ژئوپلیتیک و بانک کانادا برای تعیین قیمت دلار/کادر کانادا

[ad_1] چشم انداز دلار کانادا: اندکی صعودی تنش های ژئوپلیتیکی همچنان بر عملکرد کوتاه مدت قیمت ها تسلط خواهند داشت اگر بحران در اروپای شرقی فروکش کند و احساسات بهبود یابد، ارزهای بتا بالا مانند دلار کانادا می توانند تقویت شوند. تصمیم بانک کانادا در مورد نرخ بهره نیز می‌تواند به افزایش نرخ بهره کمک

کد خبر : 171708
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۰۴
ژئوپلیتیک و بانک کانادا برای تعیین قیمت دلار/کادر کانادا

[ad_1]

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

چشم انداز دلار کانادا: اندکی صعودی

  • تنش های ژئوپلیتیکی همچنان بر عملکرد کوتاه مدت قیمت ها تسلط خواهند داشت
  • اگر بحران در اروپای شرقی فروکش کند و احساسات بهبود یابد، ارزهای بتا بالا مانند دلار کانادا می توانند تقویت شوند.
  • تصمیم بانک کانادا در مورد نرخ بهره نیز می‌تواند به افزایش نرخ بهره کمک کند و USD/CAD را پایین بیاورد

بیشترین خوانده شده: تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا – EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/CAD

USD/CAD در روزهای اخیر در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در شرق اروپا پس از آغاز عملیات نظامی روسیه و آغاز تهاجم غیرقانونی به اوکراین، در حال ترن هوایی بوده است. در مقابل این پس‌زمینه، این جفت برای مدت کوتاهی به بالاترین حد دو ماهه 1.2878 در روز پنجشنبه صعود کرد و سپس در حدود 1.2735 قرار گرفت. جلوتر از آخر هفته.

با اینکه قیمت نفت در سال جاری افزایش یافته استبا افزایش 5 درصدی وست تگزاس اینترمدیت در فوریه و افزایش بیش از 22 درصدی در سال 2022، دلار کانادا (loonie) نتوانست از این موقعیت استفاده کند، زیرا نوسانات بالا و احساسات ریسک گریز، جذابیت بالا را محدود کرده است. ارزهای بتا و در عین حال افزایش تقاضا برای دارایی های امن

با این حال، در صورت کاهش درگیری بین اوکراین و روسیه، وضعیت ممکن است در روزهای آینده تغییر کند. هنوز خیلی زود است که بگوییم بحران چگونه گسترش خواهد یافت، اما روز جمعه مسکو تمایل خود را برای از سرگیری مذاکرات با دولت اوکراین نشان داد، نشانه‌ای از اینکه هنوز فرصتی برای دیپلماسی وجود دارد. در صورت کاهش خصومت ها، دلار کانادا در موقعیت مناسبی قرار می گیرد تا در کوتاه مدت قدرت را افزایش دهد، که تا حدی توسط بهبود شرایط تجارت از قیمت های بالاتر کالاها.

در عین حال، اگر بانک مرکزی کانادا در روز چهارشنبه و در پایان نشست سیاست پولی ماه مارس، افزایش شدید نرخ بهره را ارائه دهد، می‌تواند در روزهای آتی، کاهش نرخ دلار و دلار کانادا را تسریع بخشد. با این حال، انتظار می‌رود که بانک برای مقابله با تورم داغ که به بالاترین میزان در سه دهه اخیر یعنی 5.1 درصد سالانه در ژانویه رسیده است، هزینه‌های استقراض را 25 واحد پایه افزایش دهد و به 0.50 درصد برساند، که بیش از دو برابر بیشتر از 2 درصد در اواسط سال است. نقطه هدف با توجه به اینکه این حرکت به طور کامل تخفیف داده شده است، معامله گران باید روی آن تمرکز کنند زبان و راهنمایی رو به جلو در بیانیه.

با جذب رکود اقتصادی کلی در کانادا، رشد اشتغال قوی و فشارهای فزاینده قیمت، BoC می‌تواند نشان دهد که چرخه انقباض قوی خواهد بود و زمینه را برای چندین افزایش در سه ماهه آینده فراهم می‌کند. سرمایه‌گذاران در حال حاضر شاهد چهار افزایش نرخ بهره در سال 2022 هستند، اما اگر سیاست‌گذاران موضع سخت‌تری اتخاذ کنند، مسیر عادی‌سازی می‌تواند دوباره افزایش یابد. در میان ریسک های تورمی صعودی. این سناریو یک سوگیری صعودی برای افراد ایجاد می کند CAD.

تحلیل فنی USD/CAD

از منظر فنی، اگر USD/CAD نوسان روز جمعه را گسترش دهد و به زیر سطح حمایت نزدیک به سطح روانی 1.2700 برسد، فروشندگان می توانند جسارت داشته باشند تا نرخ ارز را به سمت 1.2600 سوق دهند، یعنی اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصدی رالی ژوئن/دسامبر سال گذشته.

از سوی دیگر، اگر گاوها دوباره ظهور کنند و کنترل بازار را دوباره به دست گیرند، مقاومت در 1.2878 قرار دارد، نوسان بالاترین روز پنجشنبه. اگر قیمت‌ها بالاتر بروند و از این مانع غلبه کنند، انگیزه صعودی می‌تواند تقویت شود و راه را برای آزمایش مجدد بالاترین سطح سال 2021 هموار کند.

نمودار فنی USD/CAD

پیش بینی دلار کانادا: ژئوپلیتیک و amp;  بانک کانادا برای تعیین نرخ دلار/کادر کانادا

نمودار USD/CAD با استفاده از TradingView تهیه شده است

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • آیا تازه شروع کرده اید؟ دانلود مبتدیان راهنمای معامله گران FX
  • آیا می خواهید در مورد شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ را بگیرید مسابقه DailyFX و دریابید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را دریافت کنید در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور تجاری قدرتمند در اینجا.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، مشارکت کننده



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.