چین روند تسهیل را افزایش می دهد، معیارهای وام دهی را کاهش می دهد تا اقتصاد متزلزل را احیا کند

[ad_1] بانک خلق چین (PBOC) در تلاش برای احیای رشد، طناب محکمی را طی می کند. ارائه محرک های بیش از حد می تواند به فشارهای تورمی و فرار سرمایه ریسک اضافه کند زیرا فدرال رزرو و سایر اقتصادها نرخ های بهره را به شدت افزایش می دهند. با این حال، تقاضای ضعیف اعتبار، دست

کد خبر : 244905
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
چین روند تسهیل را افزایش می دهد، معیارهای وام دهی را کاهش می دهد تا اقتصاد متزلزل را احیا کند

[ad_1]

بانک خلق چین (PBOC) در تلاش برای احیای رشد، طناب محکمی را طی می کند. ارائه محرک های بیش از حد می تواند به فشارهای تورمی و فرار سرمایه ریسک اضافه کند زیرا فدرال رزرو و سایر اقتصادها نرخ های بهره را به شدت افزایش می دهند.

با این حال، تقاضای ضعیف اعتبار، دست PBOC را تحت فشار قرار داده است، زیرا تلاش می کند اقتصاد چین را در حالت یکنواخت نگه دارد.

نرخ اصلی وام یک ساله (LPR) در تثبیت ماهانه بانک مرکزی در روز دوشنبه با 5 واحد کاهش به 3.65 درصد رسید، در حالی که LPR پنج ساله با 15 واحد کاهش به 4.30 درصد رسید.

LPR یک ساله آخرین بار در ژانویه کاهش یافت. مدت زمان پنج ساله، که آخرین بار در ماه مه کاهش یافت، بر قیمت وام مسکن تاثیر می گذارد.

شیانا یو، اقتصاددان چینی در کپیتال اکونومیکس، گفت: «در مجموع، تصوری که از تمام اعلامیه‌های اخیر PBOC دریافت می‌کنیم این است که سیاست در حال کاهش است اما نه به‌طور چشمگیری».

ما پیش‌بینی می‌کنیم دو کاهش 10 واحدی دیگر در نرخ‌های سیاست PBOC در باقیمانده سال جاری میلادی داشته باشیم و به پیش‌بینی کاهش نسبت ذخایر الزامی (RRR) در سه ماهه آینده ادامه دهیم.

کاهش LPR پس از آن صورت گرفت که هفته گذشته PBOC با کاهش نرخ تسهیلات وام میان مدت (MLF) و یکی دیگر از ابزارهای نقدینگی کوتاه مدت، بازارها را غافلگیر کرد، زیرا مجموعه ای از داده های اخیر نشان می دهد که اقتصاد در بحبوحه کند شدن رشد جهانی و افزایش هزینه های استقراض در حال از دست دادن است. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته

سهام توسعه دهندگان چینی فهرست شده در هنگ کنگ 1.7 درصد افزایش یافت، در حالی که سهام دارایی های فهرست شده در چین در معاملات صبحگاهی نسبتاً پایدار بود.

اما نگرانی‌ها در مورد گسترش واگرایی سیاست‌ها با دیگر اقتصادهای بزرگ، یوان چین را به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر کشاند. یوان خشکی آخرین بار با 6.8258 در هر دلار معامله شد.

در نظرسنجی رویترز که هفته گذشته انجام شد، 25 نفر از 30 پاسخ دهنده کاهش 10 امتیازی را به LPR یک ساله پیش بینی کردند. همه افراد شرکت کننده در این نظرسنجی همچنین کاهشی را در دوره پنج ساله پیش بینی کردند، از جمله 90 درصد از آنها کاهش بیش از 10 واحد در ثانیه را پیش بینی کردند.

زمان تست pboc

اقتصاد چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، در سه ماهه دوم از انقباضات خودداری کرد زیرا قرنطینه های گسترده COVID-19 و بحران اموال تلفات زیادی بر اعتماد مصرف کنندگان و کسب و کار وارد کرد.

استراتژی سخت‌گیرانه «صفر کووید» پکن همچنان مصرف را با مشکل مواجه می‌کند و طی هفته‌های اخیر موارد مجدداً افزایش یافته است. علاوه بر این، کاهش رشد جهانی و مشکلات مداوم زنجیره تامین، شانس احیای قوی در چین را تضعیف می کند.

مجموعه ای از داده ها که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که اقتصاد به طور غیرمنتظره ای در ماه ژوئیه کند شد و برخی بانک های سرمایه گذاری جهانی از جمله گلدمن ساکس و نومورا را بر آن داشت تا پیش بینی های رشد تولید ناخالص داخلی کل سال خود را برای چین بازبینی کنند.

گلدمن ساکس پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال 2022 را از 3.3 درصد قبلی به 3.0 درصد کاهش داد که بسیار کمتر از هدف پکن در حدود 5.5 درصد است. در تصدیق ضمنی چالش در دستیابی به هدف تولید ناخالص داخلی، دولت اشاره ای به آن در یک جلسه سیاست گذاری با سابقه اخیر را حذف کرد.

کاهش عمیق‌تر نرخ مرجع وام مسکن، بر تلاش‌های سیاست‌گذاران برای تثبیت بخش املاک پس از یک رشته نکول در میان توسعه‌دهندگان و رکود در فروش مسکن که تقاضای مصرف‌کننده را تحت تأثیر قرار داد، تأکید می‌کند.

یوئه از کپیتال اکونومیکس گفت: ضعف در تقاضای وام تا حدی ساختاری است و “منعکس کننده از دست دادن اعتماد در بازار مسکن و عدم اطمینان ناشی از اختلالات مکرر ناشی از استراتژی صفر کووید در چین است.”

اینها مشکلاتی است که به راحتی با سیاست پولی قابل حل نیست.»

منابع هفته گذشته به رویترز گفتند که چین صدور اوراق قرضه خشکی جدید توسط چند توسعه دهنده خصوصی منتخب را برای حمایت از این بخش که یک چهارم تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد، تضمین می کند.

زینگ ژائوپنگ، استراتژیست ارشد چین در ANZ، که انتظار دارد LPR یک ساله بیشتر کاهش یابد، گفت: کاهش LPR ضروری بود، “اما اندازه کاهش برای تحریک تقاضای تامین مالی کافی نبود.”

اقتصاددانان گلدمن ساکس نیز تسهیل بیشتری را پیش‌بینی کردند، اما خاطرنشان کردند که سیاست‌گذاران در زمان آزمایش قرار دارند.

اقتصاددانان گفتند که PBOC ممکن است “عجله ای برای کاهش بیشتر نرخ بهره” نداشته باشد، زیرا “افزایش قیمت مواد غذایی و اثرات سرریز احتمالی ناشی از انقباض سیاست پولی بازارهای توسعه یافته”.

(گزارش توسط وینی ژو و برندا گو؛ ویرایش توسط شری ناواراتنام)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.