چین برای مقاومت در برابر دلار در برابر ترفندهای یوان عمیقاً حفاری می کند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس‌های یوان چین را در این تصویر در 30 مه 2022 در دست دارد. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل شانگهای (رویترز) – مقامات چینی در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از مانورهای آزموده‌شده و واقعی را برای کاهش افت یوان انجام داده‌اند که در مقایسه با سایر ارزهای آسیب‌دیده، موفقیت نسبی را نشان

کد خبر : 262903
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲:۴۹
چین برای مقاومت در برابر دلار در برابر ترفندهای یوان عمیقاً حفاری می کند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس‌های یوان چین را در این تصویر در 30 مه 2022 در دست دارد. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

شانگهای (رویترز) – مقامات چینی در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از مانورهای آزموده‌شده و واقعی را برای کاهش افت یوان انجام داده‌اند که در مقایسه با سایر ارزهای آسیب‌دیده، موفقیت نسبی را نشان می‌دهد، اما تحلیلگران می‌گویند که آنها با شانس طولانی در برابر دلار غیرقابل توقف مواجه هستند.

تلاش‌های فزاینده‌ای که با کاهش حدود 7 درصدی یوان از اواسط آگوست به پایین‌ترین حد در 14 سال گذشته در حدود 7.25 در هر دلار در 28 سپتامبر انجام شد، از سیگنال‌های غیرمعمول قوی برای بازار متغیر است – هفته گذشته بانک مرکزی به دولت گفت. بانک‌های تحت مالکیت خود را برای فروش دلار آماده می‌کنند – به اقدامات اداری که هزینه کوتاه کردن یوان را افزایش می‌دهد.

این امر به یوان کمک کرد تا مقداری کشش در برابر دلار را به دست آورد، که در مقابل سایر ارزها نیز متوقف شد، اما تحلیلگران انتظار دارند که یوان در ماه های آینده با خطر چرخش های بی ثبات در طول مسیر، ضعیف تر شود.

SEB در یادداشتی گفت: با توجه به قدرت دلار، اکنون انتظار داریم (نرخ دلار/یوآن) در حدود 7.40 در حدود اکتبر و نوامبر معامله شود.

در حالی که این یکی از پیش‌بینی‌های نزولی‌تر بود، ANZ و گلدمن ساکس (NYSE:) در سه ماه آینده شاهد نرخ 7.20 یوان به ازای هر دلار بودند، در حالی که گلدمن همچنین به ریسک‌های صعودی دلار/یوآن اشاره کرد، و سیتی گفت که می‌تواند به کاهش نرخ دلار ادامه دهد. 7.3 در یک محیط قوی دلار. یوان اواخر روز جمعه حدود 7.12 در هر دلار معامله شد.

در نشانه‌ای از اینکه سرمایه‌گذاران اقدامات جدید را برای کاهش نوسانات یوان پیش‌بینی نمی‌کنند، انتظارات از نوسانات آتی با قیمت‌گذاری گزینه‌های یوان یک ماهه در ماه گذشته دو برابر شده است.

برای مقامات چینی، که به ویژه مشتاق تثبیت نرخ یوان قبل از تعطیلات ملی یک هفته‌ای در چین در این هفته بودند، ریسک بالاست.

این یک زمان حساس سیاسی برای حزب حاکم کمونیست چین است که قرار است کنگره پنج ساله خود را در 16 اکتبر افتتاح کند.

ضعیف تر شدن یوان همچنین خطر بی ثباتی مالی ناشی از خروج سرمایه را در پی دارد. سرمایه گذاران خارجی دارایی اوراق قرضه چینی را برای هفتمین ماه متوالی در ماه اوت کاهش دادند.

در بخش سیاست پولی، یوان ضعیف‌تر که به دلیل شکاف گسترده بین نرخ‌های بهره پایین چین و افزایش نرخ‌های ایالات متحده تقویت می‌شود، تسهیل سیاست حمایت از اقتصاد متزلزل چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان را دشوارتر می‌کند.

شکاف بازدهی بین اوراق قرضه دولتی 10 ساله چین و خزانه داری ایالات متحده برای مدت مشابه به بیشترین میزان در 15 سال اخیر رسیده است.

بدون خط در شن و ماسه

با این حال، تحلیلگران انتظار ندارند پکن دفاع ناامیدانه ای از هر سطح یوان خاص انجام دهد، برخلاف دو باری که یوان در سال های 2019 و 2020 در اوج تنش های تجاری چین و ایالات متحده از سطح 7 نسبت به دلار گذشته بود. و شیوع اولیه COVID-19.

جو وانگ، رئیس بخش بزرگ چین FX و استراتژی نرخ در BNP Paribas (OTC:) گفت: «بانک مرکزی باید بین بازار محور بودن و همچنین تضمین ثبات مالی تعادل ایجاد کند.

از این رو خط رسمی همچنان “بدون خطوط در شن و ماسه، اما نوسانات دو طرفه” خواهد بود.”

اقتصاد چین نیز از ضعف یوان سود می برد، که صادرات آن را با ارزان تر کردن نسبتاً دلاری آن تقویت می کند. بخش صادرات به ستونی حیاتی برای اقتصاد تبدیل شده است زیرا با شیوع کووید و بحران املاک مبارزه می کند.

علاوه بر این، یوان به اندازه یورو، ین و سایر ارزهای اصلی امسال به شدت در برابر دلار افت نکرده است و یوان را در برابر سبدی از ارزهای شرکای تجاری اصلی چین با افت 1.4 درصدی نسبتاً مقاوم نگه می‌دارد. -به روز. مقامات چینی که تاکید کرده‌اند می‌خواهند یوان را بین‌المللی‌تر و بازار محورتر کنند، قصد دارند ارزش بلندمدت یوان را کنترل نکنند، بلکه از کاهش ناگهانی کوتاه‌مدت که اقتصاد و سرمایه آن را مختل می‌کند، جلوگیری کنند. تحلیلگران گفتند که جریان دارد.

خون گو، رئیس بخش تحقیقات آسیا در ANZ گفت: «از آنجایی که چین به تعطیلات یک هفته‌ای خود می‌رود، تهدید مداخله در این کشور می‌تواند مانع از کاهش ارزش کوتاه‌مدت شود.

بازارهای مالی سرزمین اصلی چین برای تعطیلات روز ملی از اول اکتبر بسته هستند، که در طی آن هیچ تجارت خشکی یا راهنمایی روزانه از طریق تنظیمات میانی وجود نخواهد داشت. معاملات در 10 اکتبر از سر گرفته می شود.

گوه افزود، با این حال، مدت زمانی که تهدید خبری موثر باقی بماند به روند دلار بستگی دارد.

“در حالی که مقامات می خواهند ثبات FX را در کنگره حزب حفظ کنند، اختلاف بازدهی فزاینده بین ایالات متحده و چین همچنان می تواند شاهد ظهور مجدد ضعف یوان در اواخر سال باشد.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.