ژاپن برنامه آزمایشی برای انتشار ین دیجیتال توسط رویترز راه اندازی می کند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر نوشته لیکا کیهارا توکیو (رویترز) – بانک مرکزی ژاپن روز جمعه اعلام کرد که در ماه آوریل یک برنامه آزمایشی را برای آزمایش استفاده از ین دیجیتال آغاز خواهد

کد خبر : 322712
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
ژاپن برنامه آزمایشی برای انتشار ین دیجیتال توسط رویترز راه اندازی می کند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر

نوشته لیکا کیهارا

توکیو (رویترز) – بانک مرکزی ژاپن روز جمعه اعلام کرد که در ماه آوریل یک برنامه آزمایشی را برای آزمایش استفاده از ین دیجیتال آغاز خواهد کرد و به تعداد فزاینده‌ای از کشورهایی که به دنبال راه‌اندازی بانک مرکزی دیجیتالی با چین هستند، می‌پیوندد. ارز (CBDC).

این حرکت گسترده‌ای که انتظار می‌رود به دنبال دو سال آزمایش‌هایی است که بانک ژاپن (BOJ) برای تصمیم‌گیری در مورد صدور CBDC انجام داده است و ژاپن را به انتشار ین دیجیتال در چند سال دیگر نزدیک‌تر می‌کند.

همچنین پیش از انتقال رهبری BOJ به آکادمیک کازوئو اوئدا، که انتظار می‌رود جانشین هاروهیکو کورودا، رئیس کنونی شود، صورت می‌گیرد. دومین دوره پنج ساله کورودا در آوریل به پایان می رسد.

شینیچی اوچیدا، مدیر اجرایی BOJ در سخنان افتتاحیه در نشست بانک مرکزی با مدیران بخش خصوصی گفت: “امید ما این است که برنامه آزمایشی از طریق گفتگو با مشاغل خصوصی به طراحی های بهبود یافته منجر شود.”

اوچیدا گفت که تحت این برنامه آزمایشی، BOJ معاملات شبیه سازی شده با نهادهای خصوصی را در یک محیط آزمایشی انجام خواهد داد. بانک گفت که این برنامه به BOJ کمک می کند تا در صورت تصمیم دولت برای صدور ین دیجیتال آماده باشد.

کازوشیگه کامیاما، رئیس بخش نظارت بر توسعه یک CBDC در BOJ، گفت که این برنامه آزمایشی برای چندین سال ادامه خواهد داشت و نه تنها با بانک‌های تجاری، بلکه شرکت‌ها و شرکت‌های تسویه بانکی غیربانکی را شامل می‌شود.

وی گفت در حالی که در حال حاضر برنامه ای برای انجام این کار وجود ندارد، بانک مرکزی می تواند در آینده آزمایش هایی را در مورد معاملات واقعی بین خرده فروشان و مصرف کنندگان انجام دهد.

کامیاما در یک جلسه توجیهی گفت: «ما باید تا حدی در تصمیم گیری در مورد چارچوب زمانی با دیگر اقتصادهای پیشرفته حرکت کنیم».

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان تلاش‌های خود را برای توسعه ارزهای دیجیتالی خود برای مدرن‌سازی سیستم‌های مالی و سرعت بخشیدن به پرداخت‌های داخلی و بین‌المللی افزایش داده‌اند.

ژاپن و سایر اقتصادهای پیشرفته به دنبال عقب افتادن با چین هستند که در راس رقابت جهانی برای توسعه CBDC ها قرار دارد و طرح های آزمایشی برای پرداخت های خرده فروشی را افزایش داده است.

فدرال رزرو ایالات متحده همچنین در حال بررسی چگونگی راه اندازی یک دلار کاملا دیجیتالی است که برخی از آن به عنوان فدکوین یاد می کنند. رهبران فدرال رزرو گفته اند که هرگونه راه اندازی چنین دارایی به حمایت رهبران منتخب نیاز دارد.

گروه هفت (G7) اقتصادهای پیشرفته به دنبال هماهنگی خود در پیشرفت خود به سمت صدور CBDC هستند. در سال 2021، این گروه موافقت کرد که هر ارز دیجیتالی که توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود، باید از توانایی بانک برای انجام وظایف خود در زمینه ثبات پولی و مالی «حمایت کند و آسیبی به آن وارد نشود».

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.