ژاپن تهدیدهای مداخله ای را پس از افت ین از سطح کلیدی 150 افزایش داد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل نوشته لیکا کیهارا و دانیل لوسینک توکیو (رویترز) – سیاستگذاران ژاپنی روز پنجشنبه پس از افت ارزش ین از سطح روانی کلیدی 150 در برابر دلار، تهدیدهای جدیدی

کد خبر : 269952
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
ژاپن تهدیدهای مداخله ای را پس از افت ین از سطح کلیدی 150 افزایش داد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل

نوشته لیکا کیهارا و دانیل لوسینک

توکیو (رویترز) – سیاستگذاران ژاپنی روز پنجشنبه پس از افت ارزش ین از سطح روانی کلیدی 150 در برابر دلار، تهدیدهای جدیدی مبنی بر مداخله کردند و سرمایه گذاران را در حالت آماده باش بالا نگه داشتند تا در صورت ورود مجدد توکیو به بازارها برای حمایت از ارز شکننده.

ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی، پس از اولین شکست ین به فراتر از علامت نمادین از سال 1990، به خبرنگاران گفت که مقامات “همیشه آماده هستند تا اقدامات لازم را انجام دهند زیرا نوسانات بیش از حد غیرقابل قبول شده است.”

کاندا، معاون وزیر دارایی در امور بین‌الملل، گفت که در مورد اینکه آیا ژاپن در حال حاضر مداخله می‌کند یا در اوایل روز پنجشنبه وارد بازار ارز شده است، اظهار نظر نخواهد کرد.

نقض سطح نظارت شده از نزدیک فشار را برای توکیو افزایش می‌دهد تا دوباره وارد بازار ارز شود تا کاهش بی‌امان ین را مهار کند، که به افزایش هزینه واردات این کشور می‌افزاید.

همچنین بانک ژاپن (BOJ) را پیش از نشست سیاستی در هفته آینده، زمانی که به طور گسترده انتظار می رود نرخ بهره بسیار پایین خود را که عامل کاهش ین هستند، حفظ کند، در کانون توجه قرار می گیرد.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن نیز پس از کاهش قیمت ین به خبرنگاران گفت که “اقدام قاطعی” در برابر حرکات بیش از حد و تند ین انجام خواهد داد.

سوزوکی گفت: «ما نمی‌توانیم تحرکات سریع و بیش از حد بازار ارز را که ناشی از اقدامات سفته‌بازانه است، تحمل کنیم. وی گفت: “ما به دنبال حرکت ارزها با دقت و با احساس فوریت ادامه خواهیم داد.” سوزوکی گفت که در مورد سطوح خاص ین اظهار نظر نخواهد کرد.

شکست ین 150 در برابر دلار آن را به ضعیف ترین سطح خود از اوت 1990 رساند. آخرین بار در 149.770 معامله شد.

LONG SLIDE

با وجود اینکه ژاپن در ماه سپتامبر برای حمایت از ارز خود در بازار ارز مداخله کرد، ارزش دلار در برابر ین حدود 30 درصد افزایش یافته است.

مو سیونگ سام، استراتژیست ارز در بانک سنگاپور، در مورد آستانه 150 دلاری گفت: «این یک سطح روانی بزرگ است که می‌تواند باعث مداخله شود… مردم برای مدتی مداخله را پیش‌بینی می‌کردند».

“مردم برای مدتی روی شانه های خود نگاه می کنند و ببینند که آیا اقدامی (مداخله ای) وجود دارد یا خیر. اگر نه، آنها آن را بیشتر و بالاتر می برند. بازار به این ترتیب پیش می رود. مقاومت بعدی که من می بینم خواهد بود. در حدود سطح 153 باشد.”

BOJ به نوبه خود، روز پنجشنبه با پیشنهاد خرید اضطراری اوراق قرضه، تلاش ها برای دفاع از سقف بازدهی 0 درصدی اوراق قرضه خود را افزایش داد. هاروهیکو کورودا، فرماندار این بانک، بارها احتمال افزایش نرخ های بسیار پایین بانک را برای تعدیل روند نزولی ین رد کرده است.

اقدام بانک مرکزی بر معضلی که توکیو در تلاش برای مهار افت ناخواسته ین با آن مواجه است، بدون توسل به افزایش نرخ بهره که می تواند بهبود شکننده ژاپن را از مسیر خود خارج کند، تاکید می کند.

مداخله وزارت دارایی در فروش دلار و خرید ین در ماه گذشته اولین باری بود که مقامات از سال 1998 در بازارها برای تقویت ین اقدام کردند.

سیاستگذاران ژاپنی نشان داده اند که در تصمیم گیری برای مداخله به جای هدف قرار دادن یک سطح خاص، سرعت حرکت ین را زیر نظر دارند.

در حالی که نگرانی‌های بازار در مورد مداخله سرعت کاهش ین را کاهش داده است، تحلیلگران انتظار دارند که تا زمانی که BOJ در میان موج جهانی افزایش نرخ‌های بانک‌های مرکزی، از جمله فدرال رزرو ایالات متحده، نقطه پرت باقی بماند، ارز در روند نزولی باقی بماند.

استوارت کول گفت: «در شرایطی که فدرال رزرو همچنان در حالت انقباض قرار دارد و نرخ های بهره مطمئناً بیشتر افزایش می یابد، در مقابل ادامه سیاست پولی کاملاً متضاد توسط بانک مرکزی آمریکا… دلار همیشه به افزایش خود در برابر ین ادامه می داد. ، رئیس اقتصاد کلان در Equiti Capital در لندن.

“من فکر می کنم بسیاری از مسائل مربوط به عرضه وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد و تا کنون نشانه های بسیار کمی وجود دارد که نشان می دهد ژاپن برای مقابله با آنها جدی است. بنابراین، به نظر می رسد که موضع پولی بسیار سست به طور نامحدود ادامه یابد.”

BOJ با چالش‌های جدیدی در پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره بلندمدت با سیاست‌های موسوم به کنترل منحنی بازده (YCC) مواجه است، که بر اساس آن به شدت پول پمپ می‌کند تا بازده اوراق قرضه 10 ساله را حدود 0 درصد محدود کند.

بانک مرکزی روز پنجشنبه عملیات خرید اضطراری اوراق قرضه را انجام داد، زیرا افزایش بازدهی جهانی، بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن (JGB) را برای دومین روز متوالی به بالاتر از سقف ضمنی 0.25 درصدی آن رساند.

زمانی که ین ضعیف به دلیل افزایش رقابتی صادرات مورد استقبال قرار گرفت، به درد سر برای سیاست گذاران تبدیل شد، زیرا هزینه های سوخت و مواد خام وارداتی گران قیمت را افزایش می دهد و فشار بیشتری را بر مشاغل و خانوارها وارد می کند.

(1 دلار = 149.8700 ین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.