغو شده به میلیون ها نفر از ساکنان این منطقه ایستاده است

[ad_1] این هشدار درست قبل از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه آژیرهای هوکایدو را به صدا درآورد و پیام های خودکاری را به تلفن های همراه در سیستمی به نام J-Alert ارسال کرد و از بیش از 5 میلیون ساکن جزیره شمالی خواست تا پس از شلیک نوع جدیدی از موشک های بالستیک پیونگ یانگ

کد خبر : 345162
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
ژاپن در مقابل هشدار موشکی لغو شده به میلیون ها نفر از ساکنان این منطقه ایستاده است

[ad_1]

این هشدار درست قبل از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه آژیرهای هوکایدو را به صدا درآورد و پیام های خودکاری را به تلفن های همراه در سیستمی به نام J-Alert ارسال کرد و از بیش از 5 میلیون ساکن جزیره شمالی خواست تا پس از شلیک نوع جدیدی از موشک های بالستیک پیونگ یانگ به دنبال پناهگاه فوری باشند.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، در یک نشست خبری گفت که مقامات پس از دریافت اطلاعات به روز در مورد مسیر حرکت موشک، زنگ ساعت 8:16 صبح را خاموش کردند. گارد ساحلی ژاپن گفت این موشک تا ساعت 8:19 صبح فرود آمده است

ماتسونو گفت: «پرتابه بلافاصله پس از شناسایی ناپدید شد، اما اطلاعات محدودی که ما در اختیار داشتیم، نشان می‌دهد که ممکن است در مجاورت هوکایدو سقوط کند و امنیت مردم اولویت اصلی ما است.

پخش‌کننده عمومی NHK، گارد ساحلی و آژانس مدیریت آتش‌سوزی و بلایای طبیعی (FDMA) هشدار لغو شده را به‌عنوان یک «اصلاح» توصیف کردند، خصوصیاتی که ماتسونو با آن مخالفت کرد.

J-Alert پس از آن که مقامات در ماه نوامبر هشداری را در مناطق مرکزی و شمالی ژاپن اعلام کردند مبنی بر اینکه یک موشک کره شمالی در حال پرواز بر فراز جزایر ژاپن است، مورد بررسی قرار گرفته است. پرتابه مدت ها قبل از رسیدن به مجمع الجزایر به داخل دریا افتاد.

یکی از مقامات FDMA گفت تنها نقش آژانسش اطمینان از عملکرد صحیح سیستم J-Alert است که برای زلزله و سایر بلایای طبیعی نیز استفاده می شود. او گفت که دبیرخانه کابینه به رهبری ماتسونو تصمیم می گیرد که آیا هشداری صادر کند یا خیر.

واتارو ایشیدا، یکی از مقامات دبیرخانه، گفت که تصمیم آنها به داده های راداری و تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط وزارت دفاع (MOD) بستگی دارد.

وزارت دفاع به مسیر پرواز موشک نگاه کرد تا تحلیل کند که موشک به کجا می رود و آن اطلاعات را در اختیار ما قرار داد. ایشیدا گفت: ما از جزئیات آن مطلع نیستیم. ما هشدار را پس از اینکه وزارت دفاع به ما گفت که موشک به سمت هوکایدو حرکت نمی کند، به روز کردیم.

یک سخنگوی وزارت دفاع گفت که وزارت او هنوز در حال تجزیه و تحلیل پرواز پرتابه است، از جمله اینکه آیا مسیر خود را تغییر داده است یا خیر. او گفت که در اولین لحظات پس از پرتاب، عدم اطمینان در مورد اینکه دقیقاً یک موشک کجا فرود خواهد آمد، وجود داشت.

مقام FDMA و سخنگوی وزارت دفاع به دلیل حساسیت موضوع از شناسایی هویت خودداری کردند.

پتانسیل ایجاد هراس غیرضروری ناشی از آلارم‌های کاذب در سال 2018 در ایالات متحده نشان داده شد، زمانی که هشدار حمله موشکی بالستیک اشتباهی که بیش از 30 دقیقه به صدا درآمد، وحشت را در هاوایی برانگیخت زیرا ساکنان و گردشگران به دنبال پوشش بودند.

(گزارش توسط تیم کلی، کیم چانگ ران، کانتارو کومیا و ساتوشی سوگیاما. ویرایش توسط گری دویل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.