ژاپن به هشدارهای شفاهی خود نسبت به فروش ین برای توقف کاهش قیمت توسط رویترز ادامه می دهد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 15 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر نوشته تتسوشی کاجیموتو و ماریکو کاتسومورا توکیو (رویترز) – سیاست گذاران ژاپن به سرمایه گذاران در مورد فروش ین در روز چهارشنبه ادامه دادند، زیرا دلار به بالاترین سطح 24

کد خبر : 266511
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
ژاپن به هشدارهای شفاهی خود نسبت به فروش ین برای توقف کاهش قیمت توسط رویترز ادامه می دهد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 15 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر

نوشته تتسوشی کاجیموتو و ماریکو کاتسومورا

توکیو (رویترز) – سیاست گذاران ژاپن به سرمایه گذاران در مورد فروش ین در روز چهارشنبه ادامه دادند، زیرا دلار به بالاترین سطح 24 سال اخیر در برابر ارز ژاپن صعود کرد در حالی که موانع برای مداخله مستقیم همچنان بالاست.

واحد پول ایالات متحده به 146.35 ین رسید، سطحی که از آگوست 1998 در طول بحران مالی آسیا مشاهده نشده بود، و به بالاتر از سطوحی رفت که باعث مداخله مقامات ژاپنی در ماه گذشته برای جلوگیری از تضعیف بیش از حد ین شد.

مداخله ارزی پرهزینه است و ممکن است بر ارزش ین در بازار بزرگ ارز جهانی تأثیر بگذارد. سرمایه گذاران همچنین در مورد اثربخشی مداخله با توجه به اینکه قدرت دلار ناشی از تفاوت های نرخ بهره به دلیل سیاست های پولی بسیار متفاوت ایالات متحده و ژاپن بوده است، تردید دارند.

ین بعدازظهر چهارشنبه در حدود 146.20 در برابر دلار معامله شد، زیرا معامله گران منتظر داده های تورم ایالات متحده و پیامدهای آن بر افزایش نرخ های آینده ایالات متحده بودند.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، به خبرنگاران گفت: «ما از نزدیک حرکت ارزهای خارجی را با احساس فوریت بالا دنبال می کنیم و آماده ایم تا گام های مناسبی را در زمینه اقدامات اضافی برداریم.

این اظهارنظر پس از آن بیان شد که شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی جیجی پرس به نقل از جیجی پرس گفت که هیچ تغییری در موضع این کشور مبنی بر اینکه اقدامات لازم را در بازار ارز در صورت لزوم انجام دهد، وجود ندارد.

جیجی به نقل از سوزوکی در حالی که برای شرکت در گردهمایی رهبران مالی گروه 20 اقتصادهای بزرگ به واشنگتن سفر می کرد، گفت: «آنچه که مهم بود سرعت حرکت فارکس بود، نه هیچ سطحی، در هنگام تصمیم گیری در مورد نیاز به اقدام. .

پس از اینکه او گفت ژاپن در حمله اخیر خود در بازار، “تا حدی” از ایالات متحده به دست آورد، بازیگران بازار از نزدیک مشاهده کردند که چگونه سوزوکی ممکن است در نشست G20 از دیگر کشورها حمایت کند.

تحلیلگران می گویند که ژاپن ممکن است در جلب حمایت برای مداخله با مشکل مواجه شود مگر اینکه نوسانات به شدت بیش از حد شود.

یاسوناری اوئنو، اقتصاددان ارشد بازار در Mizuho Securities گفت: «مقامات ژاپنی ممکن است به مداخله شفاهی ادامه دهند، اما وقتی نوبت به اقدام واقعی می‌رسد، مداخله را نمی‌توان توجیه کرد جز هموارسازی عملیات با هدف مهار نوسانات بیش از حد. در غیر این صورت، شما نمی توانید از کشورهای دیگر تفاهم کسب کنید.

مقامات ژاپنی بارها بر اهمیت جستجوی تفاهم از ایالات متحده تاکید کرده اند که به عنوان مشروعیت آنها برای هرگونه مداخله در مورد دلار تلقی می شود. سرمایه گذاران اقدامات انفرادی ژاپن را بسیار کمتر از مداخله هماهنگ موثر می دانند.

ماه گذشته، مقامات ژاپنی برای اولین بار از سال 1998، دلار فروختند و ین را در مداخله در بازار خریدند و 2.8 تریلیون ین (19.2 میلیارد دلار) خرج کردند تا کاهش سریع ین را که تهدیدی برای اقتصاد تلقی می شد، کاهش دهند.

در مورد مداخله خرید دلار و فروش ین، ژاپن از سال 2011 که زلزله ویرانگر و سونامی باعث بدترین فاجعه هسته ای در فوکوشیما از زمان چرنوبیل شد، از بازار خارج شده است.

(1 دلار = 146.2100 ین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.