چین دوباره نرخ وام را کاهش داد و به دنبال احیای بخش مسکن است

بسیاری از فعالان بازار بر این باورند که حرکت روز جمعه همچنین پاسخی به درخواست نخست وزیر لی کچیانگ برای افزایش قاطعانه تنظیم سیاست ها و تلاش برای اجازه دادن به بازگشت سریع اقتصاد به حالت عادی بود. شاخص سهام معیار این کشور، شاخص ترکیبی شانگهای، در معاملات اولیه بر اساس کاهش نرخ روز جمعه،

کد خبر : 209329
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
چین دوباره نرخ وام را کاهش داد و به دنبال احیای بخش مسکن است


بسیاری از فعالان بازار بر این باورند که حرکت روز جمعه همچنین پاسخی به درخواست نخست وزیر لی کچیانگ برای افزایش قاطعانه تنظیم سیاست ها و تلاش برای اجازه دادن به بازگشت سریع اقتصاد به حالت عادی بود.

شاخص سهام معیار این کشور، شاخص ترکیبی شانگهای، در معاملات اولیه بر اساس کاهش نرخ روز جمعه، تقریباً 1 درصد افزایش یافت، اما سهام دارایی ثابت بود.

چین، در یک اصلاح ماهانه، نرخ اولیه وام پنج ساله (LPR) را 15 واحد پایه کاهش داد و به 4.45 درصد رساند، بزرگترین کاهش از زمانی که چین مکانیزم را در سال 2019 اصلاح کرد. LPR یک ساله بدون تغییر در 3.70 درصد بود.

بسیاری از اقتصاددانان بخش خصوصی انتظار دارند که اقتصاد چین در این سه ماهه نسبت به سال قبل، در مقایسه با رشد 4.8 درصدی سه ماهه اول، کاهش یابد. شاخص‌های وام‌دهی اعتباری، تولید صنعتی و خرده‌فروشی نشان می‌دهند که اقدامات سختگیرانه مرتبط با کووید و محدودیت‌های تحرک تلفات سنگینی داشته است.

عامل اصلی رشد، بخش املاک بوده است که سیاستگذاران به دنبال تغییر آن هستند. املاک و بخش های مرتبط مانند ساخت و ساز بیش از یک چهارم اقتصاد را تشکیل می دهند.

LPR یک نرخ مرجع وام دهی است که ماهانه توسط 18 بانک تعیین می شود و توسط بانک خلق چین اعلام می شود. بانک‌ها از LPR پنج ساله برای قیمت‌گذاری وام‌های مسکن استفاده می‌کنند، در حالی که بیشتر وام‌های دیگر بر اساس نرخ یک ساله هستند. هر دو نرخ در ژانویه کاهش یافت تا اقتصاد را تقویت کند.

مارکو سان، تحلیلگر ارشد بازار مالی در بانک MUFG گفت: کاهش روز جمعه حاکی از آن است که “رشد اقتصادی چین در سال جاری با مقاومت فزاینده ای روبرو بوده است.”

سان گفت: «کاهش LPR 5 ساله تلاشی برای تسریع بهبود بخش املاک بود. LPR یک ساله

هجده تن از 28 معامله گر و تحلیلگر در نظرسنجی رویترز کاهش هر یک از نرخ ها را پیش بینی کرده بودند، از جمله 12 نفر که انتظار کاهش 5 واحدی برای هر تنور را داشتند.

کمپین مقامات برای کاهش سطوح بالای بدهی سال گذشته به یک بحران نقدینگی در میان برخی از توسعه‌دهندگان بزرگ تبدیل شد که منجر به نکول اوراق قرضه و متوقف شدن پروژه‌ها شد و بازارهای مالی جهانی را متزلزل کرد.

از پایان سال گذشته، پکن اقداماتی را برای کمک به احیای بخش املاک انجام داده است. این موارد شامل تسهیل جمع‌آوری سرمایه برای توسعه‌دهندگان بزرگ و دولتی، تسهیل قوانین مربوط به حساب‌های امانی برای وجوه پیش‌فروش و اجازه دادن به برخی دولت‌های محلی برای کاهش نرخ وام مسکن و نسبت‌های پیش‌پرداخت است.

این هفته، مقامات مالی به بانک ها اجازه دادند تا نرخ بهره وام مسکن خود را برای برخی از خریداران مسکن کاهش دهند. اما این اقدام و کاهش روز جمعه به تنهایی فشارهای مالی را برای توسعه دهندگان که بسیاری از آنها در تلاش برای تامین مالی مجدد بدهی هستند، کاهش نخواهد داد.

سهام املاک اخیراً افزایش یافته است، اما واکنش خاموش به کاهش روز جمعه نشان می دهد که برخی از سرمایه گذاران فکر می کنند ممکن است برای احیای بخش در حال مبارزه کافی نباشد.

زینگ ژائوپنگ، استراتژیست ارشد چین در ANZ، با پیش‌بینی کاهش بیشتر اقدامات، گفت: «سیاست‌گذاران ممکن است به اجماع رسیده باشند که آیا بخش املاک را احیا کنند.

(گزارش توسط وینی ژو و اندرو گالبریث؛ ویرایش توسط کریستوفر کوشینگ و ویلیام مالارد)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.