ژاپن با پرتاب موشک خود انقلاب می‌کند!

[ad_1] تینا مزدکی_ یک شرکت فضایی ژاپنی اولین پرتاب موشک مداری خود را هدف گذاری کرده‌است. «Interstellar Technologies Inc» می‌گوید که قصد دارد موشک Zero را در سال 2025 به فضا پرتاب کند و در اواخر سال جاری به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی خود، آزمایش‌های آتش ثابت را انجام دهد. بیشتر بخوانید: «Zero» بیست

کد خبر : 389659
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۱
ژاپن با پرتاب موشک خود انقلاب می‌کند!

[ad_1]

تینا مزدکی_ یک شرکت فضایی ژاپنی اولین پرتاب موشک مداری خود را هدف گذاری کرده‌است. «Interstellar Technologies Inc» می‌گوید که قصد دارد موشک Zero را در سال 2025 به فضا پرتاب کند و در اواخر سال جاری به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی خود، آزمایش‌های آتش ثابت را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

«Zero» بیست و پنج متر طول و بیش از یک متر قطر خواهد داشت که کمی بزرگتر از وسیله نقلیه Electron آزمایشگاه Rocket است. این هواپیما قادر است حدود 1000 کیلوگرم را به مدار پایین زمین برساند که از فرودگاه فضایی هوکایدو ژاپن پرتاب خواهد شد.

کیجی آتسوتا، مدیر کل توسعه تجارت میان ستاره‌ای، گفت:«میان ستاره ای قصد دارد Zero به تقاضا برای ظرفیت پرتاب ماهواره‌های کوچک نه تنها در ژاپن، بلکه در جهان کمک کند. ما فکر می کنیم که این موشک بازار را تغییر خواهد داد.»

ژاپن با پرتاب موشک خود انقلاب می‌کند!

ابتدا قرار بود Zero در حدود سال 2020 با ظرفیت حمل بار حدود 100 کیلوگرم عرضه شود، اما این شرکت برنامه های خود را بر اساس تقاضای بازار مورد ارزیابی مجدد قرار داد و به ساخت نسخه سنگین تر و توانمندتر روی آورد.

این شرکت در سال 2005 تاسیس شد، زمانی که فعالیت تجاری فضایی در ایالات متحده در حال انجام بود اما در ژاپن نه. شرکت میان ستاره ای ادعا می کند که اولین شرکت تجاری در آسیا است که با استفاده از پرتابگر زیرمداری MOMO-F3 با موشک پیشران مایع به فضا می رسد.

Zero از سوخت بیومتان مایع تولید شده از کود دامی استفاده خواهد کرد؛ چرا که یک شرکت چینی امسال با پرتاب های مداری موشک های نفت سفید و سوخت متان این موفقیت را بهبود بخشیدند.

میان ستاره ای همچنین در حال برنامه ریزی برای توسعه یک پرتابگر بزرگ به نام Deca برای پرواز در دهه 2030 است. رندرهای وب سایت، موتورهای خوشه ای و باله های شبکه را نشان می دهد، ویژگی‌های اخیر برای کمک به موشک‌ها طراحی شده‌اند تا با فرود نرم به زمین برگردند.

منبع: space.com

227323

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.